Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:01:42 GMT

سیل در یال شمالی قله دماوند خسارت جانی نداشت

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۶۷۵۸

سیل در یال شمالی قله دماوند خسارت جانی نداشت

‍‍‍‍‍‍

 سید روح الله صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  علت وقوع سیل را گرمی هوا و آب شدن برف  قله های دماوند اعلام کرد و افزود: سیل اخیر سبب تخریب بخشی از مسیر عبور دامداران  و مسیر صعود به قله دماوند در یال شمالی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ خسارت جانی و مالی در اثر وقوع این سیل اعلام نشده است گفت: مطالبی که در خصوص مفقود شدن دام ها بر اثر سیل و همچنین گرفتار شدن افراد در سیل بیان می شود، صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار لاریجان توضیح داد: شب گذشته یک تیم هشت نفره به منطقه مذکور اعزام شدند و ۱۷ نفر از افرادی را  که دچار مشکل شده بودند، نجات دادند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیل در منطقه بند آمده است ، تاکید کرد: احتمال وقوع سیل مجدد در منطقه وجود دارد و  پیش بینی ما این است که طی چند روز آینده به صورت مقطعی شاهد وقوع مجدد سیل باشیم از این رو خواهش ما این است که تا اطلاع ثانوی دامداران و کوهنوردان در یال شمالی قله دماوند تردد نکنند.

صابری افزود: در حال حاضر دستگاه های بیل مکانیکی و لودر در محل وقوع سیل مستقر هستند تا در اسرع وقت راه عبوری جدید با فاصله از منطقه حادثه ایجاد کنند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود و دامداران و کوهنوردان بتوانند از این مسیر عبور کنند.

سال گذشته نیز در اواسط مردادماه مناطق کوهستانی بخش لاریجان در معرض سیل قرار گرفت که  سبب مسدود شدن محور هراز و راه ارتباطی هفت روستا در این منطقه شد که بر اساس گزارش ها  و به گفته شاهدان عینی پس از وقوع سیلاب و بالا آمدن گل و لای سه جسد در رودخانه هراز پیدا شد.

برچسب‌ها مازندران آمل سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران آمل سیل مازندران آمل سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: جاری شدن سیلاب در شهر مدینه عربستان

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229167 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ ویرانگر در غزه
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • خسارت وقوع طوفان سهمگین در اوکلاهما | ویدئو