Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار سنندج گفت: در راستای تحقق تاکیدات رییس جمهور و وزیر کشور در سفر به کردستان مبنی بر مبارزه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد شهرداری سنندج با تلاش مضاعف زمینه ساماندهی ۴۰۰ معتاد متجاهر را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ سیدانور رشیدی اظهار کرد: شهرداری‌ها از جمله نهادهایی هستند که به صورت مستقیم با موضوع مسئولیت اجتماعی ارتباط دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرداری موضوع مسولیت اجتماعی را به عنوان یک رویکرد در زندگی شهروندان دنبال می‌کند چرا که شهرداری‌ها به صورت عام و شهرداری سنندج به شکل ویژه وظایف متعددی را در این خصوص بر عهده دارند.

وی از ساماندهی معتادین متجاهر به عنوان یکی از مطالبات جدی شهروندان نام برد و گفت: حوزه مواد مخدر و اعتیاد چالش‌های زیادی را ایجاد کرده و اگر این معضل مدیریت شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: شهرداری سنندج در راستای مسئولیت اجتماعی و تحقق دستورات و تاکیدات رییس جمهور و وزیر کشور در سفر به کردستان در حوزه مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه ساماندهی معتادین متجاهر بلافاصله وارد فاز عمل شده است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم برای مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: در همین راستا بعد از سفر رییس جمهور به کردستان و با توجه به تاکیدات وزیر کشور موضوع مکان‌یابی برای ساماندهی معتادین متجاهر را در مرکز استان دنبال کردیم.

وی گفت: بعد از بررسی‌های لازم مکان مناسب برای ساماندهی معتادین متجاهر انتخاب شده و آماده‌سازی آن در حال انجام است.

وی یادآوری کرد: این مکان ظرفیت ساماندهی ۴۰۰ معتاد متجاهر در قالب مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ را دارد و در حال اماده‌سازی و تجهیز آن هستیم.

رشیدی گفت: شهرداری خود را وظیفه‌مند دانسته و در راستای کاهش آسیب‌هایی اجتماعی گام اصلی را برداشته است و انتظار داریم دستگاه‌های مسئول در این زمینه به ما کمک کنند.

وی اذعان کرد: شهرداری سنندج به تنهایی در این زمینه وظیفه ندارد و برای اینکه بتوانیم این مشکل را به صورت ریشه‌ای برطرف کنیم، نیاز به همدلی و همراهی همه مردم، دستگاه‌های ذیربط، اصحاب رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و دیگر موثرین داریم.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یک شبه ایجاد نشده و حل آن زمان‌بر است گفت: مدیریت شهری گام اصلی را برداشته و اقداماتی صورت گرفته است؛ اما پیشبرد این مهم قطعا مستلزم همراهی همه بخش‌ها و دستگاه‌‌های ذیربط و آحاد مردم است.

وی افزود: نبود مکان برای نگهداری معتادین متجاهر همواره یکی از چالش‌های جدی در چرخه مقابله با اعتیاد بود که خوشبختانه توانستیم با حمایت‌های استاندار، دادستان، شورای شهر سنندج و دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان و فرمانداری بستر رفع این مشکل را فراهم سازیم.

وی با اشاره به اهمیت دوران بازپروری و ایجاد اشتغال برای بازگشت معتادان متجاهر بهبودیافته به زندگی دوباره عنوان کرد:  ایجاد اشتغال و بکار گیری این افراد بعد از درمان از نکات بسیار مهمی است که مانع از بازگشت دوباره آنها به دامان اعتیاد می‌شود و ما از آن غافل نیستیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با هدف ایجاد بسترهای لازم برای بازگشت این افراد به جامعه در جوار این مرکز کارگاه‌های آموزشی راه‌اندازی می‌شود و این افراد همزمان با روند درمان مهارت‌های حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف را فرا می‌گیرند و جذب بازار کار خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان ساماندهی معتادین متجاهر آسیب های اجتماعی شهرداری سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

به نقل از روابط عمومی مرکزنوسازی و تحول اداری، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکار‌ها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آنها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبرد‌ها و راهکار‌هایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد