Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی فرهمند پور روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول در دفتر امام جمعه این شهر با اشاره به تمهیدات درنظر گرفته شده برای دهه نخست محرم افزود: جامعه هدف در تاسوعا و عاشورا بدون هیچ‌ برنامه ریزی قبلی آماده حضور هستند از این رو باید از این حماسه حضور، بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت محرم برای فرهنگ سازی در سطح جامعه اظهارداشت: باید هر ساله همزمان با تاسوعا ‌و عاشورای حسینی یک موضوع ماندگار شود.

فرهمندپور با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری محرم افزود: با توجه به همت کادر درمان و مسوولان، وضعیت کرونا در شهرستان دزفول مطلوب است و هنوز محدودیتی برای دسته‌روی هیات‌های عزاداری در دهه نخست محرم اعلام نشده است.

وی خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه دست اندرکاران مراسم محرم شد و ادامه داد: مردم باید برای تداوم این شرایط نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مراسم در فضای باز و حداکثر به مدت ۲ ساعت اقدام کنند.

فرماندار ویژه دزفول گفت: هیات‌های عزاداری تا زمانی که در فضای باز هستند مشکلی ندارند ولی هنگام ورود به کوچه‌ها و فضای بسته احتمال شیوع کرونا هست از این رو نشستی با بزرگان هیات‌ها برگزار و از آنها خواسته شد در مسیر خیابان امام خمینی(ره) مستقر شوند البته هردو مسیر کوچه و خیابان برای تردد باز خواهند بود.

وی افزود: برخی منازل مسیر تردد هیات‌ها در کوچه‌ها به دلیل قدیمی بودن، احتمال ریزش دارند ضمن اینکه امکان‌ورود آمبولانس به این کوچه‌ها نیز وجود ندارد.

فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر لزوم نصب مه پاش در مسیر عزاداری با توجه به گرمای هوا اظهارداشت: فضاسازی محرم در سطح شهرستان دزفول بسیار خوب انجام شده ضمن اینکه مسیر بین الحرمین دزفول افزایش خواهد یافت‌.

وی افزود: برخی مراسم عزاداری دزفول نظیر مراسم شب هفتم از میدان امام خمینی(ره) تا آستان متبرک سبزقبا(ره) به صورت زنده از صدا و سیما پخش می‌شوند.

فرهمندپور گفت: دهه اول محرم دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر است و برادران سپاه، بسیج و جریان‌های انقلابی برنامه‌های مناسبی در این زمینه اجرا کنند.

وی با قدردانی از رسانه‌ها برای انعکاس اخبار و فرهنگ سازی درخصوص محرم، کسب مقام برتر کشوری در جشنواره مال اشتر توسط فرمانده سپاه خوزستان را تبریک گفت‌.

شهرداری مسیر حرکت هیات‌های عزاداری را آماده کند 

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: انتظار می‌رود برنامه ریزی مناسبی درخصوص عزاداری محرم انجام شود تا مردم و هیات‌های عزاداری با کمترین مشکل به عزاداری بپردازند.

محمد حسن پرآور با بیان اینکه برنامه‌های عزاداری محرم دزفول همواره مردمی بوده‌اند، افزود: انتظار می‌رود شهرداری در راستای آماده سازی و پاکیزگی مسیر عزاداری اقدام کند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم ادامه داد: هرجا تکایا و هیات‌های عزاداری مشکلی درخصوص وظایف شهرداری دارند، رسیدگی می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول نیز در این نشست، ماه محرم را موجب زنده نگهداشتن اسلام دانست و گفت: شورای هیات‌های مذهبی کار برنامه ریزی برای اجرا، نظم دهی و ساماندهی مجموعه‌های خودجوش مردمی را برعهده دارد.

حجت الاسلام احسان خاکی با بیان اینکه دزفول در تاسوعا و عاشورای حسینی یکپارچه حسینیه می‌شود، افزود: رعایت پروتکل‌های بعداشتی کرونا در دستور کار است و تصمیمات نهایی درخصوص مراسم عزاداری امشب در حسینیه ثارالله اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اضافه شدن یک مسیر جدید برای عزاداری مردم دزفول ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به گرمای هوا در مسیر سنتی حرکت هیات‌ها تمام نهادها پای کار بیایند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول بیان کرد: گسست فرهنگی و جزیره‌ای عمل کردن برخی ادارات درخصوص هیات‌های عزاداری آزاردهنده است و انتظار می‌رود ادارات در وظایف یکدیگر دخالت نکنند.

وی با تاکید بر لزوم پروانه داشتن هیات‌های عزاداری افزود: سال گذشته برخی هیات‌ها که خود را به برخی اشخاص منتسب می‌کردند در مسیر عزاداری اربعین اقداماتی نادرستی انجام دادند و کلیپ آن را منتشر کردند که باید جلوی این اقدامات گرفته شود.

ورود احشام در هیات‌های عزاداری دزفول ممنوع است

رئیس شورای هیات‌های مذهبی دزفول نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی این شورا برای برگزاری مراسم عزاداری محرم از حدود سه ماه قبل آغاز و هر هفته نشست‌های مشورتی برگزار شد ضمن اینکه امشب با حضور همه هیات‌های مذهبی شهرستان نشستی برگزار و مصوبات اعلام می‌شوند.

محمد قمری نژادیان با بیان اینکه هیات‌های عزاداری امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری را برگزار می‌کنند، گفت: ورود احشام در هیات‌های عزاداری ممنوع است خودروهای هیات‌ها نیز باید به تعداد کم و ساماندهی شده وارد عزاداری شوند.

وی افزود: برخی هیات‌ها در سال‌های گذشته خواهران را با خود همراه می‌کردند که امسال تاکید کرده‌ایم این اتفاق رخ ندهد و مراسم عزاداری خواهران در مکان‌های درنظر گرفته شده نظیر آستان متبرک سبزقبا(ع) برگزار شود.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی دزفول با بیان اینکه عزاداران حسینی از ساعت هشت صبح روز عاشورا وارد مسیر عزاداری می‌شوند، اظهارداشت: با توجه به تاکید ستاد کرونا بر لزوم جلوگیری از تجمع عزاداران برای مسیر برگشت هیات‌ها در عصر تاسوعا و عاشورا یک مسیر از خیابان امام خمینی(ر) شمالی به سمت آفرینش علاوه بر مسیر قدیم اضافه شده است.

وی ساعت ۱۵:۳۰ را زمان آغاز مراسم عصر عاشورا و آمدن هیات‌ها در مسیر عزاداری اعلام کرد و افزود: توقف هیات‌ها در عصر عاشورای سال گذشته حدود ۴۵ دقیقه بود حال آنکه در سال‌های قبل توقف سه تا چهار ساعتی موجب اعتراض هیات‌ها شده بود.

قمری نژادیان گفت: حدود ۲۰۰ هیات بعد از فراخوان اعلام شده، مجوز دریافت کردند که پیش بینی می‌شود حدود ۵۰۰ هیات دیگر نیز مجوز دریافت کنند.

وی افزود: هیات‌هایی که وارد مسیر می‌شوند باید کد مجوز خود را روی پرچم هیات نصب کنند.

تور گردشگری مذهبی در محرم برگزار می‌شود

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول نیز گفت: تور گردشگری مذهبی به منظور آشنایی جوانان با ظرفیت‌های محرم دزفول و هیات‌های مذهبی شهرهای اقماری دزفول برگزار می‌شود.

عباس چراغ چشم افزود: آداب و رسومی در شهرستان دزفول وجود دارد که لازم است به عنوان آثار ناملموس ثبت شوند.

مسعود نوری‌پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نیز گفت: انتظار می‌رود نکاتی پیرامون محیط زیست در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه در منبرهای محرم بیان شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده کمتر از ظروف پلاستیکی در توزیع نذزی افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته برخی سمن‌ها در امر پاکسازی مسیر عزاداری به شهرداری کمک می‌کنند.

عبدالعلی کریمی رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول نیز گفت: هیات‌های عزاداری، قانونمند و دارای پروانه شوند تا برخی افراد و گروه‌های انحرافی از عزاداری سوء استفاده کنند.

وی با بیان اینکه زمین شهدای گمنام شهر امام واگذار شده است، افزود: شهدای گمنام از آرامستان‌ها دور شده و در شهر خاکسپاری شدند تا کار فرهنگی انجام شود.

حجت الاسلام مهدی زارع مسوول دفتر نمایندگی ولایت فقیه در دانشگاه جندی شاپور دزفول نیز در این نشست با انتقاد از استفاده نکردن مطلوب از ظرفیت محرم گفت: هر سال این مراسم باشکوه برگزار می‌شود که لازم است مشکلات در سطح کلان کشور و منطقه شناسایی و از این فرصت برای بیان آنها بهره برده شود.

وی افزود: موضوع خانواده و حجاب در حال حاضر در سطح کلان کشوری مطرح است که باید روی آن تاکید کنیم.

حجت‌الاسلام زارع گفت: سیاهپوش کردن ماه محرم به خاطر برخی اعیاد از عید قربان تا محرم باید یکی ۲ روز قبل از محرم انجام شود.

برنامه های فرهنگی دزفول با هماهنگی اداره ارشاد برگزار شوند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز با انتقاد از دخالت برخی ادارات در حوزه کاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بیان‌کرد: انتظار می‌رود هرکس در چارچوب وظایف کاری خود وارد عمل شود تا گلایه‌ای پیش نیاید.

علیرضا چرخابی افزود: مخالف برگزاری برنامه فرهنگی در سطح شهرستان نیستیم ولی باید مجوز لازم از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول گرفته شود.

وی درخصوص مراسم روز خبرنگار گفت: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای پوشش برنامه‌ها و جلسات ادارات استفاده شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با بیان اینکه متولی برگزاری روز خبرنگار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول است، افزود: باید تلاش شود برنامه‌ای فاخر با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در این شهرستان برگزار شود.

وی از مسوولان ادارات دزفول خواست برای دعوت از رسانه‌های شهرستان در نشست‌های خبری و برنامه‌ها از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استعلام کنند تا زمینه حضور و فعالیت برخی افراد فاقد صلاحیت به عنوان خبرنگار فراهم نشود.

لزوم تشکیل هیات امنا برای مزار شهدای گمنام در دزفول

رییس مرکز و موزه فرهنگی دفاع مقدس دزفول نیز در این نشست اظهارداشت: شهدای گمنام در ۱۴ نقطه شهرستان دزفول خاکسپاری شده‌اند که برخی از این مکان‌ها عمومی و برخی دولتی هستند.

بهزاد جولایی با بیان اینکه تیم بازرسی ما از محل‌های خاکسپاری شهدای گمنام سرکشی و وضعیت آرامگاه‌ها را بررسی می‌کند، افزود: برای مکانی که قرار است شهید گمنام خاکسپاری شود باید هیات امنا تشکیل شود.

جولایی با اشاره به تکمیل مزار شهدای گمنام شهر صفی‌آباد و پایگاه چهارم شکاری گفت: مزار شهدای گمنام شهر امام مشکل زمین دارد که لازم است شورای این شهر پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهد.

وی ادامه داد: برپایی هیات عزاداری زنان در برخی شهرهای ایران باعث ایجاد حاشیه‌هایی شده است که باید در این زمینه تدبیر لازم اندیشیده شود.

برچسب‌ها صدا و سیما ویروس کرونا عاشورای حسینی دزفول شهرداری دزفول خوزستان عاشورا سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما ویروس کرونا عاشورای حسینی صدا و سیما ویروس کرونا عاشورای حسینی دزفول شهرداری دزفول خوزستان عاشورا سازمان بسیج مستضعفان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید بر لزوم هیات های عزاداری تاسوعا و عاشورا هیات های مذهبی شهرستان دزفول مراسم عزاداری انتظار می رود مسیر عزاداری عزاداری محرم شهدای گمنام برنامه ریزی هیات ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان که به منظور ارتقا و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه انجام شد، بر اهمیت صلح و سازش و نقش ستاد ملی صبر در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: استقبال مردم استان از ایده‌ها و طرح‌های ستاد ملی صبر بسیار پر رنگ بوده و مردم به صورت خودجوش برای حل اختلاف به صلحیاران مراجعه می‌کنند.

معاون حل اختلاف دادگستری کردستان مراجعه مردم به صلحیاران را در صلح و سازش بسیاری از دعاوی موثر دانست و اعلام کرد: مردم با مراجعه به صلح یاران زمینه سازش در مورد شکابات خود را فراهم کرده‌اند.

اسدی به برنامه‌های ستاد ملی صبر در استان‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: از برنامه‌های ستاد ملی صبر تشکیل هیات‌های صلح در مساجد و تکایا و جذب افراد توانمند و ساماندهی صلحیاران است.

وی اضافه کرد: این مهم تا ساماندهی و تشکیل هیات‌های صلح در تمامی مساجد و اماکن مقدسه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6092631

دیگر خبرها

  • شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است