Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دویچه وله می گوید که زد و خورد و عربده کشی در مراکز فروش الکل مستلزم این مراکز  است. این ضرب‌المثل به خوبی نزول آمار جرایم در آلمان در دوران کرونا را تشریح می‌کند. تعطیلی اماکن و ممنوعیت تجمع در دوران کرونا باعث شد که موارد درگیری، ضرب و جرح افراد الکلی، جیب‌بری یا سرقت از خانه‌ها به کمترین میزان در ۲۱ سال گذشته برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آلمان در پاسخ به تقاضای فراکسیون حزب "آلترناتیو برای آلمان" (AfD) در مجلس سراسری، آماری ارائه کرده که نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۱ میزان جرایم ثبت شده در دوایر رسمی کشور معادل ۵ میلیون و پنجاه هزار مورد بوده که کمترین رقم در دو دهه پیشین است.

در سال ۲۰۰۰ این آمار شش میلیون و ۳۰۰ هزار پرونده بود و رکورد ثبت جرایم نیز به سال ۲۰۰۴ با ۶/۶ میلیون مورد باز می‌گردد.

نمودار تفکیک جرایم و تخلفات نشان می‌دهد که موارد ارتکاب خشونت منجر به جراحت شدید یا قتل بسیار پایین آمده‌ و به ۱۶۵هزار مورد در سال ۲۰۲۱ رسیده است. اوج این آمار در سال ۲۰۰۷ بود که ۲۱۸هزار مورد ثبت شد. در سال ۲۰۰۰ این میزان ۱۸۷هزار فقره بود.

تعداد بزهکاری‌ها و جرایم خیابانی شامل دزدی و زورگیری، جیب‌بری، عربده‌کشی و تهاجم و تهدید نیز در سال ۲۰۲۱ به کمترین سطح در دو دهه پیش رسیده است.

اولیور هوت، عضو اتحادیه بازرسان جنایی آلمان (BDK)‌ می‌گوید: «احتمال قربانی شدن شهروندان در جرایم خشونت‌آمیز در سال‌های اخیر کاهش یافته و بالا رفتن ضریب امنیت اجتماعی در آلمان یک واقعیت است.» این مقام ارشد پلیس، علت محوری کاهش آمار جرم و جنحه را محدودیت‌های ناشی از کرونا در زندگی عمومی در دو سال گذشته می‌داند و به ضرب‌المثلی معروف اشاره می‌کند: «میخانه‌ نباشد، غائله مستانه هم نخواهد بود.»

اولیور هوت یک علت مهم دیگر برای ریزش آمار جرایم را تغییرات ناشی از جهان دیجیتال می‌خواند. او می‌گوید، قبلا بزهکاران و دزدها به طور عینی و مستقیم مرتکب سرقت، کلاهبرداری یا زورگیری می‌شدند، اما اینک با کوچ به فضای مجازی به جعل هویت، گول زدن قربانی، سوءاستفاده و ارعاب یا برداشت از حساب‌های بانکی و معاملات کاذب می‌پردازند.

اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) پیش‌تر نیز از "تغییر ساختار جرایم" در دوران کرونا خبر داده و اعلام کرده بود که پاندمی باعث شده آمار بزه‌کاری و جرایم از جمله جیب‌بری، سرقت از خانه‌ها یا دزدی از مغازه‌ها کاهش یابد. طبق گفته کارشناسان پلیس جنایی،  سارقان علاوه بر آن که می‌دانند خانه‌ها خالی نیستند، از ریسک مواجهه با افراد محافظت‌نشده و سر و کار داشتن با پلیس در دوران همه‌گیری نیز می‌ترسند.

برچسب‌ها شبکه دویچه وله آلمان مشروبات الکلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه دویچه وله آلمان مشروبات الکلی شبکه دویچه وله آلمان مشروبات الکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟

افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی

این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • کیلیان ام باپه در اوج؛ بهترین آمار گلزنی دوران حرفه‌ای ستاره فرانسوی
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟