Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: دشمن تلاش می‌کند در داخل کشور فعالیت‌هایی انجام دهد که خوشبختانه با تلاش نیروهای امنیتی، خیلی از این اقدامات خنثی شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه کشور به شرایط پیچیده جهانی و روند تحولات جهان اشاره کرد و گفت: این تحولات آثار خود را در حوزه فرهنگ و عرصه‌های دیگر نشان می‌دهد، امروز دشمنان تلاش می‌کنند نفوذ خود را با سرپل‌های جدید در این حوزه بر ما تحمیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه‌های مختلف شکست خورده است، افزود: دشمن جنگ همه جانبه‌ای را علیه ما به راه انداخته است که این جنگ ابعاد مختلف دارد؛ بعد امنیتی آن براساس ترور، تخریب و سوارشدن بر موج نارضایتی‌ها است. دشمن تلاش می‌کند از این طریق در داخل کشور فعالیت‌هایی را انجام دهد که خوشبختانه با تلاش نیروهای امنیتی، خیلی از این اقدامات خنثی شد؛ اما با استفاده از ابزار رسانه همچنان سعی می‌کنند در برخی موارد خود را موفق نشان دهند.

وحیدی مشکلات بوجود آمده در حوزه نارضایتی‌های اجتماعی را به خاطر زمینه‌ها و بسترهای موجود در کشور عنوان کرد و ادامه داد:‌ امروز دشمن در کنار جنگ امنیتی یک جنگ فرهنگی بزرگ را به راه انداخته است که این جنگ هم در مبانی فکری و هم در نوع نگرش و هم در نوع بینش و کنش است؛ از این رو دشمن در حوزه فرهنگی تلاش کرده در هر سه بعد، اقدامات گسترده‌ای با کمک انواع روش‌ها انجام دهد.

وی یکی از محورهای مهم جنگ فرهنگی را تغییر نوع نگرش درباره مسائل فرهنگی دانست و تصریح کرد: برای مثال در موضوع عفاف و حجاب، نگاه انسان‌گرایانه را به نگاه کالبدگرایانه و جسدگرایانه تغییر داده‌اند؛ این در حالی است که ما در جمهوری اسلامی منادی تعالی انسان هستیم و نباید جایگاه انسان را به کالبد جسمانی محض تقلیل دهیم.

وزیر کشور جنگ دیگر دشمن علیه جمهوری اسلامی را در حوزه حقوقی عنوان کرد و افزود: دشمن تلاش دارد تا علیه ما با بهره‌گیری از ابعاد متنوعی که در اختیار دارد، جنگ همه جانبه‌ای را انجام دهد؛ به گونه‌ای که در حوزه حقوقی در قضیه اخیر حمید نوری را بدون هیچ دلیل و استناد حقوقی و تنها با ادعای منافقان، محاکمه کرد.

وحیدی جنگ رسانه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی را از دیگر ابزار جنگی دشمن برشمرد و گفت: فضای مجازی موثرترین ابزاری است که دشمن در اختیار گرفته تا از این طریق خانواده‌ها و افکار عمومی را مورد هجمه قرار دهد و فضای مجازی بالاترین کارکرد تخریبی را دارد و دشمن تلاش می‌کند از این طریق همه مرزها را بشکند.

وی جنگ اقتصادی را از دیگر ابزارهای دشمن علیه جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد:‌ امروز دشمن، ‌جنگ اقتصادی را در قالب تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است. متاسفانه در دولت قبل در این خصوص موضع‌گیری خوبی علیه دشمنان گرفته نشد؛ اما اکنون با توجه به تبعیت از دستورات رهبر معظم انقلاب، سخنگوی کاخ سفید پشت تریبون رسماً اعلام می‌کند که ما شکست مفتضحانه‌ای خورده‌ایم. این در حالی است که تحریم‌ها علیه ایران، اگر بر هر کشوری اعمال می‌شد، آن کشور از هم می‌پاشید؛ اما امروز ما در برابر مشکلات ایستاده‌ایم و به کشوری مانند روسیه برای مقابله با تحریم‌ها آموزش می‌دهیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت:‌ نفوذ دو بخش داشت، بخشی برای اختلال در تصمیمات مسئولان و مدیران و بخشی در حوزه سیاسی بود. گاهی برخی مسئولان حرف‌هایی می‌زدند که با هیچ منطقی سازگار نبود؛ این حرف‌ها ناشی از آسیب‌هایی بود که در مسیر جنگ اطلاعاتی متحمل شده بودیم.

وحیدی به حضور باشکوه مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: در فضای بسیار سنگین و غبارآلود قبل از انتخابات، ملت ما چنان رشادتی از خود نشان داد و انتخابی کرد که این انتخاب بر اساس فهم عمیق مردم ما بود که توانستند خوب را از بد تشخیص دهند. این انتخاب باعث تغییر فرم خیلی چیزها شد؛ در حوزه سیاسی و مذاکرات که دشمن به صورت کامل دست برتر را داشت، و برخی می‌گفتند به هر قیمت شده قبل از تحویل دولت، توافق را با هر شرایطی انجام دهید. آن فضا عوض شده و امروز جمهوری اسلامی در این مذاکرات دست برتر را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتصابات صورت گرفته در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اشاره و اظهار کرد: انقلابی بودن و توانمند بودن شرط اصلی ما است. حتماً باید از کاری که بر عهده‌شان گذاشته شده است، برآیند؛ اگر در این زمینه موفق نباشند به قطع به مردم خیانت کرده‌اند. تکلیف شرعی ما این است، کسی را مسئول انتخاب کنیم که بتواند مشکل مردم را برطرف کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه وزیر کشور احمد وحیدی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه وزیر کشور احمد وحیدی جمهوری اسلامی انجام دهد دشمن تلاش وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق همچون شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست و قلب مظلومان جهان را شاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، در اجلاسیه ۴۲۲ شهدای کهگیلویه، اظهار کرد: ایران اسلامی با همت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلاتی از جمله تامین معیشت دارند، افزود: امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم‌وکاستی‌هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد و در واقع همه ابزارها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی هستند که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، تصریح کرد: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت ساله دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دوراندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده است که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی افزود: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری است و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

معاون رئیس‌جمهور خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان شد، گفت: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرارگیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی به تحولات دنیا و منطقه زد و تصریح کرد: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیرقبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده است و امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

کد خبر 749312

دیگر خبرها

  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند