Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سیدرضا مفیدی سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، درباره اینکه گواهی معاینه فنی هر خودرویی باید  معتبر باشد تا جریمه نشود، گفت: مطابق قانون یکی از مدارک مورد نیاز که هر خودرویی بایستی به همراه داشته باشد گواهی معاینه فنی معتبر است. در بعضی از مواقع خودروها به علت فراموشی زمان اعتبار گواهی معاینه فنی جریمه  می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس درخواست مشتریان این ستاد در راستای خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان یک خدمت ویژه را به واحد مدیریت امور مشتریان اضافه کرده است.‌

براساس گفته مفیدی«۱۰ روز قبل از انقضاء معاینه فنی، پیامک یادآوری زمان اعتبار گواهی معاینه فنی به مراجعه کنندگان به مراکز معاینه فنی شهر تهران در سال گذشته ارسال می‌شود. به همین منظور از مراجعه‌کنندگان درخواست می‌شود برای اطلاع‌رسانی دقیق و اطمینان از ارسال موفق پیامک‌ها، اطلاعات مربوط به شماره تماس را به صورت صحیح به همکاران پذیرش خودرو در مراکز معاینه فنی منتقل کنند.»

او در ادامه به جزئیات بیشتر این طرح اشاره کرد و گفت: در راستای مدیریت امور مشتریان ظرفیت پذیرش از طریق نوبت‌دهی اینترنتی در مراکز معاینه فنی صد درصد افزایش یافته و اکنون شهروندان متقاضی جهت استفاده از این خدمات به سهولت می‌توانند در سایر مراکز نسبت به اخذ نوبت و مراجعه با تعیین وقت قبلی اقدام کنند، برای به حداقل رساندن معطلی و همچنین ارتقاء کیفی ارائه خدمات به شهروندان  به صورت آزمایشی پذیرش مرکز معاینه فنی دماوند از ساعت ۱۴ تا ۱۵ تنها از طریق نوبت‌دهی اینترنتی انجام می‌شود.

او در ادامه افزود: این سامانه اکنون از طریق سامانه تهران‌من و سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهرانinspection.tehran.ir  در دسترس است.

مفیدی توضیحاتی هم درباره معافیت معاینه فنی گفت:  در ارتباط با خودروهای مشمول معاینه فنی، براساس قانون وسایل نقلیه شخصی و دولتی از زمان تولید به مدت چهارسال از انجام معاینه فنی معاف هستند. بنابراین اکنون وسایل نقلیه شخصی و دولتی تولید مرداد ماه ۱۳۹۷ و ماقبل مشمول معاینه فنی بوده و بایستی جهت اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند. مطابق قانون، معاینه فنی برای همه وسایل نقلیه الزامیست و موتورسیکلت ها نیز مشمول این قانون هستند.

کد خبر 693481 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خودرو - پلاک، کارواش، معاینه فنی، بیمه و ایمنی مدیریت شهری حمل و نقل شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مدیریت شهری حمل و نقل شهری گواهی معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده اند می‌توانند با مراجعه حضوری به کارگزاری‌های بیمه کشاورزی و یا از طریق کد دستوری که در بیمه نامه آنها قرار دارد، درخواست خسارت کنند.
محمد آلاله افزود: ارزیابان بیمه نیز در اسرع وقت با مراجعه به مزارع میزان خسارات را بررسی می کنند و سپس از طریق صندوق بیمه غرامت کشاورزان پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به بیمه ۴۴۶ هزار هکتار از محصولات و مزارع کشاورزی استان گفت: از این میزان ۳۹۳ هزار هکتار بیمه جامع و ۵۳ هزار هکتار بیمه آتش سوزی هستند.

دیگر خبرها

  • خروج معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • خروج شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده 141 قانون تجارت
  • خروج ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی؛ این مبالغ کجا هزینه می‌شود؟
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی/مبالغ دریافتی کجا هزینه می‌شود؟
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی