Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور کشوربرزیل با اشاره به گسترش تولید کشاورزی برزیل و نیاز بیشتر به انواع کود شیمیایی وارداتی به رایزنی های خود با پوتین، رئیس جمهور روسیه برای واردات سی کشتی کود شیمیایی اوره به برزیل و افزایش واردات از ایران اشاره کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم مجمع جهانی کشت و صنعت با حضور رئیس جمهور برزیل، وزیر کشاورزی، وزیر اقتصاد و مسئولین بخش های مختلف کشاورزی برزیلی و خارجی در شهر سان پائولو آغاز بکار نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مجمع که هر دو سال یکبار برگزار می شود طیف وسیعی از موضوعات مهم مربوط به کشاورزی و صنایع مرتبط با کشاورزی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد. 

از طرف جمهوری اسلامی ایران، حسین قریبی، سفیر کشورمان در برزیل و سید فخرالدین عامریان، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران در این همایش بزرگ کشاورزی شرکت داشتند. 

در مراسم افتتاحیه بولسونارو رییس جمهور کشوربرزیل با اشاره به گسترش تولید کشاورزی برزیل و نیاز بیشتر به انواع کود شیمیایی وارداتی به رایزنی های خود با پوتین، رئیس جمهور روسیه برای واردات سی کشتی کود شیمیایی اوره به برزیل اشاره کرد.

لازم بذکر است که تولید غلات، حبوبات و برنج برزیل امسال به 300 میلیون تن می رسد که برای این میزان فعالیت کشاورزی به بیش از چهل میلیون تن کود شیمیایی نیاز دارد.

در سالهای اخیر ایران یکی از صادرکنندگان کود اوره به برزیل بوده است و بخشی از فعالیت اتاق مشترک بازرگانی دو کشور در حوزه صادرات اوره است.

درحاشیه این مجمع سفیر کشورمان ورییس اتاق مشترک ایران برزیل درجلسه ای که با وزیرکشاورزی برزیل داشتند درمورد صادرات اوره ودیگرموادپتروشیمی به کشوربرزیل وهمچنین واردات نهاده های دامی باکیفیت وقیمت مناسب به کشورمان بحث وتبادل نظر نمودند.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی برزیل کود شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: در بعد اقتصادی باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی خلیج فارس برای اشتغال‌زایی ودرآمدزایی برای کشور استفاده کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سید‌محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خلیج فارس از جهت‌ تاریخی، تمدنی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد و این مطلب از این دیرباز مطرح بوده است.

وی افزود: در دولت دهم تصمیم گرفته شد که جشنواره برگزار شود و هنرمندان بیایند به این مضمون و مسئله مهم بپردازند چرا که رهبر معظم انقلاب نیز نظرشان بر این بود که هر ایده، تفکر و اندیشه وقتی در قالب جذاب هنر جلوه کند دلنشین و ماندگار می‌شود و از این جهت این کار آغاز شد.

معاون رئیس جمهور گفت: امسال هم چهاردهمین جشنواره را شاهد هستیم و امیدواریم هر سال نسبت به گذشته با استفاده از تجربیات، این کار ژرف‌تر و عمیق تر و مبنایی‌تر برگزار و آثار متنوعی که هم بتوان در ایران و هم در خارج از کشور آنها را ارائه داد تولید شود.

وی کرد: علیرغم برخی توطئه‌ها که وجود دارد خلیج فارس همیشه به عنوان خلیجی که ایرانیان در آن سهم بسیار زیادی داشته‌اند باقی مانده و خواهد ماند.

حسینی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریاپایه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در بعد اقتصادی که حرف‌ها و راهبردهایی مطرح است و سیاست‌های آن ابلاغ شد باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی شامل خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی دریا استفاده کنیم تا بتوان فرصت شغلی ایجاد و برای کشور نیز درآمدزایی ایجاد کند.

وی ادامه داد: در مقایسه با سایر کشورها ما در حال حاضر از ظرفیت دریا و ساحل کمتر استفاده می‌کنیم از این جهت در این زمینه باید اهتمام جدی‌تری داشته باشیم و این جشنواره هم فرصتی است که همگان ترغیب شوند و نگاه‌ها به سمت خلیج فارس جذب شوند و همه در حوزه افزایش تولید مشارکت کنند.

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به شعار سال گفت: ما سرمایه‌دارانی در داخل و خارج کشور داریم که بایستی آنها را تشویق کنیم بیایند و در کشور خودشان و در مناطق مختلف سرمایه گذاری کنند که مشکلات کشور کاهش یابد.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند