Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@22:30:58 GMT

نامزدی «بوریس جانسون» برای سمت دبیر‌کل آینده ناتو

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۶۴۶۴

نامزدی «بوریس جانسون» برای سمت دبیر‌کل آینده ناتو

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه تلگراف،‌ انتظار می‌رود «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس دبیرکل بعدی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شود.

این روزنامه ‌در مقاله‌ای نوشت: «پارلمان اوکراین و حزب محافظه‌کار از این ایده که جانسون نامزد سمت دبیر کل ناتو باشد، حمایت می‌کنند، اگرچه برخی با ابراز تردید می‌گویند که ممکن است فرانسه با این امر مخالفت و از حق وتوی خود استفاده کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون از حمایت اعضای ارشد حزب محافظه کار به عنوان دبیرکل بعدی ناتو در صورت خالی بودن این پست برخوردار است چرا که انتظار می‌رود «ینس استولتنبرگ»، در سپتامبر سال آینده از سمت خود کناره‌گیری کند.

اگر جانسون به اتفاق آرا از سوی کشورهای عضو ناتو منصوب شود، برای تصدی پست جدید باید از سمت خود به عنوان نماینده پارلمان انگلیس استعفا دهد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بوریس جانسون دبیر کل ناتو روزنامه تلگراف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با بیان اینکه کشورهای عضو این سازمان در ماه‌های گذشته به وعده‌های خود برای کمک نظامی به اوکراین عمل نکرده‌اند، گفت که جریان ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین به زودی افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو روز دوشنبه ۲۹ آوریل در سفری اعلام نشده به کی‌یف با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

سفر روز دوشنبه استولتنبرگ به اوکراین، سومین سفر او به این کشور از زمان حمله نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲ میلادی است. این سفر در زمانی انجام شده که اوکراین در میدان نبرد با دشواری مواجه است.

استولتنبرگ در قطاری که او را به کی‌یف می‌برد، گفت که در ماه‌های گذشته، متحدان ناتو آنچه را که وعده داده شده بود، انجام ندادند.

او گفت: «آمریکا ۶ ماه وقت صرف کرد تا بسته کمکی خود به اوکراین را تصویب کند و متحدان اروپایی مهماتی را که ما وعده داده بودیم، تحویل نداده‌اند. اما اکنون مطمئن هستم که همه چیز تغییر خواهد کرد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است
  • هاآرتص: سنوار در مدیریت جنگ برتر از همه سران اسرائیلی است
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد