Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران: وزیر کشور گفت: امروز دشمنان تلاش می‌کنند نفوذ خود را با سرپل‌های جدید بر ما تحمیل کنند.

احمد وحیدی وزیر کشور در بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه کشور به شرایط پیچیده جهانی و روند تحولات جهان اشاره کرد و گفت: این تحولات آثار خود را در حوزه فرهنگ و عرصه‌های دیگر نشان می‌دهد، امروز دشمنان تلاش می‌کنند نفوذ خود را با سرپل‌های جدید در این حوزه بر ما تحمیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشمن در حوزه‌های مختلف شکست خورده است، افزود: دشمن جنگ همه جانبه‌ای را علیه ما به راه انداخته است که این جنگ ابعاد مختلف دارد؛ بعد امنیتی آن بر اساس ترور، تخریب و سوار شدن بر موج نارضایتی‌ها است. دشمن تلاش می‌کند از این طریق در داخل کشور فعالیت‌هایی را انجام دهد که خوشبختانه با تلاش نیرو‌های امنیتی، خیلی از این اقدامات خنثی شد؛ اما با استفاده از ابزار رسانه همچنان سعی می‌کنند در برخی موارد خود را موفق نشان دهند.

وحیدی، مشکلات بوجود آمده در حوزه نارضایتی‌های اجتماعی را به خاطر زمینه‌ها و بستر‌های موجود در کشور عنوان کرد و ادامه داد: امروز دشمن در کنار جنگ امنیتی یک جنگ فرهنگی بزرگ را به راه انداخته است که این جنگ هم در مبانی فکری و هم در نوع نگرش و هم در نوع بینش و کنش است؛ از این رو دشمن در حوزه فرهنگی تلاش کرده در هر سه بعد، اقدامات گسترده‌ای با کمک انواع روش‌ها انجام دهد.

وی یکی از محور‌های مهم جنگ فرهنگی را تغییر نوع نگرش درباره مسائل فرهنگی دانست و تصریح کرد: برای مثال در موضوع عفاف و حجاب، نگاه انسان‌گرایانه را به نگاه کالبدگرایانه و جسد گرایانه تغییر داده اند؛ این در حالی است که ما در جمهوری اسلامی منادی تعالی انسان هستیم و نباید جایگاه انسان را به کالبد جسمانی محض تقلیل دهیم.

وزیر کشور، جنگ دیگر دشمن علیه جمهوری اسلامی را در حوزه حقوقی عنوان کرد و افزود: دشمن تلاش دارد تا علیه ما با بهره گیری از ابعاد متنوعی که در اختیار دارد، جنگ همه جانبه‌ای را انجام دهد؛ به گونه‌ای که در حوزه حقوقی در قضیه اخیر حمید نوری را بدون هیچ دلیل و استناد حقوقی و تنها با ادعای منافقان، محاکمه کرد.

وی جنگ رسانه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی را از دیگر ابزار جنگی دشمن برشمرد و گفت: فضای مجازی موثرترین ابزاری است که دشمن در اختیار گرفته تا از این طریق خانواده‌ها و افکار عمومی را مورد هجمه قرار دهد و فضای مجازی بالاترین کارکرد تخریبی دارد و دشمن تلاش می‌کند از این طریق همه مرز‌ها را بشکند.

وحیدی، جنگ اقتصادی را از دیگر ابزار‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز دشمن، جنگ اقتصادی را در قالب تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است. متاسفانه در دولت قبل در این خصوص موضع‌گیری خوبی علیه دشمنان گرفته نشد؛ اما اکنون با توجه به تبعیت از دستورات رهبر معظم انقلاب، سخنگوی کاخ سفید پشت تریبون رسماً اعلام می‌کند که ما شکست مفتضحانه‌ای خورده‌ایم.

این در حالی است که تحریم‌ها علیه ایران، اگر بر هر کشوری اعمال می‌شد، آن کشور از هم می‌پاشید؛ اما امروز ما در برابر مشکلات ایستاده‌ایم و به کشوری مانند روسیه برای مقابله با تحریم‌ها آموزش می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت: نفوذ دو بخش داشت؛ بخشی برای اختلال در تصمیمات مسئولان و مدیران و بخشی در حوزه سیاسی بود. گاهی برخی مسئولان حرف‌هایی می‌زدند که با هیچ منطقی سازگار نبود؛ این حرف‌ها ناشی از آسیب‌هایی بود که در مسیر جنگ اطلاعاتی متحمل شده بودیم.

وزیر کشور به حضور باشکوه مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: در فضای بسیار سنگین و غبارآلود قبل از انتخابات، ملت ما چنان رشادتی از خود نشان داد و انتخابی کرد که این انتخاب بر اساس فهم عمیق مردم ما بود که توانستند خوب را از بد تشخیص دهند. این انتخاب باعث تغییر فرم خیلی چیز‌ها شد؛ در حوزه سیاسی و مذاکرات که دشمن به صورت کامل دست برتر را داشت، و برخی می‌گفتند به هر قیمت شده قبل از تحویل دولت، توافق را با هر شرایطی انجام دهید. آن فضا عوض شده و امروز جمهوری اسلامی در این مذاکرات دست برتر را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتصابات صورت گرفته در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اشاره و اظهار کرد: انقلابی بودن و توانمند بودن شرط اصلی ما است. حتماً باید از کاری که بر عهده‌شان گذاشته شده است، برآیند؛ اگر در این زمینه موفق نباشند به قطع به مردم خیانت کرده‌اند. تکلیف شرعی ما این است، کسی را مسئول انتخاب کنیم که بتواند مشکل مردم را برطرف کند.

تماشاخانه ببینید| خاطره مهران مدیری از دوران جنگ؛ از شلیک آرپی‌جی تا زدن دشمن با سنگ کنکور برای رشد علمی ایران چه کرد؟ مافیای کنکور و آسیب‌های اجتماعی برای یک جامعه (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جمهوری اسلامی امروز دشمن وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، زمانی که بازار پیامک بازی بین مردم داغ بود، افراد پیامک‌هایی در رابطه با سرطان یا یک بیماری را به نقل از پروفسور سمیعی یا دکتر فلانی رئیس بیمارستان و  ... برای دوستان و آشنایان ارسال می‌کردند، گاهی هم هشداری با چاشنی ترس از مرگ دسته‎جمعی در پی مصرف یک دارو از سوی برخی افراد ساخته شده و بلافاصله دست به دست می‌شد کسی هم نمی‌پرسید سرطان چه ارتباطی با دکتر سمیعی دارد و اعلام مرگ دسته جمعی و آنی افراد چگونه در صلاحیت رئیس یک بیمارستان است در حالیکه اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد معمولا باید از سوی پلیس یا مقامات وزارت بهداشت اعلام شود.

این موضوعات و پیامک‌ها تنها در سطح شایعه باقی مانده و تنها موجب هراس بخشی از مخاطبان که عموما افراد ساده لوحی بودند قرار می‌گرفت.

پس از سال‌ها که دیگر «پیامک بازی» از تب و تاب افتاد و شبکه‌های اجتماعی آمد این پیام‌ها و سازندگان آنها خود را به‌روز کرده و این نوع محتواها را در قالب‌های دیگری و با اهدافی سودجویانه و بر بسترهای مختلفی ارائه کردند. بسیاری غوره نشده خود را مویز کردند و در قالب کارشناس‌های همه‌چیز دان تولید محتوا را در این فضاهای نوظهور در دست گرفتند.

پزشک‌نما و بلاگر

«صفرا دارید؟ بلغم دارید؟ کبد چرب دارید؟ دیگر این داروها را نخورید اول ما را دنبال کنید تا به شما بگویم با ساخت این ترکیب جادویی از شر کبد چرب خلاص شوید» گفته‌هایی از این دست در قالب ویدیوهای جذاب، موشن گرافی و... که به صورت حرفه‌ای ساخته شده‌اند  این روزها در شبکه‌های اجتماعی فراوان است. یکی ترکیبی برای افزایش قد ارائه می‌دهد آن یکی درمان‌گر اعتیاد شده است. یکی خود را روانشناس معرفی می‌کند و به زعم خود گفته‌هایش جادو می‌کنند. یکی دیگر ردای متخصص تغذیه بر تن کرده و آن یکی کباده اورولوژی می‌کشد و سوداگری می‌کند نه پاسخی به کسی می‌دهند و نه مسئولیتی را برای نسخه‌های خود قبول می‌کنند اینها را پزشک نما، پزشکان اینستاگرامی یا پزشک بلاگرها نام نهاده‌اند.

این گونه از بلاگرها اگرچه به صورت قارچ‌گونه‌ای رشد کرده‌اند اما به صورت رسمی آماری از آنها وجود ندارد، آذرماه سال گذشته سرهنگ گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت نسبت به فعالیت این افراد هشدار داد و گفته بود که قالب کسانی که در این حوزه وارد شده‌اند کسانی هستند که در زمینه جراحی‌های زیبایی، پیکرتراشی و فیزیوتراپی این کار را انجام می‌دهند و در حالی که ماساژور هستند خودشان را پزشک معرفی می‌کنند. این مقام انتظامی همچنین خبر از پرونده‌ای داده که در آن افرادی غیر پزشک خود را پزشکان حاذق معرفی کرده و برای خود نیز تبلیغات راه‌انداخته بودند. وی در این رابطه گفت: پرونده‌ای تحت عنوان استفاده افراد سودجو از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات دروغین افرادی که پزشک نیستند داشتیم که خودشان نظرسنجی‌های ساختگی را در فضای مجازی قرار می‌دادند و آن‌ها را پزشک معتمد معرفی می‌کردند که بسیاری از مردم را فریب داده بودند.

بلاگر پزشکان یا آنچه که به آنها گفته می‌شود پزشک نماها نیازی به دانشگاه رفتن و قسم بقراط ندارد، فقط ساخت یک حساب کاربری و کمی اعتماد به نفس را چاشنی کار کردن کفایت می‌کند تا یک فرد مکتب ندیده خود را طبیبی حاذق جلوه دهد و برای همگان یک نسخه واحد بنویسد.

نسخه واحد تجویز کردن بعدی از قصه است و بعد دیگر ترغیب دیگران برای توقف درمان علمی که پزشک بر اساس تشخیص بیماری از طریق شرح حال، علائم بالینی، آزمایش، سونوگرافی و ... بر اساس علم و تجربه‌ای که سال‌ها در کلاس‌های درس و بیمارستان‌ها کسب کرده، ارائه داده است. هرگونه توقف درمان یعنی اجازه دادن به بیماری برای پیشرفت و نفوذ بیشتر در بدن افراد، خطر جانی و مرگ، بنابراین هرگونه تشویق برای توقف درمان را می‌توان به نوعی سوق دادن افراد به مرگ تلقی کرد.

محمد رضا خردمند معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با آنا در رابطه با حضور افراد غیر متخصص در فضای مجازی و دخالت آنان در امر درمان گفت: هرگونه دخالت غیر پزشک در امر درمان ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود که وظیفه رسیدگی به آن در صلاحیت مراجع قضایی است.

عدم بازدارندگی قوانین

خردمند در حالی رسیدگی و برخورد با این افراد را در صلاحیت مراجع قضایی دانست که نظر می‌رسد قوانین یا مجازات بازدارنده‌ای برای این افراد وجود نداشته باشد. رئیس پلیس فتا تهران گفته بود در حوزه سلامت دیجیتال نیازمند قانون گذاری هستیم.

محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به مداخلات افراد غیر پزشک به یکی از رسانه‌ها گفت:قانون در حوزه مداخلات غیرمجاز به مراتب از حوزه پزشکی ضعیف‌تر است. اگر در قوانین ضعف‌هایی وجود دارد باید اصلاح شود زیرا در زمینه مداخلات غیرمجاز قانون محکمی وجود ندارد. وی همچنین در رابطه با دلیل رشد بیمارگونه مداخله‌گران پزشکی در فضای مجازی به ویژه در حوزه زیبایی نیز گفت: زمانی که برای یک امری تقاضای بیش از اندازه وجود دارد و تقاضا بیمارگونه است، پاسخ به آن هم بیمارگونه می‌شود. مردم نه تنها نباید به تبلیغات فضای مجازی اعتماد کنند، بلکه باید به مراکز دارای مجوز و افراد دارای صلاحیت مراجعه کنند. مردم قبل از مراجعه باید تخصص و کدنظام پزشکی پزشک را بررسی کنند. در حال حاضر بسیار بیشتر از آنکه جامعه پزشکی به مردم آسیب بزند، مداخلات غیرمجاز به مردم آسیب می‌رساند. این مداخلات قابل احساس، برخورد، کشف و شناسایی نیست.

پزشکان مبلغ 

در فضای مجازی تنها بلاگرها نیستند که ردای پزشکی بر تن کرده‌اند و برای مردم نسخه‌های عجیب و غریب می‌پیچند گاهی خود پزشکان نیز حاضر بوده و توصیه‌هایی خارج از تخصص خود ارائه می‌دهند.این موضوع به ویژه در حوزه سلامت روان نمود بیشتری دارد. در دوارن کرونا هم گاه پزشکانی که تخصصان آنها هیچگونه ارتباطی با کرونا و بیماری‌های عفونی نداشت اظهار نظرهای عجیبی را مطرح و توصیه‌هایی غیر علمی و بر اساس برداشت خود به مردم می‌کردند این در حالی است که به پزشکان تنها باید در حیطه تخصصی خود اقدام به ارائه توصیه کنند.

وی در این رابطه به آنا گفت: تمام افرادی که وارد کار طبابت می‌شوند، باید دانش‌آموخته پزشکی و یکی از رشته‌های تخصصی باشند، هر پزشکی تنها مجاز است در چارچوب رشته تخصصی خود فعالیت و اظهار نظر کند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در رابطه با نحوه فعالیت پزشکان در شبکه‌های اجتماعی نیز گفت: انتشار هر مطلب پزشکی در فضای مجازی و یا هر رسانه دیگری باید با احاطه کامل بر آن موضوع پزشکی بوده و تنها به قصد انتشار مطالب علمی باشد.

خردمند تأکید کرد: اگر پزشکی بخواهند از طریق فضای مجازی به تبلیغات بپردازد باید از سوی سازمان نظام پزشکی یا سایر مراجع ذی‌صلاح مجوزهای لازم را اخذ کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد