Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: رفع معضل پدیده زباله‌گردی، مشاغل مزاحم و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب منوط به همکاری تمام دستگاه‌های مسئول است.

سیدمرتضی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند شکل‌گیری معضلات و مشکلات شهری کرج، اظهار کرد: روند به وجود آمدن معضلات شهری رابطه مستقیم با روش شکل گرفتن شهر، سرعت توسعه شهری، آداب و رسوم و رفتار مدیریتی در امور شهر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رفتارشناسی در مورد این معضلات مهم است، ادامه داد: بخشی از معضلات شهری متأثر از ناآگاهی‌ها نسبت به مسائل شهرنشینی است که باید به صورت دقیق رفتارشناسی شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: دانشمندان و باستان‌شناسان مطالعه رفتار اجتماعی در خصوص زباله‌ها را در ادوار مختلف مورد بررسی قرار داده‌اند و با کشف بقایای زباله‌ها به رفتارهای اجتماعی و اقتصادی مردمان گذشته پی برده‌اند، این امر نشان می‌دهد که سبک زندگی و رفتار اجتماعی در این زمینه بسیار تأثیر گذار است.

وی تصریح کرد: به طور معمول مقوله پسماند امری چند وجهی است که در ادوار گذشته نگاه موضعی و موضوعی به آن شده است، به طور مثال برخی معتقد بودند که با جمع‌آوری سطل‌های زباله شاید میزان تولید پسماند کاهش یابد، اما در عمل این هدف محقق نشده است.

اعتصامی افزود: در این بخش آموزش شهروندی و زیست محیطی مغفول مانده است؛ به طور مثال اگر به جای کیسه‌های پلاستیکی از زنبیل و کیسه پارچه‌ای استفاده شود، می‌توان در کاهش تخریب محیط زیست بهتر عمل کرد.

وی با بیان اینکه سرانه تولید زباله در کشور به مراتب بیشتر از سایر کشورها است، گفت: در این بخش نیازمند آموزش شهروندی و فرهنگ‌سازی هستیم تا بتوان از میزان تولید پسماند را کاهش داد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه امروزه میزان پسماندهای تر در شهرهای مختلف کشور از جمله کرج بیشتر از زباله‌های خشک است، تاکید کرد: این روند آفتی به جان محیط زیست است که باید آن را علاج کرد؛ در این بخش رفتار فرهنگی و اجتماعی نیازمند بازتعریف و آموزش است. هر چند اقدامات کارآمدی در بحث فرآیند زباله‌ها در کرج انجام شده، اما کافی نیست و دایره ساماندهی این مقوله وسیع است.

وی اضافه کرد: اکنون در دو منطقه شهری کرج جمع‌آوری زباله‌ها یک روز در میان انجام می‌شود که در بخش کاهش هزینه‌ها مؤثر بوده است. تسری این اقدام به تمام مناطق کرج نیازمند آموزش همگانی است ضمن آنکه شهرداری مصمم به توسعه طرح در کل کلانشهر کرج است.

کد خبر 588534

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر کرج مدیریت شهری زباله گردی شوراي شهر كرج مشاغل مزاحم جمع آوری سگ بلاصاحب سگ بلاصاحب ساماندهی سگ های بلاصاحب عضو شورای اسلامی شهر کرج شورای ششم معضلات شهري پسماند شهري مدیریت پسماند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زباله ها شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • تداوم همکاری رم با سردار آزمون در گروی کسب‌ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز