Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید بر اساس پول ملی خود با کشورها معامله کرده و نفت و گاز صادر و پول خود را دریافت کنیم.

به گزارش ایران اکونومیست، حجت الاسلام حسن نوروزی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آستانه ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر قرار داریم، ماه محرم ماه اشک و ناله بر اهریمنان است و امام راحل (ره) فرمودند گریه کردن بر عزای امام حسین (ع) زنده نگاه داشتن نهضت است و به این معنا که جمعیت کمی در مقابل امپراطوری بزرگ ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل ایستاد، عنوان کرد: محرم ماه حیات اسلام به مجاهدت سید مجاهدان است. محرم ماه حلول حماسه، شجاعت و ایثار و قربانی شدن برای حفظ قرآن است. محرم ماه حکومت و حاکمیت قرآن و پیروزی مستضعفان است.

این عضو کمیسیون حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: نهضت ما حسینی بوده و پشتوانه آن امام حسین (ع) است، این نهضت باعث پیروزی شعار «ای لشگر صاحب زمان (عج) آماده باش» و «یا فاطمه الزهرا (س)»  در هشت سال دفاع مقدس شد و این نهضت حسینی، سیاست و سبک زندگی اسلامی را تابع سیاست و سبک زندگی اسلام ناب محمدی (ص) قرار داد که به نظر ما چشم دوختن و غربگرایی در اندیشه و رویکرد در فرهنگ از نهضت حسینی (ع) به دور است.

نوروزی افزود: به یغما بردن سرمایه های ملی و به جای گذاشتن بدهی های ۱۶۵ هزار میلیاردی به بانک مرکزی و تقسیم غنائم ارز ۴۲۰۰ تومانی میان وابستگان جناحی از نهضت حسینی (ع) به دور است.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی که مرکز فرهنگ سازی بوده را نماز جمعه دانست و گفت: امروز سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به امامت مرحوم آیت الله طالقانی (ره) در تهران است، برای آحاد همسنگرانم و ائمه جمعه سراسر کشور آرزوی توفیق و سرافرازی دارم و به شورای ائمه جمعه متذکر می شوم که حقوق ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومانی برای ائمه جمعه مشکل آفرین بوده و اینکه آنها باید پاداشی را از شوراهای شهر دریافت کنند، وامداری به شوراهای شهر و روستا است. حداقل حقوقی که برای ائمه جمعه در بودجه امسال تصویب کرده ایم باید به آنها پرداخته شود.

نماینده مردم رباط کریم در ادامه با یادآوری اینکه امروز روز شکست مفتضحانه نیروهای استکبار، منافقین و صدام در دفاع جانانه رزمندگان و مردم در عملیات مرصاد است، اظهار کرد: کسانی که به پشتیبانی استکبار و فراخوان دادن هزاران نیرو با صدها نفربر و وسیله و پشتیبانی هوایی حزب بعث عراق به قصد تصرف استان های غربی و تهران، از مرز عبور کرده و خود را به ۳۰ کیلومتری کرمانشاه رساندند. لیکن فرزندان ایران زمین بودند که مقابل منافقان ایستادند. از سپاه همدان، کرمانشاه، تهران، سمنان، آذربایجان و سایر استان ها تشکر می کنم که به فرماندهی مردان بزرگی همچون سلیمانی ها، کوثری ها، ناصح ها، محصولی ها، شوشتری ها و دیگر عزیزان، نیروهای منافقین کوردل آدم کش آلت دست استکبار و صهیونیست را در هم کوبیده و با نابودی و بیابان گردی آنها و متواری شدن آن زبونان، پیروزی را در عملیاتی غرورآفرین رقم زده و برای همیشه کمر آنها را شکستند.

نوروزی سفر پوتین و اردوغان به ایران اسلامی را یکی از مهم ترین وقایع روزهای اخیر کشور دانست و گفت: ایران پایگاه مقاومت، مردانگی، جهاد، مستضعفان و محرومان عالم است. این سفر که همزمان با سفر بایدن رئیس جمهور مفلوک و آلزایمری آمریکا در سرزمین های اشغالی و نشست او با اعراب سلفی و سعی او در متحد کردن آنها با رژیم محنوس صهیونیستی بود، حکایت از عینیت بخشی از راهبردهای بنیادین سیاست خارجی ایران دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: انتظار داریم دولت با استفاده از فضای ۴ هزار هکتاری منطقه ویژه و آزاد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، حسن استفاده را داشته باشد و با فعال کردن این منطقه آزاد و با ایجاد باندهای ایران- روس، ایران- چین، ایران-هند و ایران- ترک تعامل با کشورهای غیر متعهد به ویژه روسیه، چین و ترکیه را بر اساس پول های ملی آغاز کند و ننگ ارز دلاری و یورویی را از ساحت اقتصادی ایران پاک کند، چرا که ما باید بر اساس پول ملی خودمان با کشورها معامله کرده و نفت و گاز صادر کنیم و پول خود را دریافت کنیم و همچنین باید با کشورهای دوست و غیر متعهد بر اساس پول ملی معامله کنیم. این چه وضعی است که به دنبال دریوزگی و معامله با ارز هستیم؟

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از شهید صیاد شیرازی، شهید سلیمانی و تمام سردارانی که امروز در خدمت نظام هستند، به خاطر رزم همه آنها در عملیات مرصاد که همیشه در تاریخ خونبار ایران باقی خواهد ماند تشکر می کنم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: پول ملی ، سالروز عملیات مرصاد ، مجلس یازدهم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پول ملی سالروز عملیات مرصاد مجلس یازدهم بر اساس پول ائمه جمعه محرم ماه پول ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جلسه هیئت مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اظهار داشت: توسعه ناوگان هوایی با هدف ارائه مطلوب به مردم ایران در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامل پرچم کشورمان و با در اختیار داشتن تجربه بسیار گرانقدر و ارزشمند در خدمتگزاری به مردم در صنعت هوانوردی، یک افتخار ملی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این نشست با تاکید بر قرار گرفتن برنامه اصلاح و ارتقای سطح خدمات به مسافران در صدر اولویت‌های هما بیان‌داشت: مردم باید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همواره خاطره خوش در ذهن داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی باید در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) باشد،‌ گفت: هما با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می‌تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های تهیه بلیت، خدمات پذیرایی، کاهش تاخیر پرواز‌ها و خدمات فرودگاهی بر میزان رضایتمندی مسافران بسیار تاثیرگذار است، گفت: ایمنی اصلی‌ترین اولویت ما در صنعت هوانوردی است و ذره‌ای قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

بذرپاش یادآور شد: رسیدگی به معیشت کارکنان خدوم و شریف هما شامل خلبانان، نیروی فنی و پشتیبانی در صف و ستاد با نگاه متفاوت دنبال شود و از هیچ اقدامی کوتاهی نشود.

وی افزود: مولدسازی دارایی‌ها و بهینه کردن منابع جزو لاینفک اقدامات هما است و ارتقای خدمات از مسیر بهره‌ور شدن منابع اتفاق می‌افتد. همچنین از روش‌های مدیریت مشارکتی و استفاده از همه ظرفیت‌های هما برای اداره هرچه بهتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور نیرو‌های متخصص و متعهد باید سیستمی به‌منظور به‌کارگیری توانایی و مشارکت آنها در مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طراحی شود.

وی بر استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با کمک این شرکت‌ها می‌توان راهکار‌های سریع و کاربردی برای برطرف کردن مشکلات  موجود در صنعت حمل و نقل هوایی پیدا کرد.

وی با اشاره به ایجاد ۲ واحد نیروگاهی در سمنان، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۲ اقدام صرفه جویانه حداکثری بهره وری و احداث نیروگاه‌های خودتامین در بخش خصوص را دنبال می‌کنیم تا ظرفیت بیشتری ایجاد شود، ضمن اینکه دولت نیز در حوزه تامین انرژی اقداماتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای