Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمد علی نظری با بیان اینکه برای جلوگیری از تحریف دوران دفاع مقدس و جنگ، روایت این دوران باید واقع گرایانه و مبتنی بر روش‌های علمی و پژوهشی باشد، گفت: روایتگری محور مقاومت باید شروع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ سردار محمد علی نظری پیش از ظهر امروز در همایش استانی راویان دفاع مقدس در محل موزه دفاع مقدس شهر کرمان گفت: چهره هایی که در جمع حاضر می بینم از فرمانده هان و سرداران دوران دفاع مقدس، منطقه مقاومت و لشکر 41 ثارالله بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: اقدامات برای جمع آوری و برداشت اقدامات دوران دفاع مقدس و جنگ از سال 60 انجام شده است و در سال 64 به این شکل، روایتگری تدوین پیدا کرد تا با این اقدامات بعد از دوران دفاع مقدس برای جوانان و مردمی که این دوران را درک نکرده اند، بتوانیم دوران جنگ را جا بیاندازیم و سلحشوری ها، اقدامات و مسائل علمی را به نسل جدید انتقال دهیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند در دوران دفاع مقدس اکثر کارهایی که انجام می شد، مبتنی بر اعتقاد، احساس و تعصب نسبت به مرز، نظام، مردم و انقلاب بود؛ همچنین همگان از پیر و جوان از هر قشری به جنگ رفتند، افرادی از این قطار پیاده شدند، برخی دیگر تا انتها رفتند، تعدادی دیگر به شهادت رسیدند و برخی دیگر در مسئولیت های جدید قرار گرفتند.

سردار نظری تصریح کرد: اگر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس به شهادت می رسید عزتی که امروز برای نظام جمهوری اسلامی ایران و آزادگان دنیا به وجود آورد، ایجاد نمی شد و وظیفه ما این است که اقداماتی که در دوران دفاع مقدس انجام شده است را به صورت واقعی بیان کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: مقام معظم رهبری در این زمینه گفته اند موارد دفاع مقدس بدون هیچ گونه تحریف منعکس شود و چنانچه فرا روایت کار شود مطمئن باشید که به مرور زمان دفاع مقدس تحریف می شود و متأسفانه نمونه های آن را زیاد دیده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در روایتگری باید به مقوله واقع گرایی توجه شود، اظهار کرد: مسئله دیگر به گریه انداختن افراد است که اگر به این قصد راویتگری انجام شود ما نمی توانیم مطالب دفاع مقدس و رشادت ها را به مخاطبان انتقال دهیم.

سردار نظری افزود: اگر به عنوان مربی، راوی تربیت می کنید باید این موضوعات را مد نظر قرار دهید و به آنها توجه کنید که ما بر اساس واقعیت و آن چیزی که وجود داشته است باید دفاع مقدس را نشر دهیم نه بر اساس تخلیات.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه برای جلوگیری از تحریف دوران دفاع مقدس و جنگ، روایت این دوران باید واقع گرایانه و مبتنی بر روش های علمی و پژوهشی باشد، گفت: در دوران دفاع مقدس اقدامات و کارهای بسیار بزرگی در راستای فعالیت های مهندسی توسط جهاد، سپاه و سایر نهادها انجام شده است؛ اما برخی به گونه ای مباحث را مطرح می کنند که جوان امروزی فکر می کند که چیزی از غیب آمده است؛ بنابراین به این مسائل باید توجه کرد.

وی تأکید کرد: ما باید مطالب و اقدامات دوران دفاع مقدس را به نسل دیگر انتقال دهیم و معتقدم کسانی که در سوریه حضور داشته اند، از هم اکنون مطالب را جمع آوری کنند و ما باید حتما مسائل سوریه و اقداماتی که حاج قاسم انجام داده است را جمع آوری و اماده کنیم.

سردار نظری با بیان اینکه روایتگری محور مقاومت را باید شروع شود، خاطر نشان کرد: نسل دارد عوض می شود و نسل کنونی مباحث مربوط به داعش را درک کرده و اقداماتی که حاج قاسم در این زمینه انجام داده است را می داند؛ بنابراین اگر این نسل برود و بعد از آن هر چه از حاج قاسم و اقداماتش در برابر داعش را انتقال ندهیم، بخش زیادی از نظامات فکری، عملی و دفاعی حاج قاسم نابود می شود و فردا در مقابل خداوند و شهید سلیمانی جوابگو خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دوران دفاع مقدس دفاع مقدس حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی

حمیدرضا ایزدی در دیدار با مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس با تأکید بر حمایت و پشتیبانی کامل و تقویت ارتباط اداره کل صمت با بسیج علمی گفت: بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیج و کمک به تسریع امور واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، تجاری، بازار و اصناف، نخبگان و فناوران بسیج علمی و همکاری‌های دوجانبه در اولویت کار اداره‌کل صمت قرار دارد.

او با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی لازم در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت افزود: با توسعه فعالیت‌ها و ارتباطات با مجموعه‌های علمی و پژوهشی، حمایت از شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان صنایع مادر و شرکت‌های تولیدی، صنعتی و تجاری با قوت و بیش از پیش انجام می‌گیرد.

مجید میکائیلی، رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس نیز در این نشست اصول و چارچوب سپاه برای نقش‌آفرینی در اقتصاد دانش‌بنیان را برشمرد و گفت این اصول از جمله تقدم نقش تسهیلگری و تنظیم‌گری نسبت به تصدی‌گری، مردمی‌سازی، کمک‌سازی به دولت، الگوسازی، درآمدسازی، تمرکز بر عرصه‌های اولویت‌دار و گلوگاهی بر اساس زنجیره ارزش، حضور و نقش‌آفرینی و بهره‌گیری از ظرفیت‌هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است