Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی و عضو شورای سیاستگذاری بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان گفت: در این دوره، شرکت‌کنندگان از بخش رقابتی فاصله می‌گیرند تا بیشتر بر کیفیت و نتیجه آثار خود تمرکز کنند.

عبدالرحیم سیاهکارزاده در گفت و گو با خبرنگار ایران اکونومیست درباره دستاوردهای جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، اظهارداشت: این جشنواره در ۲۸ دوره گذشته ثمرات مثبتی داشته و استادان و هنرمندان شایسته‌ای را به بینال‌ها و جشنواره‌ هنرهای تجسمی فجر معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین شاهد ارائه آثار برخی از هنرمندان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در حراجی‌ها هستیم و چند تن از برگزیدگان دوره‌های گذشته اکنون به عنوان استاد دانشگاه فعالیت می‌کنند و حتی سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برگزیده جشنواره جوانان بوده است.

سیاهکارزاده درباره رویکرد بیست و نهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان بیان کرد: به دلیل اینکه فضای جشنواره برای فعالیت هنرجویان بهتر شود، تصمیم شورای سیاستگذاری بر این‌ شد که امسال از بخش مسابقه‌ای جشنواره فاصله بگیریم و به سمت رویکرد آموزشی و برگزاری کارگاه‌های مستمر حرکت کنیم.

دبیر اجرایی بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان افزود: براین اساس، بعضی از بخش‌ها پیش از افتتاح جشنواره آغاز می‌شوند و تا سه روز اصلی جشنواره در اردوگاه شهید باهنر تهران ادامه دارند. 

وی گفت: همچنین پس از جشنواره کار کردن روی آثاری که مناسب هستند زیرنظر استاد کارگاه تا آذرماه ادامه دارد تا قابلیت تشکیل یک نمایشگاه باکیفیت را داشته باشند و بتوانند در بخشی مجزا، وارد جشنواره هنرهای تجسمی فجر شوند. 

سیاهکارزاده اظهارداشت: پیش‌تر آثاری که جوانان خلق می‌کردند به دلیل سختگیری داوران در انتخاب آثار، امکان حضور در جشنواره هنرهای تجسمی فجر را نداشتند اما در این‌ دوره بنا بر این است که کیفیت آثار تقویت شوند و با حمایت و نظارت بیشتر استادان، جشنواره جوانان هم‌ یک‌ نمایشگاه خوب داشته باشد و هم آثار برگزیده این رویداد به جشنواره فجر راه پیدا کنند. 

وی درباره تفاوت‌های بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با دوره‌های گذشته گفت: پیش‌تر به ۱۰ برگزیده این جشنواره جایزه اهدا می‌شد اما در بیست و نهمین دوره به همه شرکت‌کنندگانی که به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به عنوان ورودی پرداخت می‌شود.

 

 

عضو شورای سیاستگذاری بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان افزود: همچنین در این دوره راه‌یافتگان به دور سوم یک میلیون تومان دریافت می‌کنند، علاوه بر این، محل استقرار و امکانات حضور شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی را فراهم می‌کنیم. 

سیاهکارزاده با اشاره به کم‌رنگ شدن بخش مسابقه‌ای رویداد جشنواره هنرهای تجسمی جوانان بیان کرد: یکی از مشکلات دوره‌های گذشته این جشنواره پررنگ بودن بخش مسابقه‌ای و اضطرابی بود که به شرکت‌کنندگان وارد می‌شد، در نتیجه این موارد روی نتیجه کار آنان نیز تاثیرگذار بود. امسال تصمیم بر این شد که تمام شرکت‌کنندگان مانند برگزیده باشند و با خیالی آسوده بر کیفیت و محتوای آثار خود تمرکز کنند. 

وی درباره برگزاری حضوری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان اظهارداشت: امسال بیست‌ و نهمین دوره این جشنواره پس از ۲ سال برگزاری مجازی به صورت حضوری و در تهران میزبان هنرمندان خواهد بود. 

دبیر اجرایی بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان گفت: در دو سال اخیر برگزاری مجازی جشنواره علاوه‌ بر محدودیت‌هایی که داشت، ظرفیت‌هایی هم به وجود آورد که موجب توسعه فعالیت‌های استادان و هنرجویان شد. در جشنواره امسال نیز به دلیل ظرفیت بعضی رشته‌ها مانند سفالگری، هنرهای جدید و نگارگری این امکان وجود دارد که پس از انتخاب هنرمندان، مدیران کارگاه‌ها به صورت مجازی با آنان در ارتباط باشند و روی آثار کار کنند تا نتیجه نهایی در سه روز کارگاه نمود پیدا کند. 

سیاهکارزاده افزود: هنرمندان شهرهای دیگر که برای شرکت در جشنواره به تهران می‌آیند، این‌ امکان برای آنان فراهم می‌شود که از موزه هنرهای معاصر تهران یا نگارخانه‌ها بازدید کنند و حضور در این فضاها تجربه خوبی برای هنرمندان جوان خواهد بود. 

وی درباره حمایت از هنرمندان جوان استان‌های دیگر کشور پس از پایان جشنواره گفت: سال‌های گذشته نیز هنرمندان برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی جوانان و حتی بینال‌ها وارد موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر می‌شدند و نمایشگاهی به نام هنر ایران با آثار آنان برپا می‌شد که این‌ نمایشگاه همچنان به صورت مجازی به کار خود ادامه می‌داد؛ قصد داریم تا هنرمندان از این طریق بتوانند به صندوق اعتباری هنر مرتبط شوند و آینده مطمئنی داشته باشند. 

بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با هدف رقابت در عرصه خلاقیت‌های هنری، ارتقای توان تخصصی هنرجویان و معرفی استعدادهای جوان هنری، شهریورماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: هنرهای تجسمی ، شهر تهران ، جشنواره

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هنرهای تجسمی شهر تهران جشنواره بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان شرکت کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش با کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی و سیامک موحدی مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضاهای سازمانی ارتش، روی صحنه روند.

در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضاهای نمایشی و میادین و فضاهای روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.

همکاری ۲ طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفت‌وگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهد شد.

همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق ۲ طرف، گفت‌وگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.

همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.

درپایان این جلسه، گفت‌وگوهای اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

کد خبر 6089762 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان