Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بیمارستان اکباتان همدان دارای ۶ طبقه با اسکلت بتنی و دارای ۲۷۱ تخت با مساحت زیربنا به متراژ ۲۹ هزار متر مربع است و در محل بیمارستان اکباتان قدیم ساخته می‌شود.

اسفندماه ۹۷ بود که نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از بیمارستان اکباتان مطرح کرد «بیمارستان اکباتان در سال ۸۷ کلنگ‌زنی شده و بعد از چند سالی توقف از دو سال پیش دوباره فعال است و اگر پیمانکار توان انجام کار را داشته باشد، تا پایان دهه فجر سال آینده بهره‌برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ میلیارد تومان در پروژه بیمارستان اکباتان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: به‌علت تحریم و گرانی‌های سال‌های اخیر این پروژه هم‌اکنون نیازمند ۸۰ میلیارد تومان است تا تکمیل شود.

بیمارستان اکباتان همدان با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از سال ۱۳۸۸ تخریب و بیمارستان اکباتان جدید در دست ساخت است. روندی که همچنان ادامه دارد و تزریق‌های قطره چکانی موجب شد که از سال ۸۷ تاکنون یعنی پس از گذشت ۱۴ سال نیمه تمامی را بر پیشانی خود دارد.

پروژه دیگر در این حوزه، مرکز جامع سرطان غرب کشور است که که تیرماه ۱۴۰۰ توسط استاندار سابق همدان درحالی افتتاح شد که نیمه تمام بود! به نوعی که زمستان همان سال، نماینده مردم همدان از متوقف شدن پروژه مرکز جامع سرطان همدان خبر داد و بنا بر ادعای یکی از کارکنان پروژه مرکز جامع سرطان همدان، عملیات اجرایی این پروژه بزرگ با وجود افتتاح فاز نخست آن متوقف و با همه کارگران و کارکنان بخش عمرانی و اجرایی آن تسویه حساب شده است.

چندی پیش نیز صحبت از خروج بنیاد فرشچیان از این پروژه عنوان شد.

پروژه‌های نیمه تمام در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان‌های همدان نیز حال و روز خوشی ندارند؛ بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی شهرستان رزن نیازمند اعتبار است. شهرستانی که این روزها با کمبود بهورز، پرستار، متخصص در حوزه‌های رادیولوژی و غیره روبرو و این بیمارستان می‌تواند زخم بر جای مانده بر مردم این شهرستان و مراجعه مداوم آنها به شهرهای دیگر را درمان کند.

بیمارستان قائم (عج) شهرستان تویسرکان نیزاگرچه بعد از چند سال افتتاح شد؛ اما همچنان با کمبود تجهیزات و متخصصین روبرو است. به نوعی که بیماران با هزینه‌های شخصی بیمار به بیمارستان‌های شهرستان همدان منتقل می‌شوند. این وضعیت در شهرستان نهاوند نیز وجود دارد، به نوعی که برای ویزیت دکتر ارتوپد یا چشم پزشک مردم این شهرستان باید به دیگر استان‌ها یا شهرستان ملایر مراجعه کنند.

شهرستان درگزین اگرچه دو سال است که به خیل شهرستان‌های همدان پیوسته اما در حال حاضر چشم انتظار یک بیمارستان است.

رئیس جمهور در سی امین سفر استانی خود فردا در حالی به همدان سفر می‌کند، که تمامی پروژه‌های بهداشت و درمان نیمه تمام روی دست استان مانده و چشم انتظار تزریق اعتبارات هستند. روندی که در شرایط شیوع ویروس کرونا نیز بیش از پیش اهمیت آن در شهرستان‌های این استان احساس شد. ‌

کد خبر 5548533

منبع: مهر

کلیدواژه: سی امین سفر استانی دولت دانشگاه علوم پزشکی همدان همدان بوشهر ویروس کرونا سیلاب کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بیست و نهمین سفر استانی دولت مدیریت بحران شیوع کرونا اردبیل ماه محرم استهبان ایلام بارش باران بیمارستان اکباتان نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام از برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران گران استان ایلام، امین دوست محمدی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار سال تلاش کنند، افزود: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اینکه واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام شده است.

محمد رحیمی، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به ایلام در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که نیاز به حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه برای تمام املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است، ادامه داد: در حال حاضر زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است.

کد خبر 748398

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی