Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@00:49:41 GMT

◄ یاد ایامی... اما به روزگاران

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۶۱۱۴

تین نیوز

 در مسیر چناران بعد از پلیس راه فردوسی بودم که در ازدحام ترافیک نفس گیر، ماشین گل آذین عروس و دامادی جوش آورد.

تلاش داماد در میان بوق ممتد بی حوصله ها، سخت و جان سوز بود و خجالت پیش عروس در اولین روز رفتن به تالار و شکستن غرور جوانی و نگرانی از تاخیر و فکر هزینه گیرپاژ موتور، این شعر نیما را که «آی آدمها که در ساحل نشسته شاد و خندانید» تداعی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاطره ای از 40 سال پیش به یادم آمد.

شبی در سه راهی نیشابور به تربت شهر ملک آباد کنونی، کنار جاده نزدیک جایگاه سوخت حسین خان خطیب که خود یگانه دوران است، ماشین عروس و داماد در میان برف و بوران گیر کرده و راننده کنار ماشین برای کمک خواهی ایستاده بود و پاشیده شدن گل و لای به لباس سفید دامادی که اشک از چشمش جاری بود و دلواپسی و نگرانی خرابی ماشین و بی خبری اصحاب شادی در ولایت و تالار و هزاران آرزو و برنامه بر باد رفته، بسیار ناراحت کننده بود.

بیشتر بخوانید: خاطره ای از یک افتتاحیه؛ پلی که روز افتتاح سیل برد

همکارم جناب موسوی ماشین را متوقف و جویای حال و احوال داماد خوشبخت گرفتار شد.

به همکاران راهدارخانه گفتم ماشین را بکسل کرده به راهدارخانه هدایت و عروس و داماد وخواهر عروس را سوار ماشین اداره کرده و از مرکز پیام جناب آقای لاری خواهش کردم به تالار مراسم در نیشابور اطلاع دهد که احوال وفق مراد است و عروس و داماد با تاخیر خواهند آمد.

جناب لاری و حضرت مجید فایق احمدی هم مثل عادل فردوسی پور و مرحوم عطا بهمنش و چنگیز عامل پنداری که جام جهانی را گزارش می کنند هر لحظه اعلام موقعیت در گردنه شریف آباد درحال مسدودشدن را اعلام می کردند و بازتاب آن هم از بلندگوی تالار شنیده می شد، اتفاقا جناب سعیدی کیا وزیر وقت راه هم در مشهد و درحال شنیدن گزارش بوده و لطفی نموده و احوالپرسی کرده و شغل جدید کاروانسالاری عروس کشانی را تبریک گفتند.

ساعت ۱۱ شب به مقابل تالار رسیدیم. هیجان مهمانان همراه اشک و خنده میزبانان و جلوس در کنار پدر داماد سخت احساساتی و گریان و شکر گویان، که خدا را شکر 30 سال راهداری کردم و به مردم گرفتار در سیل و برف و بوران کمک و یاری نمودم وحالا یک راهدار دیگر مددرسان فرزندم شده است، وصف ناپذیر بود.

تازه متوجه شدم که پدر داماد از همکاران باز نشسته است و شادیم مضاعف شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پلیس راه ترافیک مشهد پلیس راه راهداری نیشابور راهدار عروس و داماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع مرحوم «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، با حضور اعضای بیت امام خمینی، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در قم برگزار شد.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسس حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح روز پنجسنبه پس از طی دوره ای بیماری در گذشت. در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می‌کنید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900226

دیگر خبرها

  • تازه داماد ۲۰ ساله‌ای که بعد از تیرخلاص جیش‌الظلم زنده ماند
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • اولین تصاویر از مجروح تازه داماد حمله جیش‌الظلم
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می زد؟ /آقا مصطفی اصلا از وضعیت نجف راضی نبود /او نمی خواست مثل بقیه پوشیه بزنم