Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-30@14:46:05 GMT

حسن یزدانی و حمید سوریان پیشتازان قرن کشتی ایران

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۲۴۱۷

حمید سوریان در قرن 21 برای کشتی ایران 7 مدال طلای جهانی و المپیک را رقم زده است

از سال 2000 میلادی به بعد کشتی ایران در مسابقات جهانی و المپیک روی هم 33 مدال طلا گرفته است.

به گزارش طرفداری، در طول تاریخ کشتی کشورمان همیشه کشتی آزاد بر کشتی فرنگی برتری داشته است اما در قرن 21 کشتی فرنگی مدال های طلای بیشتری نسبت به کشتی آزاد گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدال های طلای کشتی آزاد و فرنگی ایران در قرن 21 را قصد داریم در این مطلب مرور کنیم، نکته جالب این که از این 33 مدال طلای جهانی و المپیک در قرن 21 هفت مدال طلا در سال 2021 به دست آمده است.

مدال های کشتی آزاد در قرن 21: 

حسن یزدانی: 4 مدال طلای جهانی و المپیک رضا یزدانی و مهدی تقوی: 2 مدال طلای جهانی و المپیک حسن رحیمی، مهدی حاجی زاده، علیرضا دبیر، امیرحسین زارع، کامران قاسمپور، کمیل قاسمی: یک مدال طلای جهانی و المپیک

مجموع: 14 مدال طلا

مدال های کشتی فرنگی در قرن 21:

حمید سوریان: 7 مدال طلای جهانی و المپیک امید نوروزی و محمدرضا گرایی: 2 مدال طلای جهانی و المپیک حسن رنگرز، طالب نعمت پور، سعید عبدولی، قاسم رضایی، امیر علی اکبری، علی اکیر یوسفی، هادی ساروی و میثم دلخانی: یک طلای جهانی و المپیک

مجموع: 19 مدال طلا

اخبار داغ 

محمدحسین میثاقی از میرشاد ماجدی هم عبور کرد؛ تا رییسی، رفیقتم! مرد هزار چهره در تمرین استقلال / عکس انصراف چلسی از خرید ژول کونده به دلیل قد کوتاه او! حضور سر الکس فرگوسن در جلسه کریستیانو رونالدو و سران منچستریونایتد / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مدال طلای جهانی و المپیک کشتی آزاد مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود

خبری از کامران قاسم پور در المپیک نخواهد بود و حسن یزدانی نماینده وزن 86 کیلوگرم کشتی ایران در پاریس خواهد بود.

طرفداری | با تصمیم فدراسیون کشتی، حسن یزدانی بدون انجام مسابقه راهی المپیک پاریس می شود.

کامران قاسم پور سال هاست در انتظار این است که به مسابقات المپیک برود. در ابتدا او به دلیل اینکه با حسن یزدانی هم وزن بود، وزنش را تغییر داد ولی امسال با توضیح اینکه نمی تواند پتانسیل های خود را در وزن های دیگر نشان دهد، دوباره به وزن 86 کیلوگرم برگشت.

کامران قاسم پور امیدوار بود یک مسابقه بین او و حسن یزدانی تعیین کننده نماینده ایران در رقابت های المپیک پاریس باشد و از طرف دیگر خیلی ها اعتقاد داشتند مصدومیت مانع حضور حسن یزدانی در المپیک می شود.

با این حال فدراسیون کشتی با انتشار بیانیه زیر اعلام کرد حسن یزدانی بدون برگزاری مسابقه، نماینده ایران در المپیک پاریس خواهد بود:

نظر به سوابق قهرمانی و افتخارآفرینی آقای حسن یزدانی و با توجه به انجام عمل سنگین کتف، تصمیمات کادر فنی در خصوص منتخب وزن 86 کیلوگرم با توجه موارد فوق و مفاد چرخه انتخابی به شرح ذیل اعلام می گردد.

1- با توجه به اینکه رقابت های رنکینگ مجارستان آخرین میدان جدی است که 50 روز پیش از المپیک پاریس برگزار می شود، آقای حسن یزدانی که 9 ماه به دلیل عمل جراحی سنگین بر روی کتف از میادین دور بوده، به تنهایی به مسابقات اعزام خواهد شد و درصورتی که ایشان از سلامت بدنی و آمادگی جسمانی لازم جهت حضور در مسابقات برخوردار باشد و این موضوع مورد تأیید کادر فنی نیز قرار بگیرد، ایشان ملی پوش ایران در وزن 86 کیلوگرم به جهت حضور در المپیک پاریس خواهد بود.

2- در صورتی که شرایط درج شده در بند 1 حاصل نشود، کادر فنی به اقتضای شرایط موجود، تصمیمات جدیدی در مورد انتخاب ملی پوش این وزن اتخاذ می نماید.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود
  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد