Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین رضایی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ستاد بحران شهرستان آمادگی کامل را در مقابله با وقوع سیل های احتمالی دارد و مردم هم باید در مقابله با این پدیدهو شدت بارندگی ها آماده باشند.

وی افزود: سه رودخانه از رفسنجان رد می‌شود که شامل رودخانه گیودری، سفید و روداخنه شور هستند؛ مسیر این رودخانه‌ها در دو روز گذشته از لحاظ نداشتن بند خاکی، مانع و حالت انحرافی بررسی شدند تا در صورت احتمال وقوع سیل، آب بتواند به مسیر خود ادامه بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی ادامه داد: از عصر روز چهارشنبه پیش رو تا جمعه سیستم بارندگی فعال است و شاید بارندگی در برخی به ۵۰ میلیمتر برسد که اکیداً توصیه می‌شود مردم تفریحات و گشت‌ وگذار در دره راگه رفسنجان که عمقی بالای ۷۰ متر دارد و نیز در ارتفاعات و کوهپایه ها لغو کنند.

سرپرست فرماندرای رفسنجان اظهار کرد: از زمانی‌که بارندگی شروع می‌شود در دو طرف محور سرچشمه و نوق پوشش گیاهی وجود ندارد و حتی با بارندگی ۲۰ میلی‌متر آب راه می‌افتد که مردم باید مواظب باشند و همچنین با دستگاه های متلی از جمله شهرداریها، دهیاری ها و غیره هماهنگ کردیم تا در آماده باش کامل قرار گیرند.

وی همچنین به دامداران و عشایر هم توصیه کرد: طی سه روز آینده دام های خود را در  محل سرپوشیده نگهداری کنند و از بردن دام به مراتع مخصوصاً در مراتع سرچشمه، دهستان داوران و اودرج که بارندگی زیاد است خودداری کنند.

این مقام مسئول به کشاورزان هم اظهار کرد: یکسری اراضی کشاورزی پسته در انتهای رودخانه گیودری و رودخانه سفید از جمله منطقه عباس‌آباد آفا غفور وجود دارد که کشاورزان باید مراقبت لازم را داشته باشند تا آب به اراضی آن ها نفوذ نکند.

رضایی از بارندگی ها و نزولات  آینده نزدیک ابراز خوشحالی کرد و گفت: بارندگی را به فال نیک می‌ گیریم آب ۲۱۰ مناطق کوهستانی به‌شدت کم شده و این بارندگی می تواند وضعیت آبی این قنات‌ها را بهبود ببخشد.

رفسنجان با جمعیت بالای ۳۲۰ هزار نفر در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها کرمان رفسنجان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان رفسنجان سیل کرمان رفسنجان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک حسن آبادی از برق گرفتگی

کاوسی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: دقایقی پیش بر اثر بارندگی‌های شدید در اثر سقوط تیر برق ناشی از بارندگی‌های شدید، پسر ۱۰ ساله اهل روستای حسن آباد شهرستان خوسف دچار برق گرفتگی شد.

او افزود: با تلاش پایگاه هلال احمر ماژان خوسف این کودک نجات یافت.

کاوسی اظهار کرد: این کودک با توجه به سیلابی بودن مسیر با یک دستگاه تراکتور به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نجات کودک حسن آبادی از برق گرفتگی
  • نجات کودک ۱۰ ساله خوسفی با تلاش نیرو‌های هلال احمر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر
  • خشکسالی یزد با بارندگی‌های اخیر برطرف نمی‌شود
  • هشدار سیل برای پایان هفته جاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد