Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: سال گذشته ۲۱۹ زن سرپرست خانوار در استان تسهیلات توانمندسازی دریافت کردند.

ابراهیم آذری‌وند در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در لرستان، اظهار کرد: در تمامی ابعاد روانی، اقتصادی، جسمانی و اجتماعی سعی کردیم این افراد را توانمند کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در راستای مهارت‌های زندگی و کسب و کار و آشنایی با فضاهای کسب و کار زنان سرپرست خانوار در استان آموزش‌های لازم را کسب کردند،  اضافه کرد: آماده سازی محیط شغلی برای این قشر یکی از سیاست‌های اساسی بهزیستی لرستان بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: سال گذشته برای توانمندسازی ۲۱۹ زن سرپرست خانوار تسهیلات پرداخت شده و سهم هر نفر ۸۰ میلیون تومان بوده است.

آذری‌وند عنوان کرد: همچنین در طرح مالی خرد در زمینه گروه‌های همیار به ۲۸ گروه وام پرداخت شده و در استان فعال هستند.

۲۰۰  خانواده متقاضی فرزند در نوبت دریافت هستند

وی در خصوص فرزندخواندگی گفت: قوانین فرزندخواندگی در ایران نسبت به سایر کشورها سهل است و هم‌اکنون ۲۲ کودک در مراکز بهزیستی استان نگهداری می‌شود که تنها دو مورد آنها شرایط واگذاری را دارند و مابقی به دلیل اینکه فرزند معتادین متجاهر هشتند و در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند امکان واگذاری آنها وجود ندارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان عنوان کرد: فرزندان بی‌سرپرست تا سن ۱۸ سالگی در مراکز بهزیستی استان نگهداری و پس از ز مراکز ترخیص شده و به هر نفر ۳۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

آذری‌وند گفت: در حال حاضر ۲۰۰  خانواده متقاضی فرزند در نوبت دریافت هستند.

وی بیان کرد: برای واگذاری این کودکان بین دو تا شش ماه از صدور حکم دادگاه زمان می‌برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ايران بهزیستی لرستان ایسنا طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خانواده های متقاضی فرزندخواندگی بهزیستی لرستان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۲۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) لرستان از حمایت ۵ هزار و ۱۴۰ معلم در این استان از ایتام و محسنین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازخرم‌آباد، جلال شیخ‌پور، صبح امروز، در جمع خبرنگاران گفت: توانمندسازی مددجویان و کاهش فقر تحصیلی از مهم‌ترین برنام‌های کمیته امداد است.

او با اشاره به پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی و ارائه خدمات حمایتی به دانش‌آموزان، اضافه کرد: معلمان همواره در پویش‌های احسان و نیکوکاری پیش‌قدم بوده‌اند.

توزیع 62 میلیارد تومان بسته معیشتی بین نیازمندان لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) لرستان با تقدیر از فعالیت‌های خیرخواهانه و ایثارگری اجتماعی معلمان، یادآور شد: 5هزار و 140معلم در این استان حامی ایتا و محسنین هستند.

شیخ‌پور بیان کرد: معلمان لرستان حمایت از 9 هزار و 710 نفر را به‌عهده گرفته‌اند و کمک‌های خود را به‌صورت ماهانه به حساب این افراد واریز می‌کنند.

او با اشاره به مشارکت معلمان در طرح ایتام و اکرام، اعلام کرد: معلمان لرستان 5 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال گذشته به ایتام و محسنین این استان کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی