Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در ادامه ثبت نام از نامزدهای ریاست، نواب رئیس و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک دقایقی پیش مهدی علی‌نژاد معاون سابق وزیر ورزش و جوانان هم کاندیداتوری خود را اعلام کرد. علی‌نژاد برای پست‌ ریاست نامزد شده است. او از طریق هیات رئیسه ووشو ثبت‌نام کرده است.

وی بعد از ثبت نام در انتخابات کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سال‌هاست در حوزه ورزش مسئولیت داشتم، ۲۶ سال سابقه مدیریتی دارم و آخرین آن معاونت قهرمانی وزارت ورزش بود که تجربه خوبی داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ سال رئیس فدراسیون ووشو بودم. در حوزه بین‌الملل تجربه دارم و نایب‌رئیس فدراسیون آسیا هستم که همین باعث شد برای ریاست کمیته نامزد شوم.

علی‌نژاد افزود: کمیته ملی المپیک به نوعی وزارت خارجه ایران در ورزش است و نیاز به کسانی دارد که دیپلماسی ورزش و روابط بین‌الملل را بشناسند و به خاطر حمایت از ورزش قهرمانی باید کسانی مسئولیت را برعهده بگیرند که سرد و گرم این موضوع را چشیده باشند. جمع‌بندی من این بود که برای ریاست کاندیدا شوم. امیدوارم اعضای مجمع به من اقبال نشان دهند.

معاون سابق وزیر ورزش درباره انتخاب خبرگان ورزشی، تصریح کرد: هر انتخاباتی فرآیندی دارد و بخشی از آن معرفی خبرگان ورزشی بود. ریاست کمیته، نفرات را پیشنهاد می‌کند و هیئت اجرایی تائید می‌کنند. این فرآیند طی شده و عزیران ترجیح دادند نفراتی از خودشان انتخاب کنند، نمی‌توان به کسی خرده گرفت چون در مسئولیت آنها بود تا نفرات را انتخاب کنند، هر چند جای خالی بزرگانی مانند پولادگر، کیومرث هاشمی و اصغر رحیمی خالی خواهد بود چون آنها سرمایه ورزش هستند.

وی همچنین درباره مهاجرت نخبگان، گفت: این موضوع جدید نیست و قبل از انقلاب هم اتفاق افتاده اما شدت و ضعف داشته است. در ایران هم تعداد مهاجران زیاد نبود اما چون ورزشکاران نخبگانی هستند که دیده می‌شوند و گروه مرجع هستند تاثیر اجتماعی و سیاسی هم دارد. قوانینی در خصوص استخدام، تحصیل و سربازی هست که خوب اجرا نمی‌شود. باید صندوقی تشکیل شود تا نخبگان ورزشی بورسیه شوند. می‌توان با دستگاه‌های اجرایی مثل صمت و نفت همکاری کرد تا آتیه آنها تامین شود. در فوتبال و والیبال کمتر این مهاجرت را می‌بینید.

علی‌نژاد در پاسخ به این سوال که معمولا روسای کمیته‌های ملی المپیک با حمایت دولت راحت می‌توانند بودجه را تامین کنند آیا شما این حمایت را دارید، خاطرنشان کرد: سابقه من نشان داده گرایش سیاسی نداشتم، در دوران مختلف مسئولیت داشتم با ۴ دولت کار کردم، قطعا حمایت دولت، مهم و تاثیرگذار بوده چون برای آنها ورزش مهم است و بارها بر جایگاه ورزش تاکید کرده است. بنابراین هیچ مشکلی نخواهد بود و هدف من خدمت به ورزش است اگر نمی‌توانستم تامین مالی کنم قدم جلو نمی‌گذاشتم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره حواشی اخیری که برایش ایجاد و این‌که این حواشی مشکی برایش در تائید صلاحیت ایجاد خواهد کرد یا خیر، گفت: حاشیه خاصی برای من ایجاد نشده است.

رئیس اسبق فدراسیون ووشو در خصوص قرارداد ویلموتس، گفت: آن زمانی که مسئولیت داشتم صحبت کردم؛ آذر ۹۸ مسئولیت گرفتم و او آبان رفته بود. رفتن و آمدن او در زمان من نبود اما بارها در محافل پاسخگو بودم. معاون وقت وزارت می‌تواند توضیح دهد، الان که مسئولیت ندارم اما بعد از صدور رای ویلموتس، وزارت تشکیل تیم حقوقی داد که من عضو کوچکی بودم. جلسات متعددی در ریاست جمهوری تشکیل شد (شاید ۱۵ جلسه). قوی‌ترین تیم حقوقی تشکیل و دفاعیات خوبی صورت گرفت. کارشناسان خبره از طرف ما در دادگاه حضور داشتند که در دوپینگ روسیه هم فعالیت کرده بودند. یا در پرونده بلاتر مسئولیت داشتند. وکیل پرونده هم مسئول دپارتمان حقوقی بارسلونا بود. وثوق احمدی از ایران مسئولیت را برعهده داشت که زحمات زیادی کشید. امیدوارم خسارت کمتری در رای ویلموتس صادر شود.

وی درباره اینکه رای اعتماد خواهد گرفت یا خیر، یادآور شد: آدم ناشناخته‌ای در مجمع نیستم و امیدوارم رای اعتماد بگیرم در این صورت ثبت‌نام نمی‌کردم.

برچسب‌ها فدراسیون ووشو مهدی علی نژاد کمیته ملی المپیک تیم ملی فوتبال اصغر رحیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ووشو مهدی علی نژاد کمیته ملی المپیک فدراسیون ووشو مهدی علی نژاد کمیته ملی المپیک تیم ملی فوتبال اصغر رحیمی کمیته ملی المپیک علی نژاد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان تهران از تصمیم رئیس هیئت فوتبال برای تعلیق مسابقات لیگ دو تهران قدردانی کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیئت فوتبال استان تهران؛ غلامرضا سلیمانی، رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان تهران درباره تصمیم اخیر میرشاد ماجدی، رئیس هیئت فوتبال استان مبنی بر تعلیق موقت بازی‌های لیگ دو فوتبال تهران به دلیل ضرب و شتم داور و بی احترامی به جایگاه مقام داوران فوتبال گفت: متاسفانه با استناد به گزارش ها و مستندات موجود مبنی بر برخورد نامتعارف و غیر اخلاقی مقامات رسمی یکی از باشگاه‌های دسته دوم تهران با داور مسابقه صحنه‌هایی خلق شد که افکار میلیون‌ها ورزش دوست را جریحه دار کرد؛ لذا به محض اطلاع از این درگیری ریاست محترم هیئت فوتبال استان تهران و ریاست کمیته انضباطی وارد عمل شده و با تدابیر به موقع ضمن صدور حکم موقت علیه عوامل متخلف به منظور دلجویی از داوران عزیز و صیانت از جایگاه رفیع آنان تمامی مسابقات استان تهران را با هدف آرامش بخشیدن به عوامل اجرایی فوتبال تهران همچنین رسیدگی دقیق تر و کامل تر اتفاقات حادث شده معلق کردند.

تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور

سلیمانی ادامه داد: جامعه داوری استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های همه جانبه میرشاد ماجدی، ریاست هیئت فوتبال استان تهران که با ورود به موقع و بدون فوت وقت خود به ماجرای اخیر که در نوع خود کم سابقه بوده و قطعاً موجب رفع تضعیف داوران خواهد شد، کمال قدردانی را از ایشان دارد و همچنین خواستار برخورد شدید با مسببان اینگونه رفتارها که البته حسابشان با مدیران، مربیان و بازیکنان اخلاق مدار که با وجدان و شرافت کاری تابع تصمیمات و قوانین بازی هستند جدا بوده، است، از مسئولان مربوطه می‌خواهد بدون اغماض نسبت به صدور حکم علیه متخلفان اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • اعتراض استقلال به رای محرومیت حسینی در کمیته استیناف
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌