Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در حالی که این روزها تحرکات زیادی از سوی مجموعه شهری در نقاط مختلف شهر مشاهده می‌شود، مردم همچنان پیگیر یک سری از پروژه‌هایی هستند که تبدیل به آثار تاریخی شده است.

پروژه سبزه‌میدان و حل مشکل آسفالت معابر از جمله خواسته‌هایی است که همواره مردم از مسؤولان داشتند و متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اطلاع بهتر از عملکرد این پروژه‌ها بازدیدهایی به همراه اصحاب رسانه از این پروژه‌ها انجام شد تا مردم بیشتر در جریان کم و کیف آن قرار بگیرند.

شهردار زنجان در این بازدید با اشاره به اجرای نهضت آسفالت شهر زنجان و مشهور شدن آن در کشور گفت: با وجود پیشبرد خوب این پروژه گاها باز هم مطالبی در راستای تخریب این حرکت می‌بینیم که درست نیست.

علیرضا فیروز فر با اشاره به اینکه امسال سمپاشی درختان در شهر زنجان قبل از طغیان آفت آغاز شد و تقریبا از عید نوروز اورهال کردن ماشین‌ها و زون‌بندی مناطق انجام شد، تصریح کرد: با وجود اهمیت دار بودن این کار برای شهرداری، برخی بازهم به دنبال تخریب هستند و می‌گویند، چرا شهرداری صرفا به دنبال آسفالت است و برای فضای سبز کاری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی باید در اختیار رسانه اهل فن باشد، گفت: اگر برای شهرداری رسالتی تعیین می‌شود که ارائه خدمات مطلوب باشد، پس من هم از رسانه‌ها انتظار دارم که فضای مجازی را در دست داشته باشند و این یک خواسته به حق است که فضای مجازی یک فضای امن، اطلاع‌دهی و اطلاع‌رسانی به مردم باشد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه بزرگترین رسالت رسانه‌ها اطلاع‌رسانی درست در فضای مجازی است، افزود: سطح آگاهی مردم با اطلاع‌رسانی درست رسانه‌ها بالاتر می‌رود.

وی ضمن اشاره به منحصر بودن آسفالت شهر زنجان افزود: 30 سال کف‌سازی بازار معطل باقی مانده بود که یکی از آنها مدیریت سخت کف‌سازی بازار بود، اما با وجود مشکلات بسیار امروز ر مدیریت شهری فعلی ورود کرد و به صورت فاز به فاز آن را اجرایی می‌کند.

فیروز فر در ارتباط با نیاز 250 میلیارد تومانی پروژه سبزه‌میدان برای اتمام گفت: این پروژه در چند ماه آینده افتتاح می‌شود؛ اما گلوگاه‌های این پروژه نیاز به مدیریت دارد، که مثلا شامل پست برق و یا ذوب برف است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه شهرداری در قالب قرارگاه‌های مختلف فعالیت دارد و کارها به خوبی پیش رفته است، افزود: قرارگاه عمرانی به صورت روزانه و قرارگاه خدمات شهری نیز به صورت یک روز در میان فعالیت دارد.

وی همچنین از تشکیل قرارگاه مناطق محروم خبر داد و اضافه کرد: نخستین اقدام این قرارگاه رسیدگی به وضعیت کوی وحدت است.

فیروز فر با اشاره به اینکه قرارگاه فرهنگی نیز فعالیت خوبی در شهر دارد، افزود: نتیجه همین فعالیت اجرای برنامه در 17 نقطه از شهر به مناسب ایام عید ولایت بود.

شهردار زنجان درباره تحقق بودجه شهرداری در سال جاری نیز گفت: برای نخستین بار بودجه شهرداری در چهار ماهه نخست امسال تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه آسفالت ریخته شده در شهر ماندگاری خوبی دارد، اضافه کرد: با آسفالت‌ریزی در این مقطع اجازه 5 سال حفاری داده نخواهد شد، هر چند که ماندگاری این آسفالت 20 سال است، چون همه مسائل فنی در آن رعایت شده است.

فیروز فر با اشاره به تهیه قیر آسفالت از بهترین کارخانجات کشور گفت: فعلا قیر یارانه‌ای به شهرداری تعلق نگرفته و آن چیزی بوده که خود شهرداری خریداری کرده است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار زنجان در ارتباط با همکاری شهرداری با بخش خصوصی نیز گفت: اسناد مربوط به واگذاری سه پارک به بخش خصوصی آماده سازی شده است، منتهی مشارکت در سرمایه‌گذاری در زنجان ضعیف است.

وی درباره قرارداد قرارگاه خاتم نیز گفت: اسناد مربوط به اجرای پروژه پارک هاشم‌نژاد آماده‌سازی شده و در صورت ورود با توان بالا، پروژه‌های دیگری نیز به آنها واگذار خواهد شد.

 

تولید روزانه 700 تن آسفالت در زنجان

رئیس سازمان عمران و باز آفرینی شهری شهرداری زنجان نیز از تولید روزانه 700 تن آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری خبر داد و گفت: این آسفالت از مرغوب‎ترین نوع آسفالت است.

سعید رضایی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر نهضت آسفالت‌ریزی در شهر زنجان در حال اجراست، این کارخانه هم با تمام توان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید روزانه آسفالت در این کارخانه 700 تن است، اضافه کرد: تولید آسفالت در این کارخانه بر اساس نیاز مصرف انجام شده و خوشبختانه به لحاظ کیفی هم مصالح مورد استفاده تاییدیه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را نیز دارد.

رضایی ادامه داد: البته آسفالت مورد نیاز طرح نهضت آسفالت فقط از محل این کارخانه نبوده و کارخانه دیگری که در جاده بهشت زهرا وجود دارد، آسفالت شهر زنجان را تأمین می‌کند.

رئیس سازمان عمران و باز آفرینی شهری شهرداری زنجان با اشاره به اینکه آسفالت تولیدی در این کارخانه به علت جذب پایین آب از مرغوب‌ترین نوع آسفالت است، اضافه کرد: معیار تولید در این کارخانه بر اساس طرح اختلاط آزمایشگاه مکانیک خاک بوده و نمونه برداری منطبق بر طرح اختلاط انجام می‌شود.

رضایی در ادامه به نوسازی ماشین‌آلات آسفالت پزی در این کارخانه اشاره کرد و گفت: امسال بخش اعظمی از بودجه صرف همین نوسازی شد.

وی در ارتباط با تأمین آب این کارخانه نیز گفت: آب کارخانه بناب تمام شده و چاهی که در این منطقه بود خشک شده است و حتی برای مصارف خودمان آب نداریم.

وی گفت: اینجا میزان مصرف آب بالا است و  از این میزان مصرف حتی یک درصد هم قابل بازگشت نیست، بنابراین برای تأمین آب از شرکت آب منطقه‌ای درخواست مجوز حفر چاه داده شده است که امیدواریم به زودی محقق شود.

 

آسفالت با ضمانت 5 ساله

مسئول کنترل کیفی آسفالت شهرداری زنجان هم گفت: پیمانکار پنج سال عمر آسفالت را ضمانت می‌کند، یعنی اگر تا پنچ سال آینده مشکلی برای آسفالت به وجود بیاید، پیمانکار موظف به رفع آن است.

پریسا حمد ملکی با اشاره به کنترل روزانه و مستمر آسفالت شهرداری زنجان گفت: آسفالتی که در معابر و خیابان‌های شهر زنجان مورد استفاده قرار گرفته از نظر کیفی مرغوب بوده و سازگاز با شرایط آب و هوایی شهر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در آسفالت‌ریزی بحث دما و ضخامت آسفالت است، اضافه کرد: موضوع دیگری که در کنترل کیفی آسفالت مورد توجه است، بحث تنظیم باد غلطک‌ها و سرعت غلطک‌ها است، البته در این بخش شیب عرضی و طولی در دانه‎بندی قیر نیز مورد توجه است.

حمد ملکی با اشاره به برآوردهای انجام شده درباره ماندگاری آسفالت نیز گفت: پیمانکار پنج سال عمر آسفالت را ضمانت می‌کند، یعنی اگر تا پنچ سال آینده مشکلی برای آسفالت به وجود بیاید، پیمانکار موظف به رفع آن است.

 

امسال طلسم سبزه‌میدان می‌شکند

مدیر پروژه سبزه میدان نیز با اشاره به پیشرفت خوب پروژه سبزه‌میدان گفت: سبزه میدان نسبت به قرار دادهای میانی ۲۰ درصد و نسبت به قرار داد اصلی ۷۰ پیشرفت فیزیکی دارد که طبق این پیشرفت ضلع جنوبی آن اوایل پاییز افتتاح می‌شود.

احمد صفا با اشاره به اینکه تغییر لوله‌های فولادی و سیستم ذوب برف از کف و افزایش ایجاد پارکینگ موجب تاخیر در پیشرفت پروژه سبزه‌میدان شد، اضافه کرد: ما می توانستیم همان طرح قبلی را ادامه دهیم، ولی ترجیح دادیم، کمیت را فدای کیفیت نکنیم و یک کار خوب تحویل مردم دهیم.

وی با اشاره به تغییرات عمده طرح و تاخیر در ساخت آن افزود: یکی دیگر از دلایل کندی پروژه معارضات تاسیساتی شرکت‌های خدمات‌رسان است که البته با ایجاد کانال آدم رو جلو حفاری‌های احتمالی در آینده را خواهیم گرفت.

صفا به برخی از جزئیات پروژه سبزه‌میدان اشاره کرد و گفت: پله مشاهیر و ایجاد پارکینگ از جمله مسائلی است که در طرح جدید پیش‌بینی شده است.

مدیر پروژه سبزه میدان با بیان اینکه اعتبار اولیه سبزه میدان ۶۴ میلیارد تومان بود و در حال حاضر این پروژه با ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه تمام شده است، افزود: در خوش‌بینانه‌ترین حالت بهره برداری از سبزه میدان پایان سال انجام می‌شود و طلسم سبزه میدان پایان ۱۴۰۱ شکسته می‌شود.

وی در ادامه به کف‌سازی بازار بالا نیز اشاره کرد و گفت: ف‌سازی بازار بالا قریب به ۴ میلیارد تومان اعتبار در بر داشت

صفا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم از میراث فرهنگی برای رعایت فضای معماری بازار گفت: در برخی از خیابان‌ها از سنگ استفاده خواهد شد و در راسته جگر پزها و پنیر از پیور استفاده کردیم.

شهردار منطقه سه زنجان با اشاره به همکاری خوب کسبه بازار در کف سازی بازار گفت: کف سازی بازار بالا امسال با ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۲ هزار متر مربع انجام شده است و پیورها نوستالیت و ضمانت ۲۰ ساله دارند.

وی اضافه کرد: نقطه بحرانی ما راسته میوه فروش‌هاست که در ایام محرم در این نقطه نیز کف سازی انجام می‌شود و بیشتر اقدامات شهرداری در طول شب‌ها و روزهای تعطیل انجام می‌شود.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار زنجان علیرضا فیروزفر نهضت آسفالت پروژه سبزه میدان آسفالت زنجان خیابان فیروزفر شهرداری منطقه زنجان با اشاره پروژه سبزه میدان میلیارد تومان شهرداری زنجان کف سازی بازار شهردار زنجان انجام می شود فضای مجازی آسفالت شهر شهر زنجان پروژه ها انجام شد فیروز فر نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ایلام از پیش‌بینی هزینه ۴۰ میلیارد تومانی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ایلام، هادی کرمی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و احصاء آماری نیازها و مشکلات مناطق حاشیه شهر ایلام پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت انجام امورات عمرانی در مناطق حاشیه شهر ایلام نیاز است.

وی افزود: از این اعتبار مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال جهت جدول کشی مناطق حاشیه شهر شامل محلات آشوری، میلاد، ریزه بندی، تلاش، قائم و کارخانه نمک، و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر جهت آسفالت این مناطق کمتر برخوردار پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ایلام اضافه کرد: در طرح تفصیلی جدید الحاق این مناطق به شهر ایلام انجام شده و به زودی بعد از اخذ مجوزات شهرداری از شورای شهر و تأیید فرماندار مناقصه جدول‌گذاری و آسفالت این مناطق در چند فاز در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

کرمی با اشاره به اجرای پروژه بزرگ نهضت آسفالت در شهر ایلام افزود: علاوه بر اکیپ آسفالت شهرداری، مجوزات لازم جهت اجاره اکیپ آسفالت و دستگاه آسفالت تراش به مبلغ ۸ میلیارد تومان از بخش خصوصی به شهرداری جهت اجرای نهضت آسفالت در معابر شهر ایلام داده شده است.

وی گفت: وظیفه شهرداری و شورای شهر خدمتگزاری به شهروندان در تمام مناطق شهر است و در این راه هیچ گونه تبعیضی وجود ندارد.

کد خبر 749796

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر