Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مقیاسی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ دیوان محاسبات کشور گزارش تفریق بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور ۶ ماه زودتر از موعد مقرر به مجلس شورای اسلامی ارائه داده شد که در تدوین برنامه هفتم توسعه می‌تواند اثر مثبتی داشته باشد.

وی با ذکر اینکه شعار دیوان محاسبات کشور به عنوان «دیوان فناورانه مردم پایه» در نظر گرفته شد، افزود: استفاده از فن آوری روز و سیستم‌های دیوان محاسبات و سیستم‌های حسابرسی در سطح کشور از اقدامات مهم این دوره بوده و امسال نیز در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تمامی دستگاه‌های اجرای موظف هستند گزارش‌های دیوان محاسبات را از طریق سیستم سنا ارسال کنند لذا امیدوارم تمامی دستگاه‌ها در اسرع وقت به این مهم توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات مردم از مهم‌ترین شعارهای دیوان محاسبات استان کردستان است.

مقیاسی بیان کرد: سامانه ۱۹۸ برای دریافت گزارش‌های مردمی از تخلفات و انحرافات در دستگاه‌های اجرایی بیش از یک سال راه اندازی شده و شهروندان در سراسر کشور با شماره گیری این شماره می‌توانند مشکلات خود را در دستگاه‌های اجرایی با این نهاد در میان بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین هم اکنون در تمامی دستگاه‌های اجرایی در حال رصد و پیگیری هستیم و در این زمینه گزارش‌هایی تدوین شده است.

وی گفت: پس از تلاش و انجام فعالیت‌های یک ساله و در راستای پاسداری از بیت المال گزارش تفریق بودجه دیوان محاسبات استان کردستان در سال مالی ۱۴۰۰ انجام شد و دیوان محاسبات مکلف است پس از برسی حساب‌ها طبق اسناد و مدارک به مجلس شورای اسلامی و مردم ارائه دهد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان عنوان کرد: دیوان محاسبات در سه بخش عملکرد تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، اطلاعات کمی و عددی بخش‌های بودجه‌ای و گزارشات حسابرسی شامل بودجه عمومی و بودجه شرکت‌های دولتی را نظارت دارد.

۱۱۵ دستگاه اجرایی کردستان زیر ذره بین دیوان محاسبات هستند

مقیاسی با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۵ دستگاه اجرایی در سطح استان مورد بررسی دیوان محاسبات قرار گرفت، خاطر نشان کرد: تعداد ۴۸ دستگاه اجرایی عام، چهار شرکت دولتی، ۱۰ دانشگاه، ۳۲ نهاد عمومی غیر دولتی و ۲۱ دستگاه متمرکز مورد رسیدگی نظارت دیوان محاسبات استان کردستان قرار گرفته است.

وی اذعان کرد: از ۴۰۵ جز تبصره و بند قانون بودجه ۱۴۰۰ که مورد برسی دیوان محاسبات قرار گرفته حدود ۲۷۶ مورد در استان کردستان دارای عملکرد بوده که ۳۲ درصد به صورت متمرکز توسط دیوان محاسبات عملکرد آن تعیین و تفریق بودجه آن به مجلس ارائه شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان با ذکر اینکه در استان کردستان ۱۵۳ بند معادل ۵۵ درصد توسط دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کرده اند، افزود: حدود ۷۹ بند شامل ۲۹ درصد از کل ۲۷۶ بند، فاقد عملکرد و دستگاه‌ها به وظایف خود طبق قانون بودجه عمل نکرده اند و ۱۶ درصد فاقد موضوعیت و ستاره دار بوده است.

قیاسی گفت: تعداد ۲۵ بند از ۲۷۶ بند در سطح استان مورد واخواهی قرار گرفته و طبق رأی هیأت عمومی دیوان محاسبات کشور به عنوان تخلف در دستگاه اجرایی ثبت شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان در ادامه گفت: در بحث مالیاتی قانون بودجه باید واحدهای که محل استقرار در استان دارند اما دفاترشان در شهرهای دیگر است، نسبت به پرداخت مالیات خود در محل استقرارشان اقدام کنند که متأسفانه در استان این موضوع رعایت نمی‌شود.

کم کاری اداره کل امور مالیاتی در وصول مطالبات محرز است

قیاسی بیان کرد: اداره کل امور مالیاتی استان کردستان طبق قانون موظف بوده که مطالبات ایجاد شده تا پایان سال ۹۹ را تعیین تکلیف کند و حداقل ۳۰ درصد از مطالبات را وصول نماید که تاکنون این کار صورت نگرفته است.

وی گفت: طبق قانون بودجه تمامی دستگاه‌های دولتی موظف هستند کلیه حساب‌های بانکی خود را از طریق بانک مرکزی یا بانک ملی افتتاح کنند که متأسفانه دانشگاه‌های سطح استان و دستگاه‌های هیأت امنایی این بند را رعایت نکرده اند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان افزود: طبق بررسی‌های دیوان محاسبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد واخواهی قرار گرفته چرا که با عدم اقدام در خصوص تشکیل جلسه و تعیین پروژه‌های منتخب در قالب معادل موافقتنامه با دستگاه‌ها اجرایی جهت اختصاص مالیات بر ارزش افزوده، در سال ۱۴۰۰ انجام نداده است.

قیاسی بیان کرد: طبق قانون حداکثر یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای تخصیص یافته به دستگاه‌ها باید در امور پژوهشی و توسعه فناوری اختصاص یابد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سال گذشته بیش از یک درصد به این امر اختصاص داده و این امر در حال پیگیری هستیم.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید حق التدریس معلمان را به صورت ماهانه پرداخت می‌کرد که این امر در سال ۱۴۰۰ در آموزش و پرورش استان کردستان به صورت ماهانه پرداخت نشده است بلکه هر چند ماه یک بار بوده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان عنوان کرد: کلیه اطلاعات فضاهای اداری و ساختمان‌ها و دارایی‌های غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی باید در سامانه وزارت امور اقتصاد و دارایی ثبت شود که این موضوع متأسفانه توسط ۱۹ دستگاه اجرایی رعایت نشده است و بخشی از اموال و املاک را در این سامانه ثبت نکرده اند.

قیاسی گفت: دولت طبق قانون اعتباری را جهت حمایت از هزینه‌های درمان ناباروری در اختیار استان‌ها قرار داده که دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان متأسفانه علی رغم افراد مشمول مستحق زیاد در استان، هیچ گونه وجهی در این زمینه پرداخت نکرده است و این امر در حال بررسی است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی طبق قانون موظف هستند یک درصد از اعتبارات خود را در قالب انعقاد قرار داد با صدا و سیما جهت تنویر افکار عمومی اختصاص دهند که ۸ دستگاه اجرای در استان کردستان کوتاهی کرده و بودجه‌ای اختصاص نداده اند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان خاطرنشان کرد: باید ۶۵ درصد درآمدهای معدنی جهت ارتقای اثربخشی و بهره‌وری معادن به مصرف برسد که متأسفانه در این راستا میزان بسیار ناچیزی از این مبلغ به استان برگشت داده می‌شود.

وی افزود: همچنین ۱۲ درصد از حقوق دولتی معادن باید در اختیار اداره کل منابع طبیعی استان جهت احیا و بازسازی محل عملیات معدنی قرار گیرد که این بخش نیز بسیار ناچیز بوده است.

کد خبر 5548247

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج دیوان محاسبات تخلفات اداری استانداری کردستان بوشهر ویروس کرونا سیلاب کرمانشاه بیست و نهمین سفر استانی دولت آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل مدیریت بحران شیوع کرونا ماه محرم اربعین حسینی استهبان ایلام دیوان محاسبات دستگاه های اجرایی تمامی دستگاه ها دستگاه اجرایی قانون بودجه طبق قانون سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش دیوان محاسبات از عملکرد هدفمندی یارانه ها تا پایان سال ۱۴۰۲، حاکی از انحراف در عدم تحقق ۳۱ درصدی منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها است.

دیوان محاسبات کشور تاکید دارد که به منظور مدیریت کارا و اثربخش یارانه‌ها، منابع و مصارف هدفمندی در سرجمع بودجه عمومی دولت لحاظ شود.

همچنین از دست‌دادن کارویژه سازمان هدفمندی، تکالیف غیر متعارف دستوری و استقراض سازمان از موارد حایز اهمیت در گزارش راهبردی این نهاد نظارتی است.

کد خبر 6091837

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است