Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:46:23 GMT

۱۱۰ پروژه آبخیزداری در جنوب کرمان در حال اجرا است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۴۵۰۶

۱۱۰ پروژه آبخیزداری در جنوب کرمان در حال اجرا است

ایسنا/کرمان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، از اجرای ۱۱۰ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در ۳۵ حوزه آبخیز این منطقه از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری خبر داد.

حمزه احمدی در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب که  اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در کاهش خسارات سیل موثر هستند، گفت: در حال حاضر از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های شناسایی شده در سطح جنوب کرمان، در ۵۰۰ هزار هکتار آن عملیات آبخیزداری انجام و در بیش از ۲۵۰ هزار هکتار در حال اجرایی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، از اجرای ۱۱۰ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در ۳۵ حوزه  آبخیز جنوب کرمان از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری خبر ددا و بر  نقش این پرده ها  در مهار سیلاب ها تاکید کرد.

 احمدی با بیان اینکه امسال طرح‌های آبخیزداری در ۷ شهرستان جنوبی شامل ۳۵ حوزه آبخیز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: پروژه‌های آبخیزداری در قالب عملیات‌های مکانیکی، بیولوژیکی و بیومکانیکی صورت می‌گیرد و تاکنون بیش از  ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ضمن تاکید به نقش مهم پروژهای آبخیزداری گفت: کنترل فرسایش خاک، ذخیره نزولات آسمانی، تقویت آب سفره‌های زیرزمینی، کنترل سیلاب‌ها و رواناب‌های سطحی، مقابله با خشکسالی برخی از اهداف اجرای این پروژه ها است.

احمدی یادآور شد: در حال حاضر از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های شناسایی شده در سطح جنوب کرمان، در ۵۰۰ هزار هکتار آن عملیات آبخیزداری انجام شده و تلاش برای اجرای سالانه در اراضی دیگر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، همچنین بر ضرورت جلب مشارکت هرچه بیشتر مردم در پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید و عنوان کرد: ارزیابی توان اکولوژیکی حوزه های آبخیز و رتبه بندی آنها با توجه به معیارهای مختلف اکولوژیکی جهت اقدامات آبخیزداری یکی از موارد مهم در برنامه ریزی و مدیریت جامع حوزه های آبخیز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آبخيزداري جنوب کرمان منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هزار هکتار پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه

غلامرضا چامه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : اجرای این میزان عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در استان موجب تولید آب با استحصال، مدیریت تبخیر و تغذیه آبخوان‌ها به میزان ۴۸۷ میلیون مترمکعب شده است که از فرسایش خاک به میزان ۸/۵ میلیون تن کاسته است.

غلامرضا چامه افزود: اجرای این عملیات در عرصه‌های طبیعی استان موجب کنترل رسوب حوزه سد‌های استان و سیمره به میزان ۶/۲، تولید علوفه به میزان ۷۸ میلیون کیلوگرم و پیشگیری و کاهش مخاطرات سیل به طور متوسط به میزان ۷۰ درصد شده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲، اعتبارات اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری به میزان ۷۳۰ میلیارد ریال به تصویب رسید که با تخصیص حدود ۴۰ درصدی تاکنون، عملیات اجرایی در سطح ۲۵ هزار هکتار و در ۱۴ شهرستان استان آغاز گردیده و در حال انجام است.

چامه افزود: سال گذشته در راستای امضای تفاهم نامه همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری اعتباری به میزان یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به استان کرمانشاه اختصاص یافت که مقرر گردید ۳۶۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری طی سه سال اجرا شود.

وی تاکید کرد: این عملیات شامل اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، کنترل سیلاب، تغذیه آبخوان دشت ها، حفاظت از خاک کنترل فرسایش و کاهش رسوب حوزه‌های سد‌های مخزنی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری