Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی سیاست بی دولت سازی غرب برای غارت منابع نفتی آسیا را شکست خورده دانست و گفت: قرارداد نفتی ایران و روسیه تاثیر شگرفی بر اقتصاد دو کشور خواهد گذاشت.

فریدون عباسی درباره اینکه چرا در ۱۰ سال اخیر به رغم ادعای دولت یازدهم و دوازدهم حجم سرمایه گذاری ایران در صنعت نفت بسیار پایین بود، گفت: افرادی که در سال‌های گذشته برای صنعت نفت کشور مانند استخراج و توسعه میادین گازی و نفتی راهبر بودند، متاسفانه روحیه انقلابی نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: این افراد معتقد بودند که باید با آمریکا و کشورهای اروپایی سازش کرد و همه منافع کشور را در مذاکرات می‌دیدند. چنین رویکردی سبب شده بود که کشورهای منطقه را برای توسعه ارتباطات در نظر نگیرند.

وی با تاکید بر اینکه در دولت دهم محل مذاکرات ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی معمولا پکن، روسیه، بغداد، آلماتی و استانبول بود، گفت: اما در دولت یازدهم و دوازدهم کشورهای منطقه بی‌اهمیت شدند و محل مذاکرات فقط در اروپا و آمریکا در نظر گرفته شد. به عبارتی دولتمردان قبل، جایی جز غرب را قبول نداشتند و کشورهای جهان را فقط آمریکا و اروپا می‌دانستند.

نماینده مردم کازرون در مجلس یادآور شد: در دولت قبل حتی کشورهای روسیه و چین را هم کنار زده شدند و نشریات وابسته به آنها در داخل شرق ستیزی و اینکه کشورهای بلوک شرق، مخوف و ضد آزادی هستند را در جامعه ترویج می‌کردند.

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم به دلیل توجه به جبهه مقاومت، سیاست شرق ستیزی را ندارد، عنوان کرد: بر همین اساس دولت فعلی، اروپا و آمریکا را ارجح نمی‌داند و دیدگاه توجه به شرق را با سیاست نه شرقی و نه غربی دنبال می‌کند و به دلیل مشترکات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به دنبال توسعه روابط خود با کشورهای منطقه است.

همکاری‌های نفتی و گازی ایران و روسیه، اوپک را تحت تاثیر قرار داد

وی سیاست دولت در یک سال گذشته را راهگشا دانست و افزود: به رغم تحریم‌هایی که وجود دارد، دولت موفق به فروش نفت و گشایش‌های اقتصادی شد. به ویژه در قرارداد اخیر نفتی با روسیه که بزرگترین قرارداد در حوزه نفت و انرژی با یک کشور خارجی است، تاثیر شگرف آن را در سال‌های آینده خواهیم دید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران در آینده نزدیک در تعیین قیمت نفت و گاز بیش از پیش با روسیه هماهنگ خواهد شد، گفت:پس از تصرف کریمه توسط روسیه، پیش بینی می شد که چالش روسیه با غرب بیشتر شود و جنگ اوکراین هم روسیه را به ایران نزدیکتر کرد که این همکاری به تحت تاثیر قرار دادن اوپک و اوپک پلاس ختم‌ خواهد شد.

سیاست غرب برای بی دولت سازی منطقه و غارت نفت شکست خورد

این نماینده مجلس یادآور شد: انقلاب‌های رنگی و مخملی در اوکراین و پیشروی های ناتو در این مناطق با هدف تجزیه روسیه انجام شد. البته سیاست غرب در عراق و روسیه هم بی‌دولت سازی با هدف غارت منابع و نفت این کشورها بود و این سیاست را در لیبی و مناطقی از سوریه وعراق پیش بردند تا مشکلات اقتصادی خود را با غارت منابع آنها بر طرف کنند.

نماینده مردم کازرون در مجلس ادامه داد: ولی جمهوری اسلامی ایران اجازه تجزیه سوریه و عراق را نداد و جلوی سیاست غرب در بی دولت سازی ایستاد. این عامل سبب معرفی جمهوری اسلامی به عنوان قدرت نوظهور جهانی شد.

عباسی با بیان اینکه همکاری ایران و روسیه سبب مانور عملی در فضای قدرت جهانی شده است، گفت: این همکاری سبب شد نظامیان و متخصصان روسیه، عراق، سوریه، ایران و جبهه مقاومت عملیات مشترک انجام داده و مانع سقوط برخی از دولت‌های منطقه و تجزیه ایران شوند. چرا که برنامه غرب این بود پس از بی دولت سازی در عراق و سوریه، اقدام به تجزیه ایران و روسیه نماید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده وقتی از مرزهای خود مراقبت کرده و  انسجام داخلی را حفظ می‌کند، حوزه ایدئولوژی خود را توسعه می‌بخشد. بر همین اساس در یمن، لبنان، آفریقا و بسیاری از کشورهای آسیایی، ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران طرفدار دارد.

نماینده مردم کازرون در مجلس اضافه کرد: این ایدئولوژی حتی در روسیه که مسیحی یا ارتدوکس هستند هم طرفدار دارد و آنها نظریه مقاومت جمهوری اسلامی ایران را درک کردند تا اهداف، منافع سیاسی و اقتصادی روسیه به ایران نسبت به اروپا مشترک و نزدیکتر است.

مناسبات جدید بین المللی در آسیا شکل گرفته/سازمان ملل از تسلط کشورهای غربی خارج می‌شود

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی در دولت نهم با بیان اینکه مناسبات جدید بین المللی درحال شکل گیری است، خاطرنشان کرد: در آینده ایدئولوژی مقاومت ایران با قدرت نظامی و اقتصادی چین و روسیه متحد خواهد شد و قدرتی را در جهان بوجود خواهد آورد که قدرت آسیایی است. به این ترتیب قطب بندی سازمان ملل دریک یا دو دهه آینده حتما تغییر خواهد کرد و از این فضا که سازمان ملل در اختیار کشورهای غربی باشد، خارج خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: عضو کمیسیون انرژی مجلس جمهوری اسلامی ایران ایران و روسیه بی دولت سازی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت

محمدباقر قالیباف در دومین جلسه با مسئولان اقتصادی دولت رئیسی که چهارشنبه برگزار شده بود با تعیین یک ضرب الاجل برای دولت تاکید کرده بود؛ «به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد. ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.»

در همین راستا، معاون پارلمانی رئیس جمهور طی نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، توضیحاتی را در پاسخ به اظهارات قالیباف در خصوص مدیریت اقتصادی و بازار ارز ارائه داد.

متن نامه حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران
سلام علیکم.

پیرو جلسات ارزی برگزار شده در دفتر جنابعالی با حضور تعدادی از نمایندگان محترم مجلس و بیانات جنابعالی پس از برگزاری جلسه و ابراز انتقاداتی در خصوص مدیریت اقتصادی و بازار ارز، موارد ذیل را به استحضار می‌رساند:

۱. دیدگاه‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص ارز و سیاست‌های اقتصادی در چارچوب قوانین دائمی، قانون بودجه و برنامه هفتم لحاظ شده است. بدیهی است این مصوبات به عنوان قوانین بالادستی در اعمال سیاست‌های اقتصادی و ارزی دولت مدنظر قرار گرفته است.

۲. سیاست‌های اقتصادی و ارزی سال ۱۴۰۳ در چارچوب شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم"، با همکاری سه دستگاه اصلی اقتصادی (وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه) تهیه شده و در حال نهایی شدن در دولت می‌باشد.

۳. در سال ۱۴۰۲، سیاست‌های اقتصادی و ارزی در چارچوب اسناد بالادستی کشور تهیه و اجرا شد. این سیاست‌ها موفق شدند نرخ رشد نقدینگی را از ۳۳.۱ درصد در فروردین به ۲۴.۳ درصد در اسفند ماه، تورم تولیدکننده را از ۴۴.۷ درصد به ۲۴.۵ درصد و تورم نقطه به نقطه مصرف کننده را از ۵۵.۵ درصد به ۳۲.۳ درصد کاهش دهند. در سال ۱۴۰۲، بر اساس برآورد بانک مرکزی، تراز تجاری برابر ۲۰.۵ میلیارد دلار مثبت بوده است. تحقق این موفقیت‌ها در کنار تحقق نرخ رشد ۶ درصدی برای سال ۱۴۰۲ (رشد ۹ ماهه ۱۴۰۲ بالغ بر ۶.۷ درصد) بوده است. طبق گزارشات بین المللی، در سال گذشته میلادی، ایران توانست بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در منطقه داشته باشد و جزو بالاترین نرخ‌های رشد کشور‌های جهان بوده است.

۴. در سال ۱۴۰۲، معادل ۶۹ میلیارد دلار ارز کالا‌های اساسی، مواد اولیه و تجهیزات سرمایه‌ای با نرخ مصوب به موقع تأمین شده است که ۳۰ درصد بیشتر از متوسط آن طی ۴ سال قبل بوده است. بخش عمده این ارز‌ها به کالا‌های سرمایه و مواد اولیه کارخانجات تولیدی اختصاص یافت. از طرف دیگر، اختصاص ارز ترجیحی به دارو معادل ۲۶ درصد افزایش یافت و تلاش شد ارز کلیه کالا‌های اساسی به سرعت تخصیص و تأمین گردد به گونه‌ای که هیچ وقفه‌ای در بارگیری و تخلیه کشتی‌ها صورت نپذیرد.

۵. به منظور بهبود نظام توزیع کالا‌های اساسی که با ارز ترجیحی تأمین می‌شوند از طرح کالابرگ استفاده شد و در حال حاضر بالغ بر ۶۰ میلیون نفر (۷ دهک درآمدی) از این طرح استفاده می‌کنند که طبق آن ۱۱ قلم کالای ضروری به قیمت سال ۱۴۰۱ عرضه می‌شود.

۶. علاوه بر این، بسیاری از نیاز‌های تأمین نشده در دهه ۹۰ از جمله واردات خودرو، سفر حج عمره، واردات کامیون و تاکسی‌های برقی در دستور کار دولت در سال ۱۴۰۲ قرار داشت و در سال جاری شاهد نتایج آن خواهیم بود.

۷. قانون جدید بانک مرکزی در خرداد ماه سال جاری، اجرایی خواهد شد. در حال حاضر، بانک مرکزی در چارچوب قانون قبلی در حال فعالیت است و هیچ اختیار جدیدی به این نهاد واگذار نشده است. مهم‌ترین محور قانون جدید، افزایش استقلال بانک مرکزی در سیاستگذاری پولی و ارزی است که با موارد ذکر شده مغایر است.

۸. یکی از دلایل اصلی آرامش بازار‌ها پس از اجرای عملیات موفق "وعده صادق" و عدم تحقق برنامه دشمنان برای ایجاد اختلال در بازار ارز و کالا، بسترسازی مناسب ارزی و اقدامات انجام شده در بازار کالا بوده است. دشمنان پس از شکست خوردن در این حوزه با تقویت تحریم‌ها و اقدامات رسانه‌ای، به دنبال تشدید انتظارات تورمی و اختلال در حوزه‌های اقتصادی بویژه بازار‌های ارز و کالا می‌باشند. امیدواریم مجلس شورای اسلامی با درایت و زمان شناسی مناسب همیشگی، دولت را در تحقق شعار سال یاری نماید.

سیدمحمد حسینی

معاون پارلمانی رئیس جمهوری

منبع: مهر

tags # سید ابراهیم رئیسی ، محمد باقر قالیباف سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • اولین واکنش دولت رئیسی به ضرب الاجل اقتصادی قالیباف
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است