Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رمضانی روز چهارشنبه در آیین آغاز بکار طرح تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) در دانشگاه کردستان اظهار داشت: حمایت رهبری از جامعه نخبگان و دانشگاهی کشور، تکلیف را بر ما مسوولان روشن کرده و وظیفه داریم از رشد شتابان علمی حمایت کنیم.

وی بر لزوم جبران عقب ماندگی جزئی علمی و عملی در دانشگاه ها و کشور تاکید کرد و افزود: باید حوزه های جدید علمی را کاوش کنیم و آنهایی که متناسب به نیازهای اصلی ما در کشور و کردستان است را بکار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از حرکت دانشگاه ها به سمت نیازسنجی جامعه و کشور ابراز خرسندی کرد و افزود: باید بر اساس نیازها و نظام و مسائل حکمرانی، حرکت کنیم و این مهم مطالبه ما از جامعه دانشگاهی است.

رمضانی با بیان اینکه در فضای نوآوری باید نوآورانه تر عمل کنیم، اضافه کرد: نوآوری نباید صرفا به موضوعات اقتصادی خلاصه شود، بلکه نیاز است قبل از پرداختن به مسائل اقتصادی و رونق کسب و کار، موضوع توسعه فرهنگی را در جامعه نهادینه کرد و سبک فکری، زندگی و مدل اندیشیدن را تغییر داد.

وی طرح تانا را در راستای شتاب بخشی به حرکت علمی کشور دانست و ادامه داد: در قالب همین طرح، ۱۰۴ نیاز دستگاه های استان برای عرضه به شرکت های دانش بنیان احصا و ۶۹ راه حل نیز در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: ما به عنوان مسوول باید از جامعه دانشگاهی مراقبت کرده و توقع داریم نخبگان و دانشگاهیان نیز به عنوان سرمایه علمی کشور، نسبت به این آب و خاک تعصب داشته باشند و از خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

لزوم ارتباط بین دفتر صنعت و معدن دانشگاه ها با مراکز صنعتی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان هم طرح تانا را طرحی خوب ارزیابی کرد و افزود: شرط موفقیت این طرح، همکاری خوب مجموعه عوامل دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و دستگاه های اجرایی است.

ارسلان ازهاری بر لزوم تلاش دستگاه ها برای ارتقای بهره وری در سال جاری تاکید کرد و یادآور شد: در صورتی که دستگاهی در این زمینه برنامه و طرحی نداشته باشد، اعتباری دریافت نمی کند.

وی اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی طی سال های گذشته در کشور صورت گرفته است ولی باید بررسی کنیم که چقدر برای رشد اقتصادی، درآمد سرانه و رفاه اجتماعی مفید بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: اعتبارات زیادی در حوزه های مختلف هزینه شده ولی در سال های اخیر رشد سرمایه گذاری در کشور منفی ۴.۶ درصد بوده است، یعنی در کنار اینکه نتوانسته تحولی ایجاد کند، امکان جبران استهلاک خود را نیز نداشته است.

ازهاری با بیان اینکه در بحث گسترش آموزش عالی نیز توسعه نامتوازن بوده و نظام آموزشی مناسبی نداریم، افزود: باید دانشجویانی توانمند، ماهر و عمگرا تحویل جامعه دهیم و این مهم نیازمند ارتباط دفتر صنعت و معدن دانشگاه با مراکز صنعتی است.

وی به ایجاد مرکز آی سی تی در کردستان در سال ۱۳۸۳ و عدم ادامه فعالیت آن اشاره کرد و گفت: قرار بود در قالب طرح تکاپو ۶ هزار فرصت شغلی ایجاد شود که این اتفاق نیفتاد.

اختصاص ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای دستگاه ها به طرح های پژوهشی شرکت های دانش بنیان، لزوم انجام پژوهش های عملیاتی نه کتابخانه ای، اختصاص ۶ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره ۴ سنندج برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و ضرورت تبدیل فکر به تولید، از دیگر مواردی بود که رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به آن اشاره کرد.

هدف از اجرای این طرح یک روزه، توسعه و تقویت اکوسیستم نوآوری، فعال کردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و اهرم کردن منابع مالی نهادهای مربوط برای پاسخ به نیازهای هر استان است.

در قالب این طرح، شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و بر اساس آن، در قالب عقد قرارداد، نیازهای دستگاه‌ها را تامین خواهند کرد.

در حال حاضر ۳۸ شرکت دانش بنیان در کردستان فعالیت دارند که ۲۳ شرکت در محل پارک علم و فناوری مستقر هستند و فعالیت ۲۸ شرکت نیز تجاری سازی شده است.

برچسب‌ها کردستان شرکت دانش بنیان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان شرکت دانش بنیان سنندج کردستان شرکت دانش بنیان سنندج شرکت های دانش بنیان دانشگاه ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است. که امروز یازدهمین برنامه را برگزار کردیم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد در حوزه آب و پساب به ارزش ۱۱ میلیارد با شرکت‌های فعال در شهرک علمی و تحقیقاتی افزود: تصفیه پساب به کمک نانو ازن را در مرحله پایلوت که ۵۰ لیتر بر ثانیه بود، پاسخ گرفتیم، در ادامه این شیوه به دیگر تصفیه خانه‌ها با انعقاد قرارداد تسری پیدا می‌کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی، شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کلاه هوشمند را که بتواند یک سری داده به آتش‌نشان مخابره کند، در دستور کار دارند، افزود: به‌تازگی موضوع مهم در شهرداری، اقتصاد دیجیتال است، در این راستا چند پنجشنبه فناور با این موضوع برگزار می‌شود.

نصوحی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم در این حوزه مولد سازی دارایی‌ها است که دارای طبقه‌بندی‌های مختلف همچون دارایی فیزیکی و اطلاعاتی است، اما در این برنامه دارایی‌های اطلاعاتی و داده‌ای شهرداری مدنظر است.

وی ادامه داد: در اصفهان کارت داده‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند مبنای ارائه خدمات بهتر به شهروندان باشد، البته به دنبال آن کسب‌وکار هم شکل می‌گیرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری دوربین‌های مختلف دارد که بسیاری از داده‌ها روزانه در آن موجود است، تصریح کرد: ممکن است سرورهای ما پاسخگو نباشد و نتوانیم داده‌ها را دائمی نگهداری کنیم، از این‌رو با کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌توان بعضی خدمات و فعالیت ارزش افزا شوند تا همه شرکت‌ها و مردم منتفع شوند.

وی یادآور شد: بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌مند به داشتن داده‌های شهرسازی هستند که در جلسات آینده به صورت اختصاصی برنامه‌ای را برای داده‌های خاص در حوزه شهرسازی خواهیم داشت که کسب و کار اصلی شهرداری به این حوزه اختصاص دارد و داده‌های موجود در حوزه شهرسازی با اصناف مختلف مرتبط است.

نصوحی گفت: شعار شهرداری توسعه شهر هوشمند و توجه به موضوع فناوری بوده و موضوع اقتصاد دیجیتال دارای اهمیت است.

کد خبر 747785

دیگر خبرها

  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است