Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر انرژی ترکیه اعلام کرده که آنکارا قصد دارد قرارداد‌های گازی با روسیه، آذربایجان و ایران را تمدید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «فاتح دونمز»، وزیر انرژی ترکیه روز سه شنبه گفت که ترکیه قصد دارد قرارداد‌های گازی با روسیه، آذربایجان و ایران را تمدید کند.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی هابر گلوبال گفت: «تامین کنندگان کلیدی گاز ما روسیه، آذربایجان و ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما قصد داریم قرارداد‌ها را برای یک دوره دیگر با آن‌ها تمدید کنیم. ما می‌خواهیم تقاضای انرژی خود را تأمین کنیم.»

همکاری‌های گازی از جمله موضوعاتی بود که رؤسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه در جریان گفتگو‌های خود در تهران در ۱۹ جولای مورد بحث قرار دادند.

روسیه و ترکیه مستقیماً توسط خطوط لوله گاز جریان آبی و ترک استریم به هم مرتبط هستند. در مجموع ۱۵.۹۸ میلیارد متر مکعب گاز از طریق جریان آبی در سال ۲۰۲۱ از روسیه به ترکیه پمپاژ شد که بزرگترین مقدار از زمان راه اندازی این خط لوله است. همچنین نزدیک به ۱۳ میلیارد متر مکعب گاز از روسیه نیز در شش ماهه نخست سال جاری به ترکیه صادر شده است.

روز گذشته نیز «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌گویی تفصیلی با شبکه تی‌آرتی این کشور درباره دستاورد‌های سفر اخیرش به تهران گفته بود که آنکارا خرید نفت و گاز از ایران را افزایش خواهد داد.

رئیس‌جمهور ترکیه ۲۸ تیرماه برای شرکت در نشست سه جانبه سران کشور‌های ضامن آتش بس در سوریه (ایران، روسیه و ترکیه) به تهران آمد و در حاشیه این نشست با مقامات ارشد ایران دیدار و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترکیه ایران آذربایجان وزیر انرژی ترکیه گاز آذربایجان و ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نه به مسی، بازی در اروپا برای یک فصل دیگر

به گزارش "ورزش سه"، دیرو خبر مهمی در آرژانتین منتشر شد. به گفته لئو پارادیزو، خبرنگار ESPN، اینتر میامی مذاکرات را با آنخل دی ماریا برای عقد قرارداد احتمالی با او آغاز کرده است. این باشگاه آمریکایی می‌خواهد وینگر آرژانتینی بنفیکا را برای تقویت تیمش بخرد اما طبق ادعای منابع پرتغالی، دی ماریا احتمالا با بنفیکا یک سال دیگر تمدید خواهد کرد.

پارادیزو ادعا کرده بود که ماریا به طور جدی در حال بررسی این پیشنهاد و هم تیمی شدن دوباره با لیونل مسی است. 

ال ‌فیدئو 36 ساله که تا پایان فصل با بنفیکا قرارداد دارد، پیشنهاد تمدید دریافت کرده ولی فعلا به آن پاسخ نداده است. او قصد دارد با اتمام فصل، همه گزینه های خود را ارزیابی کند. در اینتر میامی همچنان امیدوارند رفاقت و صمیمیت دیرینه او با مسی در این انتقال تعیین کننده باشد. 

لازم به ذکر است که دی ماریا سخت علاقه داشت سال های پایانی فوتبالش را در روساریو سنترال سپری کند ولی بعد از اینکه او و خانواده اش تهدید شدند، قید بازگشت به فوتبال آرژانتین را زد.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد
  • اتلتیکو مادرید تصمیمش را گرفت: قرارداد ماریو هرموسو تمدید نمی‌شود
  • دلیل ناچو برای خودداری از تمدید قراردادش با رئال مادرید
  • یک سال دیگر با کاپیتان؛ سرجی روبرتو در آستانه تمدید قرارداد با بارسلونا
  • نه به مسی، بازی در اروپا برای یک فصل دیگر
  • رسمی؛ مارکو رویس پس از 12 سال از دورتموند جدا می شود
  • رئال مادرید قرارداد پسر مارسلو را تمدید کرد
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند