Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سابق وزارت ورزش و جوانان اعتقاد دارد باید فردی در رأس کمیته ملی المپیک قرار بگیرد که به دیپلماسی ورزشی آگاه و در واقع دیپلمات ورزش باشد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی علی‌نژاد پس از ثبت‌نام برای پست‌ ریاست کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران گفت: سال‌هاست در حوزه ورزش هستم و نزدیک 26 سال در ورزش، پست مدیریتی داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تجربه ارزشمندی در معاونت وزارت ورزش برای راهبرد ورزش کشور داشتم. من 13 سال رئیس فدراسیون ووشو بودم، سابقه حضور در اداره ورزش وزارت نفت و رسانه را هم دارم. ضمن اینکه تجربه 15 ساله عضویت در هیئت رئیسه جهانی ووشو و نایب رئیسی آسیا را دارم.

وی ادامه داد: نیاز است فردی در کمیته باشد که به دیپلماسی ورزشی آگاه و در واقع دیپلمات ورزش باشد. در واقع کمیته ملی المپیک، وزارت امور خارجه ورزش ایران است. باید کسانی مسئول شوند که تجربه داشته و سرد و گرم را چشیده باشند.‌ امیدوارم اعضای مجمع به من اقبال نشان بدهند‌.

معاون سابق وزارت ورزش و جوانان درباره انتخاب خبرگان ورزشی هم اظهار داشت: هر انتخاباتی فرآیندی دارد و معرفی خبرگان توسط هیئت اجرایی هم بخشی از آن است که رئیس کمیته معرفی می‌کند. در این انتخابات هم این فرآیند طی شد و عزیزان ترجیح دادند نفراتی از خودشان را انتخاب کنند. نمی‌توان خرده گرفت، چون حق طبیعی آنها بود. هر چند جای بزرگانی مانند کیومرث هاشمی، پولادگر و اصغر رحیمی در مجمع آینده خالی خواهد بود و آنها سرمایه ورزش هستند.

علی‌نژاد راجع به مهاجرت ورزشکاران گفت: مهاجرت نخبگان چیز جدیدی نیست. در واقع از قبل از انقلاب هم مهاجرت بوده و فقط شدت و ضعف داشته است. مهاجرت در ورزش زیاد نبوده است، ولی چون ورزشکاران نخبگانی هستند که دیده می‌شوند، هر یک از آنها که می‌رود، آثار اجتماعی و سیاسی جدی دارد. باید تمام تلاش خود را کنیم که شرایط به‌گونه‌ای باشد که امکان نگهداری نخبگان وجود داشته باشد. قوانینی درباره استخدام، تحصیل و سربازی تدوین شده است که بعضاً خوب اجرا نمی‌شود. جا دارد صندوقی در وزارت ورزش یا کمیته ملی ایجاد شود که نخبگان بورسیه ورزشی شوند. با هم‌افزایی دستگاه‌هایی که مثل وزارت نفت و صمت از نظر مالی شرایط خوبی دارند، این شرایط را ایجاد کرد تا آتیه آنها تامین شود. در فوتبال و والیبال که لیگ پر پول دارند، این موضوع نیست و ورزشکاران مهاجرت نمی‌کنند.

وی در مورد اینکه روسایی که حمایت دولت را دارند، همیشه بهتر بودجه آورده‌اند و اینکه آیا از نظر حمایت دولت مشکلی ندارید، گفت: سابقه من نشان داده که گرایش سیاسی خاصی نداشتم. من یک مدیر حرفه‌ای هستم و با 4 دولت کار کردم. قطعاً حمایت دولت مهم و‌ تاثیرگذار است. دولت بارها بر جایگاه ورزش تاکید کرده و مشکلی نیست. اگر در خودم نمی‌دیدم که بتوانم در شرایط فعلی تامین مالی کنم، قدم پیش نمی‌گذاشتم.

رئیس پیشین فدراسیون ووشو راجع به اینکه پس از برخی حواشی ممکن است تأیید صلاحیت نشود، گفت: حاشیه خاصی ندارم.

علی‌نژاد درباره پرونده مارک ویلتموس گفت: زمانی که در وزارت ورزش بودم‌، بارها در مورد ویلتموس حرف زدم. من آذر 98 آمدم و آن زمان مجبور به توضیح بودم. یک ماه قبل از آمدن من، ویلتموس رفته بود. در واقع آمدن و رفتن او‌ در دوره من نبود، ولی مجبور بودم بارها در محافل پاسخگو باشم و بودم‌. به نظرم معاون توسعه وقت می‌تواند توضیح دهد.‌

معاون سابق وزیر ورزش افزود: الان که مسئولیت ندارم، اما بعد از صدور رأی ویلموتس، وزارت تشکیل تیم حقوقی داد که من عضو کوچکی بودم. جلسات متعددی در ریاست جمهوری تشکیل شد که شاید 15 جلسه می‌شد. قوی‌ترین تیم حقوقی تشکیل شد و دفاعیات خوبی صورت گرفت. کارشناسان خبره از طرف ما در دادگاه حضور داشتند که در دوپینگ روسیه هم فعالیت کرده بودند یا در پرونده بلاتر مسئولیت داشتند. وکیل پرونده هم مسئول دپارتمان حقوقی بارسلون بود. وثوق احمدی از ایران مسئولیت را برعهده داشت که زحمات زیادی کشید. امیدوارم خسارت کمتری در رأی ویلموتس صادر شود.

وی در پایان گفت: ناشناخته برای مجمع نیستم و عزیران من را خوب می‌شناسند. اگر نمی‌توانستم رای بیاورم، در این میدان وارد نمی‌شدم.

دعوتنامه مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برای چه کسانی ارسال شده است؟ + اسامی

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک مهدی علی نژاد کمیته ملی المپیک مهدی علی نژاد کمیته ملی المپیک وزارت ورزش علی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900114

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران؛ فردا
  • رییس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • رئیس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران