Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، عواقب بالینی عفونت کووید-۱۹ تا حدودی به سن و شرایط جسمانی و پزشکی افراد بستگی دارد؛ اگرچه استفاده از مشتقات تنباکو باعث کاهش عملکرد قلبی، تنفسی و در عین حال افزایش حساسیت به عفونت‌های میکروبی می‌شود. تحقیقات قبلی نشان داده است که سیگار کشیدن و استفاده از سایر محصولات تنباکویی، با آسیب قلبی و تنفسی همراه است که با اختلال در تنظیم خودکار و کاهش ظرفیت ریه، خود را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت زمان، این تغییرات، تجمع یافته و منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه، آمفیزم، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

در مقایسه با افراد غیر سیگاری، افراد سیگاری در برابر عفونت‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا آسیب‌پذیرتر هستند. با این وجود، اینکه آیا سیگار کشیدن به طور مستقیم عواقب نامطلوب عفونت کووید را تشدید می‌کند یا نه، مشخص نیست.

افراد سیگاری، اغلب دارای مشکلات ریوی هستند؛ این مشکلات ممکن است آنها را در معرض ابتلا به سطح شدید بیماری کووید-۱۹ قرار دهد، چرا که این ویروس، ریه‌ها را هدف حمله قرار می‌دهد.

حال اگر ریه‌های شما از قبل آسیب‌دیده باشند، ممکن است نتواند اکسیژن کافی فراهم کنند و یا قادر نباشند به طور مفید از اکسیژن دریافتی استفاده کنند.

افراد سیگاری احتمال بیشتری برای ابتلا به شرایط وخیمِ ریه، مثل پنومونی دارند؛ پنومونی یکی از عفونت‌های رایج ریه است که در اثر باکتری، ویروس یا قارچ ایجاد می‌شود. این افراد همچنین بیشتر در معرض خطر سندروم دیسترس تنفسی حاد (ARDS) هستند؛ طی این بیماری، در کیسه‌های هواییِ موجود در ریه‌ها، مایع جمع می‌شود و ریه‌ها نمی‌توانند با هوای کافی پر شوند که در این صورت اکسیژن کمتری به گردش خون و اعضای بدن می‌رسد و همین مسئله منجر به آسیب به اعضای بدن یا حتی مرگ می‌شود.

تحقیقی در چین، بین افرادی که کووید ۱۹ داشتند و با پنومونی بستری شده بودند، صورت گرفت و نتایج نشان داد که احتمال وخیم‌تر شدن بیماری در افرادی که سابقه‌ی کشیدن سیگار داشتند، ۱۴ برابر بیشتر می‌شود.

افرادی که سیگار می‌کشند احتمال بیشتری دارد که در معرض بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) و بیماری قلبی و عروق خونی باشند که همین موضوع، خطر عوارض جدی را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

داده‌های اولیه از بیماران کووید-۱۹ در چین، سیگار کشیدن را به عنوان یک عامل خطر برای پیشرفت بیماری شناسایی کردند. متعاقباً، برخی از مطالعات تأیید کردند که مصرف محصولات متشکل از تنباکو یکی از عوامل مستقل افزایش نرخ مرگ‌ومیر است.

منابع: webmd ، plos / مترجم: الهه جعفرزاده

۴۷۴۷

کد خبر 1654999

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خطرات سیگار سیگار الکترونیکی دخانیات ویروس کرونا کووید ۱۹ ریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟