Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی پیشگام در تولید دانش‌بنیان و فناوری نوین یاد کرد و گفت: استان قزوین نسبت به جهاد دانشگاهی نگاه علمی مثبتی دارد که در برخی حوزه‌ها ازجمله پزشکی خوش درخشیده است.

سید علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ارزشمندترین فعالیت‌های علمی جهاد دانشگاهی اثرگذاری این نهاد در ارتقای محصولات دانش‌بنیاد و فن‌آوری‌های نوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌عنوان مثال این نهاد به صورت جهادی در برخی مباحث پزشکی همچون موضوع بند ناف و درمان بسیاری از بیماری‌ها ورود کرده و پیشگام بوده است.

وی بابیان اینکه جهاد دانشگاهی در مسیر شکوفایی است، افزود: این نهاد علمی می‌تواند بازوی علمی خوبی برای دانشگاه‌ها و صنایعی باشد که می‌خواهند به کمک دانش به نوآوری، بازسازی و ارتقای کیفی محصولات خود بپردازند و در این مسیر می‌تواند به کمک نیروی جوان و باانگیزه توفیقات بیشتری کسب کند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: بنده سال‌ها پیش در عرصه علوم انسانی در انجام چند تحقیق ملی با جهاد دانشگاهی همکاری داشتم و باید اقرار کنم بنیاد پژوهش محور بنده در جهاد دانشگاهی شکل گرفت.

وی بابیان اینکه جهاد دانشگاهی نهادی خوداتکا و انقلابی با رویکرد علمی است، افزود: استقلال جهاد دانشگاهی موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت. این نهاد مکتبی باید بر روی پای خویش بایستد و از نظر من جهاد دانشگاهی به معنی واقعی کلمه عینیتی از آموزش عالی جامعه‌محور و اقتصاد بنیاد است.

سرپرست دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره) ادامه داد: جهاد دانشگاهی تا به امروز با ابتکار و شناسایی نیازها در عرصه‌های مختلف خدمات ارزنده‌ای برای استان به یادگار گذاشته است که توفیقات آن را می‌توان در عرصه‌های ژنتیک، پزشکی، علوم دارویی و علوم انسانی مشاهده کرد.

جهاد دانشگاهی موفق در پیوند دانشگاه و اجتماع

وی بابیان اینکه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در تلاش است تا از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی بهره گیرد، اظهار کرد: در دانشگاه دفتری برای فعالیت‌های علمی دانشجویی و اساتید وجود دارد که در تلاش هستیم با هم‌افزایی جهاد دانشگاهی نسبت به ارتقای فعالیت‌های علمی دانشجویی چون برگزاری کلاس‌های تقویتی، نشست‌های ادبی و هنری یا علمی و تحقیقاتی گام برداریم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: فعالیت‌های دانشگاهی بهترین زمینه برای تقویت روح، اعتمادبه‌نفس در دانشجویان و انتخاب مسیر موفقیت و پیشرفت در امور اجتماعی و شغلی است. ما از به نمایش گذاشتن توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف در دانشگاه استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تقویت جهاد دانشگاهی حمایت نهادهای دولتی و غیردولتی لازم و ضروری است، افزود: حمایت دستگاه‌های حاکمیتی در پیشبرد اهداف جهاد دانشگاهی نقش بسزایی دارند. حمایت حاکمیت به این معنی که دولت و وزارت علوم نقش بیشتری به این نهاد خلاق و چالاک در فعالیت‌های فوق‌برنامه دهد و در ایجاد پیوندهای بیشتر دانشگاه با جامعه کمک کند.

این مسئول گفت: جهاد دانشگاهی به سبب ماهیت رویکرد برون‌گرایانه یا اجتماعی، می‌تواند به توان و سرعت پیوند دانشگاه و اجتماع بیشتر کمک کند. مثلاً در بحث ارتباطات و رسانه واقعاً جهاد دانشگاهی موفق‌تر از هر نهاد دیگر دانشگاهی در استان عمل کرده است و می‌توان از ظرفیت‌های آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: همچنین جهاد دانشگاهی قزوین کارنامه درخشانی در شبکه چاپ و نشر کتاب‌های دانشگاهی و عمومی دارد و قطعاً می‌توان به کمک انتشارات دانشگاه و جهاد دانشگاهی آثار علمی و تخصصی بی‌شماری با ماهیت مخاطب پسندتر منتشر کرد.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: در استان نیاز هم‌افزایی بیشتر نهادهای غیردولتی اما برآمده از انقلاب اسلامی چون بنیاد مستضعفان و سازمان‌های مردم‌نهاد انقلابی، محسوس است و نهادهای غیردولتی می‌توانند از ظرفیت‌های بازار سنجی، آینده‌پژوهی و قدرت رسانه‌ای جهاد دانشگاهی استفاده کنند.

وی در پایان تصریح کرد: ورود خیران علمی به عرصه حمایت و پشتیبانی از طرح‌های جهاد دانشگاهی می‌تواند به پویایی و تخصص محوری این نهاد سازنده و آینده‌دار کمک کند و لازم است در این زمینه نیز تمهیداتی سنجیده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی منطقه قزوین چهل و دومین سالگرد جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی دانشگاه بین امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سالانه روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.

وی در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به اکوسیستم فناوری و نوآوری پاسخ داد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی ها دوبال عملیات صادق بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سالانه روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.

وی در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به اکوسیستم فناوری و نوآوری پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درخصوص حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند سوابقی دارند، گفت: این شرکت‌ها باید امنیت داشته باشند و بحث جدی فنی دارند که وارد بورس شده اند، گفت: این شرکت‌ها امید به رشد و افزایش سرمایه مردم را دارند، اما هیچ لزومی ندارد که شرکتی برای ورود به بورس مورد تایید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری قرار بگیرد

وی ادامه داد: برای شرکت‌هایی که مسائلی مستقیما با ابعاد حکمرانی داشته و داده‌های کلان مردم را در اختیار دارند و بحث امینت ملی مطرح می‌شود را توسط کارگروهی در معاونت ارزیابی می‌کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور ادامه داد:به همین دلیل این کارگروه وضعیت شرکت‌های متقاضی برای ورود به بورس را بررسی می‌کند تا داده‌های مردم و سرمایه گذاری‌های آنان را حفظ کند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه خوشبختانه ایجاد بازار تخصصی در بورس و شاخص‌های ویژه نماد دانش بنیان تعریف شد، گفت: بناست که تا پایان سال حضور دانش بنیان‌ها در بازار بورس رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخن خود به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق دو بال داشت؛ علم و فناوری و شجاعت و تدبیر در استفاده از علم و فناوری دوبال وعده صادق بود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»