Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا که این روزها با بحران انرژی دست و پنجه نرم می کند، اعلام کرد که ۲۰ میلیون بشکه از ذخایر راهبردی نفت خود را به بازار ارائه خواهد کرد.

فروش بشکه های نفت خام از ذخایر راهبردی در راستای دستور جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا برای فروش ۱۸۰ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر راهبردی این کشور به منظور جبران کمبود عرضه پایین نفت خام و قیمت‌های بالای سوخت در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت انرژی آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد رئیس جمهوری آمریکا خواستار آزادسازی یک میلیون بشکه نفت خام در روز از ذخایر راهبردی نفت طی شش ماه شده است.

 وزارت انرژی آمریکا قصد دارد ۲.۸ میلیون بشکه نفت خام ترش و ۱۷.۲ میلیون بشکه نفت خام شیرین را از ذخایر راهبردی آزاد کند و  مجموعاً ۲۰ میلیون بشکه  از ۱۶ سپتامبر تا ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد.

وزارت انرژی آمریکا در خرداد ماه امسال اعلام کرده بود ۴۵ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر راهبردی خود را آزاد می‌کند.

وزارت انرژی آمریکا گفته بود که ارائه این مقدار نفت فروخته شده از ذخایر راهبردی، از ۱۶ ماه اوت آغاز شده و تا ۳۰ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

دولت آمریکا در ماه مارس اعلام کرد که روزانه یک میلیون بشکه نفت خام را از ذخایر راهبردی آمریکا آزاد خواهد کرد. به گفته دولت این کشور، این آزادسازی به مدت ۶ ماه ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته نیز دستور آزادسازی ۵۰ میلیون بشکه نفت خام از ذخایر راهبردی این کشور را برای جلوگیری از بالا رفتن بیشتر بهای نفت، صادر کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که این تصمیم با هماهنگی کشورهای چین، هند، ژاپن، انگلیس و کره جنوبی گرفته شده است.

قیمت بنزین در آمریکا به دنبال افزایش قیمت جهانی نفت افزایش پیدا کرده و به بالاترین رقم در تاریخ رسیده  است.

 بایدن طی ماه‌های گذشته تلاش کرده از تبعات سیاسی ناشی از افزایش قیمت‌های بنزین جلوگیری کند اما افزایش بهای انرژی تبدیل به کابوسی برای دولت او شده است. 

رئیس‌جمهوری آمریکا همزمان با جنگ اوکراین به دلیل افزایش فزاینده قیمت‌ها و تورم تاریخی، تحت فشار بسیاری در داخل کشورش قرار دارد. 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا میلیون بشکه نفت خام از ذخایر راهبردی رئیس جمهوری آمریکا وزارت انرژی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۲۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!

به گزارش "ورزش سه"، لگد معروف کلینزمن به بشکه تبلیغاتی که در بیرون از زمین قرار داشت در زمان حضورش در بایرن مونیخ حالا به بخشی افسانه‌ای از تاریخ فوتبال این باشگاه تبدیل شده است.

این ستاره سابق بایرن و تیم ملی آلمان حالا در گفتگویی درباره این اتفاق و جنونی که در آن زمان به او دست داده بود صحبت کرده است، اتفاقی که در رقابت‌های هفته سی و یکم فصل 97-1996 رخ داد و در خاطر هواداران بایرن ماندگار شد.

کلینزمن در گفتگو با درباره ناراحتی‌اش از این اتفاق و صحبتش با جووانی تراپاتونی که هدایت بایرن را برعهده داشت اظهار داشت:«من با گریه مقابلش ایستادم و گفتم استاد، متاسفم. نمی‌دانم چه اتفاقی برایم افتاد. سپس او به من گفت که همه چیز را فراموش کرده و مشکلی وجود ندارد. این اتفاقی است که از روی احساسات رخ می‌دهد. البته که پس از آن همیشه زیر نظر بودم.»

این اتفاق در بازی هفته سی و یکم فصل 97-1996 رخ داد. بایرن تحت هدایت تراپاتونی باید در خانه روبروی تیم قعر جدولی فرایبورگ بازی می‌کرد. آنها در نبردی نزدیک با بایرلورکوزن برای کسب عنوان قهرمانی بودند و اجازه هیچ لغزشی را نداشتند.

مشکل اینجا بود که بازی در دقیقه ۸۰ همچنان با تساوی بدون گل دنبال می‌شد. همین موضوع باعث شد که تراپاتونی تصمیم به تعویض کلینزمن بگیرد و این اتفاق او را عصبانی کرد. این بازیکن در حالی از زمین بیرون رفت که فحاشی می‌کرد و در نهایت به بشکه تبلیغاتی کنار زمین لگد محکمی زد.

او درباره این لگد گفت:«این لگد خیلی دردناک بود. آسیب جدی به مچ پایم زدم و به شدت خونریزی کرد. این اتفاق با بحث و درگیری به زبان ایتالیایی ادامه پیدا کرد و من و تراپاتونی مدام شروع به بحث کردیم. پس از بازی بلافاصله از تمامی اعضای تیم و همچنین از مربی در رختکن عذرخواهی کردم. این اتفاق هرگز نباید رخ می‌داد.»

با وجود اینکه بایرن و کلینزمن پس از این فصل راه‌شان را از یکدیگر جدا کردند اما باشگاه بایرن این تکه تاریخی از فوتبالش را تا امروز حفظ کرده است. این بشکه افسانه‌ای در حال حاضر در باشگاه بایرن قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • کسب سهم مناسب از بازار با کار گروهی در سال ۱۴۰۲
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • مدیرعامل بانک ملی:کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!