Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@21:47:49 GMT

سیل درجنوب کرمان/ انسداد ۷۱ راه؛ قطع برق روستاها

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۳۵۷۳

سیل درجنوب کرمان/ انسداد ۷۱ راه؛ قطع برق روستاها

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا تا صبح چهارشنبه هیچ موردی از خسارت جانی یا تلفات انسانی در نتیجه سیلاب سنگین جنوب استان کرمان گزارش نشده و این درحالی است که بنا بر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری این استان تمامی رودخانه های فصلی جنوب استان جاری و سیلابی شده اند.

جنوب استان کرمان زمستان سال گذشته نیز به فاصله یکماه ۲ مرتبه درگیر سیلاب شدید بود که خسارت های زیادی برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باران جنوب، طوفان شن شمال

بارش ها که از چندروز پیش به صورت پراکنده در نقاط مختلف استان شروع شده بودند، از عصر دیروز در حالی به اوج رسیدند که در جنوب استان شاهد بارش های شدید و رگباری بودیم، در مرکز استان، شرق و مناطقی از شمال استان نیز شهروندان شاهد خیزش گردوخاک و طوفان شن بودند که این طوفان تا حوالی نیمه شب هم در برخی نقاط ادامه داشت.

استاندار در میدان

همان عصرگاه دیروز بود که دکتر محمدمهدی فداکار استاندار کرمان باتوجه به پیش بینی های هواشناسی، عازم مناطق جنوبی استان که درگیر بارش و سیلاب بودند، شد؛ وی به همراه متولیان حوزه ستاد بحران از نقاط مختلف شهرستان های جنوبی از جمله منوجان و قلعه گنج تا بامداد چهارشنبه همزمان با بارش ها بازدید داشت و در جریان بازدیدها ستاد مدیریت بحران را در شهرستان منوجان تشکیل داد و سپس جلسه مدیریت بحران شهرستان قلعه گنج را نیز تا حوالی صبح مدیریت کرد.
سیل در جنوب کرمان/ انسداد ۷۱ راه؛ قطع برق ۱۰ روستا و آب‌بردگی ۳ خودرو
حضور در مناطق سیلابی قلعه گنج عصر سه شنبه

استاندار کرمان در این جلسات تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها پای کار باشند تا از خطرات احتمالی کاسته و حتی جان یک نفر از دست نرود.

وی افزود: برای جبران خسارت های سیل پارسال نیز پیگیر تمامی مصوبات و اعتبارات هستیم.

جزییات خسارت ها

اما آنطور که مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان اعلام می کند بارش شدید باران در شهرستان های فاریاب، منوجان، کهنوج، عنبرآباد، رودبارجنوب، قلعه گنج، جیرفت و اُرزوئیه رخ داده است.

به گفته وی تمامی رودخانه های فصلی در جنوب استان کرمان جاری و سیلابی شده اند.

سیل در جنوب کرمان/ انسداد ۷۱ راه؛ قطع برق ۱۰ روستا و آب‌بردگی ۳ خودرو

انسداد راه و آبگرفتگی تعدادی منزل مسکونی

سعیدی با بیان اینکه در این مناطق ۶۵ راه روستایی تاکنون مسدود شده اظهارداشت: چهار راه فرعی فاریاب – کهنوج، رودبارجنوب – برجک، قلعه گنج – رمشک و رودبار جنوب - کهنوج و ۲ راه اصلی رودبارجنوب به سمت زهکلوت و نیز ایرانشهر(سیستان و بلوچستان) به دلیل جاری شدن سیلاب مسدود شده است.

به گفته وی همچنین تعدادی منزل مسکونی نیز در شهرستان های ارزوئیه و فاریاب دچار آبگرفتگی شده اند.

قطع برق در نقاط مختلف

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه برق ۱۰ روستا در شهرستان فاریاب، برخی نقاط شهرستان های جیرفت و منوجان در نتیجه بارش ها و مناطقی از بخش گلستان شهرستان سیرجان نیز به علت طوفان شدید از دیروز قطع شده اظهارداشت: تلاش ها برای برقراری اتصال برق ادامه دارد.

نجات سرنشینان ۳ خودرو

سعیدی همچنین تاکید کرد: سه دستگاه خودرو در شهرستان های منوجان، قلعه گنج و جیرفت دچار سیلاب شده بودند که سرنشینان آنها را نجات دادند اما خودروها را آب برده است.

راهداری جنوب کرمان منتظر کاهش جریان سیلاب

مجتبی رییسی صبح چهارشنبه با تشریح آخرین وضعیت راه های جنوب استان کرمان گفت: ۱۰ محور اصلی و فرعی در ۶ شهرستان به علت طغیان رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی آب‌نماها مسدود شده است.

وی توضیح داد: این مسدودی ها شامل محورهای شهرستان رودبار جنوب به سمت ایرانشهر (سیستان و بلوچستان)، برجک، و کهنوج ( فرعی مظفرآباد)، محور قلعه گنج _ رمشک، محور فاریاب _ کهنوج (کلکسورک)، سه محور روستایی شهرستان عنبرآباد و محور روستایی چاه حسن _ حسین آباد و منوجان _ هشتبندی شهرستان منوجان است.

به گزارش ایرنا براساس اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان شمار راه های روستایی مسدود شده در کل استان از عصر دیروز تاکنون ۶۵ راه بوده است.

معاون اداره کل راهداری جنوب کرمان محور مسدودی شهرستان قلعه گنج را قلعه گنج _ رمشک عنوان کرد و محورهای روستایی مسدود شده شهرستان عنبرآباد را نرگسان، امجز و گمرکان برشمرد.

وی همچنین گفت که انسداد محور فاریاب _ کهنوج در منطقه کلکسورک بوده و مسیر جایگزین این محور فاریاب_ کهنوج (گلاشکرد) است.

رییسی به محور مسدودی شهرستان منوجان نیز اشاره کرد و گفت: محور های منوجان _ هشتبندی و محور روستایی چاه حسن _ حسین آباد دچار مسدودی شده است.

به گزارش ایرنا بارش های سیل آسا براساس پیش بینی های هواشناسی تا چندروز آینده در جنوب استان کرمان ادامه خواهد داشت.

آخرین وضعیت استان کرمان در نتیجه بارش هایی که از عصر دیروز به اوج رسیده اند را از طریق لینک زیر در گزارش ایرنا بخوانید:

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسکوچیچ حمید نوری مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد استهبان کرمان سیلاب انسداد راه ها راهداری اسکوچیچ حمید نوری مذاکرات آستانه دریاچه ارومیه افسانه حسامی فرد استهبان مدیرکل مدیریت بحران استانداری جنوب استان کرمان جنوب کرمان مسدود شده قلعه گنج قطع برق بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات

به گزارش تابناک،کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز، شنبه، ۸ اردیبهشت عبور موج بارشی از کشور را داریم به همشهری آنلاین گفت: با توجه به عبور این موج از کشور، بارندگی‌ها امروز در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد، فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و راتفاعات شمال شرق خوزستان و هرمزگان به شکل رگباری و همراه با رعد و برق خواهد بود.

به گفته کبری رفیعی، هشدار اول در سطح زرد برای امروز و فردا صادر و نوع مخاطره در آن رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ اعلام شده است.

منطقه اثر این هشدار امروز، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استانهای خوزستان و هرمزگان و فردا، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان است.

رفیعی اعلام کرد که بر اساس این هشدار صادر شده احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد و به همین دلیل به احتیاط در سفرها بویژه برون شهری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

هشدار دوم صادرشده درباره وزش باد شدید و بروز گرد و خاک است که از روز شنبه تا دوشنبه معتبر خواهد بود؛ طبق این هشدار، امروز جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان، یکشنبه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استانهای سمنان و کرمان و دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان تحت‌تاثیر هستند.

اثر مخاطره در این هشدار به گفته رفیعی، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است و بر همین اساس به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه شده است.

دیگر خبرها

  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در جنوب غزه | ویدئو
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • انسداد محور کرج – چالوس
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر