Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیوان جعفری همیشه گمان می‌کرد حفظ قرآن مختص افراد خاص و خانواده‌های قرآنی است. اما وقتی سال‌‌ها پیش به بیماری صعب‌العلاجی مبتلا شد جرقه‌های حفظ قرآن در وجود او زده شد تا در این مسیر گام بردارد. او امروز حافظ قرآن است و دوست دارد بتواند مسیر انس با قرآن را برای دیگران هموار کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، کوچه پس کوچه های شهر را طی طریق کردیم تا به مقصد رسیدیم از هر کسی نشانه را جویا می شدیم بدون فوت وقت ما را راهنمایی می کردند گویی همه او را می شناختند کیوان جعفری پسر ۳۱ ساله ای که چند سال گذشته درگیر بیماری ام اس عصبی می شود اما به این دلیل که بیماریش دیر تشخیص داده شد پیشرفت بیماری وی را از ناحیه کمر به پایین دچار عارضه و این جوان ۳۱ ساله را با تمام آرزوهایش زمین گیر می کند، آرزوهای که حالا دیگر با شرایط پیش آمده باید طوری دیگر جامه عمل می پوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادری پیر و مهربان در را با گشاده رویی به روی ما باز کرد و با تمام وجود پذیرای ما شد، از همان لحظات اول و در بدو ورود سراغ فرزندش را گرفتیم، آنجا و درآن فضای ملکوتی تنها صدایی که نظر ما را به خود جلب کرد صوتی زیبا که در حال قرائت قران بود شنیده می شود، دنبال صدا را گرفتیم تا اینکه به جوانی رسیدیم که چند روز قبل قرار گزارش را با او گذاشته بودیم جوانی که بر اثر بیماری نغاعش آسیب دیده بود و حال دیگر توان راه رفتن نداشت.

به آخرین آیه های سوره ای که قبل ورود ما تلاوتش را آغاز کرده بود نزدیک شده بود و ما جان دل سپردیم به صوت زیبایی که حس و حال فضا را ملکوتی کرده بود.

آیا کسى که آسمانها و زمین را آفریده توانا نیست که [باز] مانند آنها را بیافریند آرى اوست آفریننده دانا (۸۱)

 چون به چیزى اراده فرماید کارش این بس که مى‏ گوید باش پس [بى ‏درنگ] موجود مى ‏شود (۸۲)

پس [شکوهمند و] پاک است آن کسى که ملکوت هر چیزى در دست اوست و به سوى اوست که بازگردانیده مى ‏شوید (۸۳)

با تلاوت این جملات سوره را به پایان رساند و با تبسمی که تا پایان مصاحبه بر لبانش نقش بسته بود با ما وارد گفتگو شد.

کیوان جعفری این جوان حافظ قرآن برایمان از خود و زندگیش و از روزی که دچار این بیماری شد گفت.

وی می گوید؛ در خانواده 4 نفره و به عنوان سومین فرزند این خانواده چشم به جهان گشودم سالها گذشت و من به سن نوجوانی رسدیم و باید شانه به شانه پدر و برادر بزرگم برای امرار معاش خانه و زندگی کار می کردم.

 آقای جعفری در ادامه گفت: در شرایط اقتصادی سختی روزگار می گذراندیم و من باید بنا به دلیل تنگ دستی پدر و بر خلاف میل باطنیم رفتن به مدرسه را کنار می گذاشتم.

وی افزود: روزگار را با تمام شرایط بد پشت سر گذاشتیم تا اینکه بر اثر یک اتفاق غیر منتظره برادر بزرگم را از دست دادیم و در آنجا بود که بار مسئولیتی بیشتر و فراتر از آنچه که بود بر دوش من در اقبال خانه و خانواده افتاد.

تصمیم به حفظ قران تمام مشکلات را برایم آسان کرد

اقای جعفری می گوید: تمام روز را مشغول کارگری بودم تا بتوانم چرخ زندگی را بچرخانم و از همه لذت های زندگی و خوشی های آن غافل بودم اما در کنار آن هرگز لب به ناسپاسی نگشودم و در همه حال به درگاه خداوند سپاسگزار بودم.

وی در ادامه گفت: روزهای زندگی را به همین شکل می گذراندم تا اینکه یک شب به صورت ناگهانی درد عجیب و ناشناسی را در عضلاتم احساس کردم با خود فکر کردم که شاید یک سرما خوردگی کوچک است که باعث و بانی این دردها شده است ما هر روز حالم رو به وخامت می رفت به صورتی که درد تمام وجودم را پر کرده بود تا جایی که دیگر تاب و توان تحمل را از من ربوده بود.

آقای جعفری افزود: روزهای سخت درگیری با بیماری برای من شروع شده بود و من هر روز در راهروهای بیمارستان و یا مطب پزشکان مورد درمان قرار می گرفتم اما هیچ کدام نتیجه بخش نبود تا اینکه  یک شب درد فراموش نشدنی را از ناحیه کمر احساس کردم به شکلی که دیگر قدرت راه رفتن را نداشتم تا جایی که با توصیه پزشک معالج و با تجدید یک دوره آزمایش جدید، نوع بیماری تشخیص داده شد اما از آنجا که دیر تشخیص داده شده بود بیماری ام اس بیشرفت کرده و به نخاع آسیب وارد کرده بود.

وی می گوید تحمل شنیدن این خبر که دیگر نمیتوانم راه بروم برایم سخت بود اما چاره ای جز پذیرش آن نداشتم و باید با این شرایط به زندگی ادامه میدادم .

آقای جفعری می گوید: روزهای اول بسیار سخت و طاقت فرسا می گذشت اما با تفکر به اینکه  به فرموده قرآن در هر شری خیری از جانب خدا نهفته تحمل شرایط سخت برایم آسان پیش می رفت تا اینکه یک روز تصمیم به حفظ قرآن کریم گرفتم.

تأثیر قرآن در زندگی شخصی

آقای جعفری گفت: از همان کودکی علاقه زیادی به قرآن داشتم و در کنار بزرگ‌تر ها به آیات این کتاب نورانی گوش می‌دادم و همین باعث شد که به تصمیمی که گرفته بودم جامه عمل بپوشانم به همین خاطر حفظ قران کریم را با توکل بر خدا آغاز کردم.

وی با اشاره به اینکه قدم گذاشتن در مسیر یادگیری قرآن یکی از بهترین تصمیم‌های زندگی ام بوده است، بیان داشت: علاقه بسیاری به ادامه این راه دارم و دوست دارم در آینده به دیگران هم آموزش دهم.

آقای جعفری خاطر نشان کرد: برکسی پوشیده نیست که قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت بوده که در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است و قدم در این راه گذاشتن بانی آن شد که با تمام مشکلاتی که درصد راهم وجود دارد به آرامش برسم طوری که در برابر هر کدام از مشکلات تسلیم امر خدا شدم.

به این جای مصاحبه که می رسد اشک در چشمانش حلقه می زند و با صدای لرزان گفتگو را ادامه می دهد و می گویید این روزها شرایط سخت اقتصادی بار این بیماری را برایم سنگین کرده است.

وی در ادامه از آرزویش در این راه که آموزش قران به نوجوانان و کودکان است برایمان گفت. می گوید داشتن کودکان و نوجوانان مومن و با ایمان، کسانی که راه قرآن و کتاب خدا را در پیش می گیرند بسیار روشن است و ما برای داشتن ایرانی اسلامی به چنین فرزندانی نیازمندیم.

این حافظ کل قرآن در بخش دیگری از سخنان خود در این گزارش دیدار با استاندار استان کردستان را خواستار شد و در این باره بیان داشت: بنا به شرایط جسمی به صورت تنها در یک اتاق زندگی می کنم و تنها هم دم این روزهای سخت من تلویزیون چند اینچ قدیمی است که به واسطه آن با دنیای اطراف ارتباط می گیرم و بیشتر از هر چیزی پیگیر اقدامات انجام شده برای استان توسط استاندار محترم هستم و آرزو دارم وی را از نزدیک زیارت کنم و برای ایشان با تلاوت قرآن دعای خیرم را هر روز  بدرقه راهشان می کنم.

آقای جعفری در پایان، قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و دعای عاجل برای تمام بیماران را  بدرقه ای راهمان کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: آقای جعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • قرآن همه چیز ماست