Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@08:06:30 GMT

آلمان سامانه موشکی چندگانه به اوکراین ارسال کرد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۲۲۹۹

آلمان سامانه موشکی چندگانه به اوکراین ارسال کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین سه سامانه چندگانه راکت انداز «Mars-II» از این کشور دریافت کرده است.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که برلین بسته جدیدی از تسلیحات سنگین را به اوکراین ارسال کرده است. این بسته کمک‌های نظامی شامل چند سامانه راکتی چندگانه بوده که پیشتر آلمان قولش را به کی‌یف داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لامبرشت اضافه کرد: «سامانه‌های موشک انداز چندگانه Mars-II و سه سامانه هاویتزر PZH 2000 که پیشتر قول آن داده شوده بود، تحویل داده شد. ما به قولمان عمل کردیم».

بر اساس گفته رسانه‌های آلمان، دست کم سه سامانه Mars-II به اوکراین ارسال شده است.

سامانه Mars-II، نسخه اروپایی سامانه موشک انداز آمریکایی چندگانه MLRS است. این سامانه به طور مشترک توسط آلمان، فرانسه و ایتالیا توسعه یافته است.

بر اساس اعلام شرکت آلمانی KMW که یکی از شرکت‌های سازنده این سامانه است، Mars-II قادر به شلیک 12 موشک طی یک دقیقه و با برد 70 کیلومتری است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این سامانه قادر به شلیک موشک‌های هدایت شونده‌ای است که از سامانه GPS استفاده می‌کنند.

این در حالی است که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شامگاه دوشنبه از تصویب کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین در اتحادیه اروپا به‌شدت انتقاد کرد.

زاخارووا با صدور بیانیه‌ای گفت  اتحادیه اروپا در حالی که به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می‌دهد، چشم خود را بر فساد کامل مقامات کی‌یف می‌بندد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی توضیح داد: «در تمام پنج ماه گذشته پمپاژ بی‌وقفه تسلیحات غربی به اوکراین ادامه داشت، آنها سعی کردند حقیقت ناخوشایند را در مورد خطرات بی‌سابقه این سیاست برای امنیت داخلی اتحادیه اروپا و شهروندانش پنهان کنند».

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین بحران اوکراین جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد

روز جمعه وزارت دفاع اسپانیا تایید کرد که موشک‌های پاتریوت را به کی یف ارسال کرده و همچنین از تحویل خودرو‌های زرهی و تانک‌های لئوپارد خبر داد.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع اسپانیا، مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع این کشور در یک جلسه ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت را تایید و اعلام کرد قرار است آن‌ها تا چهار روز آینده وارد اوکراین شوند.

در این بیانیه آمده است که اسپانیا قصد دارد طی دو ماه آینده مسلسل‌های سبک و سنگین، خودرو‌های لجستیکی، نفربر‌های زرهی، سلاح‌های ضد تانک و توپ‌های خودکششی ارسال کند.

وزیر دفاع در ادامه گفت که مقدمات ارسال تعدادی تانک جنگی جدید لئوپارد برای انتقال به اوکراین بر اساس برنامه پیش می‌رود و اولین واحد‌ها تا پایان ژوئن آماده خواهند شد.

روبلز همچنین اعلام کرد که در چند ماه آینده مهمات ۱۵۵ و ۱۲۰ میلی متری به اوکراین تحویل خواهد شد.

پیش از این روزنامه «پیس» به نقل از منابع دولتی گزارش داده بود که اسپانیا تحت فشار ناتو و اتحادیه اروپا با تامین موشک‌های پاتریوت اوکراین موافقت کرده است.

اسپانیا دارای چهار پاتریوت است که یکی از آنها در ترکیه به عنوان بخشی از ماموریت ناتو برای محافظت از حریم هوایی ترکیه در برابر موشک‌هایی که احتمالا از تروریست‌های سوری پرتاب می‌شوند، مستقر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین