Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:22:39 GMT

برگزاری مراسم عزاداری و دسته‌روی در زنجان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۳۶۱۷

برگزاری مراسم عزاداری و دسته‌روی در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس شورای هیئات‌های مذهبی استان زنجان گفت: امسال مراسم عزاداری و دسته‌روی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان زنجان برگزار می‌شود.

سعید احمدی شامگاه دیروز (۴ مردادماه) در همایش مادحین، شعرای آئینی و مسئولان هیئات مذهبی زنجان که در سالن همایش حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با بیان اینکه زنجان در حوزه هیئت و مداحی وضعیت بسیار خوبی داشته و می‌توان گفت که در این حوزه گام‌های موثری برداشته‌ایم، اظهار کرد: دسته‌جات عزاداری زنجان سالیان سال است که مورد توجه دنیا بوده و این یک نعمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار دادن هیئت‌های مذهبی، افزود: همزمان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، می‌توانیم عزاداری کنیم، به همین خاطر با همه سختی‌ها مراسم‌ عزدارای برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه طبق اعلام ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به استفاده از ماسک در هیئت‌های مذهبی تاکید شده است، تصریح کرد: افراد دارای علائم بیماری توجیه شوند تا زمان بهبودی در مراسم‌ مذهبی شرکت نکنند و بحث تهویه مناسب نیز باید مدنظر برگزارکنندگان مراسم‌ مذهبی باشد.

رئیس شورای هیئات‌های مذهبی استان در رابطه با برگزاری دسته‌روی و دسته‌جات در زنجان، خاطرنشان کرد: ایام محرم امسال همزمان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم‌ عزاداری، دسته‌روی و دسته‌جات در استان زنجان برگزار خواهد شد.

رئیس کانون مداحان استان زنجان نیز در ادامه این همایش، اظهار کرد: بیش از ۳۰۰۰ بسته حمایتی در میان نیازمندان توزیع شده است.

اکبر نوربهمنی با بیان اینکه شورای هیئات مذهبی جدا از کانون مداحان استان نیست، افزود: سال‌ها است که کانون مداحان استان زنجان فعالیت می‌کند و ۱۵۰۰ مداح و شاعر در این کانون ثبت‌نام کرده‌اند که نیاز به امکانات و ساختمان مجزا دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه کانون مداحان استان زنجان امکانات زیادی ندارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در حوزه‌های کلاس‌های مستمر مداحی است که باید هفته‌ای یک جلسه کلاس‌های ویژه برگزار شود.

این مسئول، مسکن و بیمه مداحان را از جمله مشکلات موجود دانست و خاطرنشان کرد: مداحان در شهرستان‌های ماه‌نشان و طارم اصلاً بیمه نشده‌اند و درخواست می‌شود مداحانی که بالای ۴۵ سال هستند بیمه شوند تا دچار مشکلات اقتصادی نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری محرم حسینیه اعظم زنجان پروتکل های بهداشتی ماه محرم کانون مداحان استان استان زنجان دسته روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. 

در این مراسم، رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:حضرت امان خمینی (ره) درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. 

محمد شهباز گروئی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند. "

وی اظهار کرد: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی‌شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهباز گهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، بیان کرد: روایت تولیدات و رویداد‌های شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است، اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امامین انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

در این مراسم حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • برگزاری ۴۰۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در زنجان
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت