Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در این چهار ماه، نزدیک به ۴ میلیارد دلار وصول از صادرات گاز داشتیم که تقریباً معادل کل وصول صادرات گاز در سال ۱۴۰۰ است. الحمدالله توانستیم به تعهدات خود در بودجه عمل کنیم.

وی اضافه کرد: در بحث جذب سرمایه‌گذاری در داخل و خارج کشور، قراردادهای توسعه میادین نفتی و گازی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز هم مصوبه‌ای در دولت تصویب شد که میادینی که ضریب بازیافتی آنها زیر ۲۰ درصد بود، تا ضریب ۳۴ درصد افزایش پیدا کرد. درواقع دولت به وزارت نفت برای استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اجازه داد که این نوید خوبی است.

وزیر نفت اظهار کرد: ما تا امروز نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار قرارداد و تفاهم‌نامه در بحث توسعه میادین نفتی و گازی را امضا کرده‌ایم. قرارداد امضا شده با کشور روسیه در بحث توسعه میادین نفتی، به خصوص میادین مشترک نفتی و گازی بود.

اوجی گفت: دو سه هفته پیش بود که میدان نفتی آزادگان که بزرگترین میدان نفتی مشترک ایران و عراق است، بالغ بر ۷ میلیارد دلار استفاده از توان و ظرفیت منابع مالی داخل کشور داشته است که ۶ بانک و ۶ هلدینگ بزرگ اقتصادی مشارکت می‌کنند. در حقیقت در توسعه این میدان سهام‌دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه توسعه این میدان نفتی را شروع کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر روزانه ۱۹۰ هزار بشکه نفت برداشت می‌کنیم که با برنامه‌ریزی انجام شده در وزارت نفت، از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف مالی اعم از بانک‌ها و هلدینگ‌ها استفاده می‌کنیم تا ظرف چند سال آتی به ۵۷۰ هزار بشکه نفت در روز برسیم.

تکمیل می شود…

کد خبر 5548617

منبع: مهر

کلیدواژه: جواد اوجی گاز دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی صحن مجلس دولت سیزدهم شورای نگهبان حسین امیرعبداللهیان سیدابراهیم رئیسی محمد مخبر ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی محمد باقر قالیباف برجام وزارت امور خارجه ایران وزارت امور خارجه علی بهادری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، علیرضا کبیری، معاون اداره کل انتقال خون قم گفت: در فروردین‌ماه امسال چهار هزار و ۵۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کردند که این عدد در سال گذشته چهار هزار و ۱۰۸ نفر بود.

وی اضافه کرد: از تعداد افراد مراجعه‌کننده در فروردین‌ماه امسال، سه هزار و ۸۳۷ نفر معادل ۸۴.۵ درصد موفق به اهدای خون شدند.

معاون اداره کل انتقال خون قم ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۳۹۲ نفر معادل ۸۲.۶ موفق به اهدای خون شده بودند.

به گفته کبیری، فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۵۴۱ نفر معادل ۶۶.۲ درصد و فروردین‌ماه پارسال ۲ هزار و ۵۰ نفر معادل ۶۰.۴ از اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر خون بودند که ۶.۲ رشد نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری ۱۱۸ نفر از اهداکنندگان معادل سه درصد و پارسال ۹۵ نفر معادل ۲.۸ درصد خانم بودند که افزایش ۰.۲ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم گفت: امسال چهار هزار و ۶۶۳ و پارسال چهار هزار و ۶۰۲ واحد خونی به بیمارستان‌ها ارسال شده که رشد ۱.۳ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم با اشاره به افزایش ۳۸.۵ درصدی ارسال خون به شبکه خون‌رسانی کشور، بیان کرد: در فروردین‌ماه امسال، یک‌هزار و ۲۲۰ و پارسال ۷۵۰ واحد خونی از استان قم به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد.

سال گذشته میزان اهدای خون در استان قم در مقایسه با مدت سال ۱۴۰۱، چهار درصد رشد داشته است؛ سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد چهار درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت