Web Analytics Made Easy - Statcounter

مکان هایی که ما در آنها امرارمعاش یا کار کنیممی بایست از همه لحاظ دارای بالاترین میزان امنیت باشند. - اخبار بازار -

یک سری از اتفاقات را می توان پیش بینی و با آن مقابله کرد در مقابل یک سری از اتفاقات از دست ما خارج و غیرقابل پیش بینی هستند. اتفاقات غیر قابل پیش مانند آتش سوزی می توانند خانمان سوز باشند در یک چشم بهم زدن تمامی اموال و سرمایه را به خاکستر تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط کافی است لحظه ای به اتفاقات و حوادثی که ناشی از آتش سوزی رخ داده اند فکر کنید تا ببینید این اتفاقات ممکن است برای هر یک از ما اتفاق بیفتد. از حادثه پلاسکو بگیرید تا متروپل. اما بهترین راهکار برای چنین شرایط چیست؟ آیا بیمه آتش سوزی می تواند تمامی خسارات را جبران کند؟

بیمه آتش سوزی چیست؟

با توجه به آمار‌هایی که در کشور وجود دارد، حوادث ناگواری که از حادثه آتش سوزی رخ می‌دهد، روزانه بیش از 50 حادثه است و با توجه به این موضوع اهمیت بیمه آتش سوزی روز به روز افزایش پیدا می‌کند. حوادث آتش سوزی علاوه بر اینکه خسارت‌های جانی دردناکی را می‌تواند داشته باشد، خسارت‌های مالی فراوانی را هم به همراه دارد.البته که این بیمه نامه تا حدود زیادی از خسارت‌های مالی را جبران خواهد کرد. در حقیقت شرکت بیمه در بیمه‌نامه آتش‌سوزی، زیان‌های مالی یا مادی که بر اثر وقوع آتش سوزی به اموال و دارائی‌های منقول یا غیر منقول بیمه‌گزار وارد شده است را تا سقف تعهدات خود جبران می‌کند. به بیان دیگر، یکی از مهم ترین و در عین حال ارزان ترین بیمه ها بیمه آتش سوزی می باشد. شما می توانید با پرداخت حق بیمه ای ناچیز سرمایه، محل زندگی و محل کارتان را در مقابل اتفاقات غیر قابل پیش بینی بیمه کنید. این بیمه نامه مختص به خسارات مالی است و در برابر خسارات جانی پوششی ندارد. این بیمه نامه نه تنها به یک مکان بلکه به متعلقات و اسباب و اثاثیه آن نیز تعلق میگیرد.

 

بیمه آتش سوزی چه پوشش هایی دارد؟

بیمه آتش سوزی مانند دیگر انواع بیمه نامه ها دارای پوشش های اصلی و فرعی می باشد که با کسب اطلاعات در مورد آنها بهترین می توانید برای خرید این بیمه نامه وارد عمل شوید.

پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی چیست؟

پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی در مقابل اتفاق های زیر می باشد:

صاعقهآتش سوزیانفجار

پوشش های اضافه بیمه آتش سوزی چیست؟

اگر می خواهید در برابر اکثر اتفاقات سرمایه و ملک خود را بیمه کنید بهتر است از پوشش های اضافی بیمه آتش سوزی نیز استفاده کنید. این پوشش مکمل بسیار خوبی برای پوشش های اصلی می باشد. مهم ترین خطرات فرعی که که با داشتن پوشش اضافی قابل جبران اند به شرح زیر می باشند:

زلزلهسقوط بهمنسیل و طغیان آب هاسقوط هواپیماترکیدن لوله آباتفاقات و حوادث بعد از برف و باراندزدی با شکست حرزخرد شدن شیشهنشست زمینبرخورد اجسام خارجیآشوب، اغتشاش و جنگهزینه پاکسازی ضایعات

بیمه آتش سوزی برای چه مکان های توصیه می شود؟

آتش سوزی در تمام مکان هایی که زندگی در آن جریان دارد اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای تمامی مکان های تجاری، صنعتی، مسکونی و انبارها از این بیمه نامه استفاده شود. در ادامه با پوشش های این بیمه نامه برای موارد مذکور آشنا می شویم:

مکان های مسکونی
نه تنها خود ساختمان و واحدها، بلکه تمام اسباب و اثاثیه نیز توسط این بیمه نامه محافظت می شوند و در صورت وقوع حادثه خسارت آن ها را جبران می کند.
مراکز صنعتی
تمامی واحد ها و مرکزهای صنعتی می توانند با استفاده از پوشش های این بیمه نامه ماشین آلات، تجهیزات، ابزارآلات  و ... خود را در برابر آتش سوزی بیمه کنند.
مراکز غیرصنعتی
مراکز خرید و فروش و تجاری در سرتاسر کشور وجود دارند و در هر لحظه می توانند با اتفاقات غیر قابل پیش بینی مواجه شوند. یا دیگر مراکز تفریحی یا کارگاه های مختلف می توانند به دلایل مختلف با آتش سوزی روبرو شوند. پیشنهاد می شود با توجه به هزینه های گزاف تعمیر و جبران از بیمه آتشسوزی برای این اماکن استفاده شود.
انبارها
از دیگر اماکنی که به وجود بیمه نامه آتشسوزی نیاز دارند می توان به انبارها اشاره کرد. تمامی انبارها با سرمایه های شناور و ثابت می توانند از پوش های مختلف بیمه آتش سوزی استفاده نمایند.

چگونگی دریافت خسارت بیمه آتش سوزی

اگر خدایی نکرده با آتش سوزی مواجه شدید بهتر است دقایقی بعد شرکت بیمه خود را از حادثه باخبر کنید. برای این کار می توانید از تلفن و فکس استفاده کنید یا بصورت حضوری به شرکت بیمه و نمایندگی های آن مراجعه کنید. در چنین شرایطی باید حواستان باشد تا زمانی که کارشناس بیمه برای کارشناسی به محل مورد نظر می رسد صحنه وقوع حادثه با تغییر و تحول خاصی روبرو نشود.

3 نکته مهم در مورد بیمه آتش سوزی

اگر قصد استفاده از بیمه آتشسوزی را دارید بهتر است از نکات زیر نیز آگاه باشید:

در شرایطی بیمه گر و بیمه گذار نتوانند بر سر مبلغ دقیق خسارت به تفاهم برسند نیاز به حضور یک داور برای تعیین میزان خسارت می باشد. در چنین شرایطی معمولا از 3 کارشناس استفاده می شود.اگر صاحب ملک به قصد گرفتن خسارت، از عمد اقدام به آتش زدن مکان بیمه شده کند؛ نه تنها به او خسارتی پرداخت نمی شود بلکه ممکن است با وی برخوردهای قانونی نیز شود. اگر بیمه گذار ارزش مکان و ملک خود را بالاتر از حد واقعی اعلام کند و در موقع بازبینی کارشناسی این موضوع به اثبات برسد، هزینه خسارت برابر با ارزش واقعی ملک پرداخت می شود.

چه اموالی توسط بیمه آتش سوزی پوشش داده می شوند؟

این مورد ممکن است در بیمه آتش سوزی شرکت های گوناگون متفاوت باشد ولی مهم ترین اموالی که تحت پوشش این بیمه نامه قرار می گیرند به شرح زیر می باشند:

آثار ارزشمند و هنریفلزات قیمتی و گران قیمتنسخه های تاریخیهزینه های مربوط به بازسازی نقشه و گردآوری اطلاعات

مدارک مورد نیاز برای بیمه آتشسوزی

برای تهیه این بیمه نامه به وجود موارد زیر نیاز می باشد:

لیست اموال و داراییشماره تلفن ضروریپر کردن فرم های مورد نیازاطلاعات شخصی

نحوه صدور و خرید بیمه آتش سوزی

برای صدور و خرید بیمه آتش سوزی همانند دیگر بیمه نامه ها نیاز به پر کردن فرم و مشخصات کامل می باشد.عوامل مختلفی نظیر نوع ارزش بنا، نوع ملک، نوع سازه، متراژ زیربنا، مدت زمان بیمه نامه و ارزش وسایل موجود در بنا در تعیین بهترین بیمه اتش سوزی و زلزله تاثیرگذار هستند. شما می‌توانید با توجه به این مولفه ها ، بهترین بیمه آتش سوزی و زلزله را با توجه به شرایط خود و عوامل یاد شده انتخاب و خریداری نمایید.به علاوه، شما می توانید بصورت حضوری برای  خرید بیمه آتش سوزی  اقدام کنید. هم بصورت آنلاین، اما برای جلوگیری از اتلاف وقت و همچنین استعلام و مقایسه کامل شرکت های بیمه بهتر است از سامانه و سایت های آنلاین خرید بیمه استفاده کنید تا بتوانید با پرداخت هزینه ای بسیار مناسب بهترین بیمه نامه را خریداری کنید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پوشش های اصلی بیمه آتش سوزی بیمه نامه ترین بیمه خرید بیمه قابل پیش پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد

ناصر چیتگر گفت: این زمینها در مجموع برای احداث حدود ۲ هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و هر زمین برای ساخت ۲ واحد مسکونی به ۲ نفر از افراد متقاضی واگذار شد.

وی ادامه داد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد اکنون در ۱۲ سایت در حال احداث است که از این میان سایت ۲۴۰ هکتاری بزرگترین سایت برای اجرای این طرح در استان خراسان رضوی است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد تصریح کرد: پنج هزار واحد مسکونی در سایت ۲۴۰ هکتاری احداث می شود و تاکنون یک هزار و ۳۵۲ قطعه زمین برای احداث ۲ هزار و ۷۰۰ واحد توسط اداره راه و شهرسازی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این تعدادی زمین در سایر سایتهای نهضت ملی مسکن گناباد به متقاضیان واگذار شده که مراحل ساخت واحدهای آنان در حال اجرا است.

چیتگر اظهار کرد: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون) ، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می کند.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید و افزون بر ۶ هزار نفر هم تایید نهایی شدند.

سعید خواجه افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان الحاق شد، در حالیکه از ابتدای انقلاب تا آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۷۵ هکتار زمین به محدوده این شهرستان الحاق شده بود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد