Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@18:03:16 GMT

هنرمند و پیشکسوت نقاشی درگذشت

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۵۴۴۷

هنرمند و پیشکسوت نقاشی درگذشت

هنرمند پیشکسوت و مطرح هنرهای تجسمی صبح امروز درگذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب الله صادقی هنرمند پیشکسوت و مطرح هنرهای تجسمی که به ویژه در زمینه نقاشی های انقلابی و دینی شناخته می شد، صبح امروز ۵ مرداد ماه درگذشت.

او سال گذشته در حال خلق تابلوی نقاشی با عنوان «در رثای سیمرغ تجلی» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نقاشی قرار بود در ابعاد صد متر مربع و روی ۲۰ بوم اجرا شود. این اثر هنری در حقیقت روایتی تصویری از وقایع مهم تاریخ معاصر است و به موضوعاتی چون انقلاب اسلامی ایران، دفاع مقدس، جنایات داعش و رشادت‌های سپهبد حاج قاسم سلیمانی پرداخته است.

حبیب الله صادقی طراح، نقاش، گرافیست، کاریکاتوریست، منتقد در بسیاری از دانشگاه های هنر به تدریس پرداخته است. او در سال ۱۳۸۴ به ریاست موزه هنرهای معاصر انتخاب شد.

حبیب الله صادقی سال ۱۳۷۹ به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و پس از آن به‌طور مستمر با این نهاد همکاری داشته‌است.

منبع:صبا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معصومه حائری عروس امام خمینی و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

آنگونه که جماران روایت کرده، معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

ایشان در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899428

دیگر خبرها

  • پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • کارگردان پیشکسوت درگذشت
  • همسر مصطفی خمینی درگذشت
  • همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • کاسب حبیب الله‌،طرحی برای تجلیل از کاسبان خوشنام
  • درگذشت پیشکسوت فوتبال وسط زمین بازی/ کام استقلالی‌ها تلخ شد