Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران گفت راه‌اندازی سامانه مودیان مالیاتی زمینه‌ساز شفافیت و در نهایت به حداقل رساندن فرار مالیاتی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران با اشاره به موضوع راه‌اندازی سامانه مودیان مالیاتی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های نظام مالیاتی در اکثر کشور‌های پیشرفته از نظر اقتصادی، استفاده از سامانه‌های اطلاعاتی و ابزار‌های ثبت معاملات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی توسطی افزود: این موضوعی بدیهی است که کشور‌ها برای تأمین بخشی از بودجه خودشان، بر مالیات‌ستانی تکیه کنند؛ اما موضوعی که همواره دغدغه فعالان اقتصادی و کسبه و صاحبان کسب و کار بوده است، رعایت نشدن مساوات و نبود عدالت مالیاتی بوده است که میزان قابل توجه و محسوس فرار‌های مالیاتی و افزایش روزافزون آن موجبات ناراحتی و گله‌مندی صاحبان کسب و کار را فراهم کرده است.
 رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران بیان کرد: متأسفانه محاسبه مالیات به شیوه قدیمی و بر پایه ممیزمحوری و همچنین مبتنی بر برخورد‌های سلیقه‌ای، موجب افزایش فرار مالیاتی به ویژه در بین ثروتمندان شده است.
 توسطی عنوان کرد: فرار مالیاتی و افزایش تصاعدی آن در نهایت موجب خسارت به اصناف و تولیدکنندگان شده است
وی با بیان اینکه نباید تاوان فرار‌های مالیاتی را مودیان خوش‌حساب بپردازند، خاطرنشان کرد: در همه کشور‌های پیشرفته در سراسر دنیا، هیچ فعال اقتصادی و صاحب کسب و کاری، در پرداخت حق مالیاتی خود تردید ندارد؛ چراکه به خوبی متوجه است که بخش قابل توجه بودجه کشورش از این راه تأمین می‌شود؛ اما در کنار آن خواهان برقراری عدالت مالیاتی نیز هست که بدون شک راه‌اندازی سامانه مودیان مالیاتی، تنها راه برقراری عدالت مالیاتی، شفافبت مالیاتی و در نهایت به حداقل رساندن فرار مالیاتی خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران توضیح داد: در نبود سامانه مودیان مالیاتی، بسیاری از افرادی که مشمول مالیات می‌شوند، به راحتی می‌توانند به روش‌های مختلف به فرار مالیاتی دست بزنند که این رخداد موجب بی‌اعتمادی فعالان اقتصادی به نظام مالیات‌گیری کشور شده بود.
 توسطی تشریح کرد: متأسفانه در نبود یک سامانه شفاف مالیاتی، افرادی که همیشه بیشترین همکاری را با سیاست‌های دولت دارند، متحمل بیشترین آسیب‌ها هم می‌شوند؛ اما با ایجاد سامانه مودیان، نه تنها شفافبت و عدالت مالیاتی برقرار می‌شود، بلکه به میزان بسیاز زیادی جلوی فرار مالیاتی گرفته شده و در نهایت زمینه رونق اقتصادی و کاهش کسری بودجه دولت فراهم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مالیات سامانه مودیان مالیاتی رئیس کمیسیون فرهنگی عدالت مالیاتی فرار مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟

تین نیوز

ابهامات و عدم شفافیت این سوال را مطرح می کند که اپراتور ایرانسل با مزایده میلیونی خط های رند تلفن همراه بر تنور گرانی های قمار گونه و سودجویی عده ای خاص میدمد؟

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در روزهایی که دولت تلاش می کند به وضعیت مالیات ستانی کسب و کارها نظم و شفافیت ببخشد، اپراتور تلفن همراه ایرانسل با ارسال پیامک های تبلیغاتی برای واگذاری خط های چند صد میلیون تومانی خود به سودهایی فراتر از معامله یک شمش طلا فکر می کند.
خط های رند شماره تلفن همراه هم اکنون به یکی از ابزارهای سرمایه گذاری تبدیل شده که نه تنها از نظارت مالیاتی شفاف برخوردار نیست بلکه به پوشش دهنده ریسک سرمایه در دوران تورمی تبدیل شده که حتی با نزولی شدن قیمت ارز و سکه و یا سهام، امکان سقوط قیمت این خط های رند ممکن نیست.
بهره برداران این سیم کارت های لاکچری عده ای خاص هستند که به لطف نوسانات تورمی به ثروت بادآورده دست یافته اند و دور از انتظار نیست که جز فراریان مالیاتی هم محسوب شوند.
اپراتور ایرانسل که در گرانفروشی بسته های حجم اینترنت و رومینگ و پرونده های متعدد مزاحمت دکل مخابراتی همواره مورد انتقاد افکار عمومی است در تازه ترین اقدام خود تعدادی از خطوط رُند خود را به اصطلاح به مزایده گذاشته است که در بالاترین رقم به ۲۰۰ میلیون تومان و ۸۰ میلیون تومان هم می رسد.


این وضعیت البته منجر به خلق اصطلاحاتی با نام های پله ای، آینه ای، جفت جفت، چهارتایی و غیره در بازار سیم کارت تلفن همراه شده بطوریکه با تکیه بر همین واژه های سوداگری، رقم های میلیاردی در بازار خط موبایل جابه جا می شود که البته روزانه بر قیمت خط های رند هم افزوده می شود در حالی که مشخص نیست نحوه نظارت مالیاتی و مالیات ستانی از خرید و فروش این شماره های گران قیمت تر از طلا چیست و مکانیسم قیمت گذاری آن چگونه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان