Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رستگاری گفت: کاربران جاده‌ای که همان رانندگان وسایل نقلیه هستند باید نسبت به این موضوع حساس شده و دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

او می گوید: اگر رانندگان در مواقعی که هوشیاری آن‌ها کاهش یافته است، اقدام به رانندگی نکنند، حداقل ۵۰ درصد میزان حوادث و تلفات جاده‌ای کاهش خواهد یافت که عدد بسیار قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: متاسفانه میزان حوداث و تلفات جاده‌ای استان یزد نیز در سه ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه حدود ۳۰ درصد افزایش یافته که علت اصلی آن خواب آلودگی رانندگان است.

به گفته او یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش تلفات و حوادث جاده ای، ایجاد حساسیت جامعه و به طور خاص رانندگان در زمینه عدم رانندگی در مواقعی است که هوشیاری آن‌ها کاهش یافته، زیرا تحقیقات کارشناسی انجام گرفته در سه ماه ابتدایی سال در برخی از جاده‌های استان نشان می‌دهد حتی در جاده‌هایی که مناسب سازی و ایمن سازی نیز صورت گرفته است، همچنان به علت خواب آلودگی رانندگان شاهد حوادث رانندگی هستیم.

رستگاری گفت: وظیفه کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی بر عهده پلیس راه است، اما حضور گشت‌های راهداری در جاده‌ها به انضباط جاده‌ای و کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای کمک شایانی کرده است.

او می گوید: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی که در تابستان سال جاری توسط این اداره کل با جدیت پیگیری شده است، کنترل و نظارت بر ناوگان اتوبوسی استان یزد بوده که در این زمینه تذکرات لازم به آن‌ها داده شده و در کنار آن تمام مسئولان مراکز معاینه فنی استان نسبت به اهمیت و دقت نظر در انجام معاینات، توجیه شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: از ابتدای امسال مناسب سازی محور ورودی به استان یزد از سمت استان کرمان در دستور کار قرار گرفت که پس از وقفه‌ای که به دلایل فنی در فرآیند اجرایی آن ایجاد شد، مجددا عملیات آن شروع و با سرعت پیگیری خواهد شد.

او می گوید: در کنار آن هم با توجه در پیش بودن سفر‌های اربعین حسینی، مسیر تردد زائران حسینی یعنی محور یزد – تفت – ابرکوه – سورمق مورد پایش مجدد قرار می‌گیرد تا در صورت وجود مشکلات احتمالی برطرف گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث رانندگی سرعت غیرمجاز استان یزد جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

بدن افراد سوخت‌وساز و ترشح بعضی از هورمون‌ها را متناسب با محرک‌های خارجی، مانند نور و دما، تغییر می‌دهد. خواب آلودگی بهاری نوعی عکس‌العمل بدن انسان به تغییراتی است که در طبیعت رخ می‌دهد.

افزایش طول مدت روز و روشنایی در فصل بهار خواب آلودگی و کاهش تمرکز بسیاری از افراد را به وجود می‌آورد. محققان معتقد هستند در فصل بهار ساعت بیولوژیکی بدن افراد که با ساعت‌های طولانی شب تنظیم شده است نمی‌تواند با طولانی‌شدن روز هماهنگ شود و انرژی آن به‌سرعت تحلیل می‌رود؛ بنابراین افراد به اختلالات خواب ازجمله پرخوابی مبتلا می‌شوند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • خطر تداوم حضور خودرو‌های شوتی قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های استان کرمان
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است