Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@21:47:02 GMT

هشدار سیل به تهرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۷۲۴۹

هشدار سیل به تهرانی‌ها

طبق هشدارهای سازمان هواشناسی و شرکت آب منطقه‌ای تهران ساکنان استان تهران از امروز تا جمعه به‌هیچ‌وجه در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند چرا که امکان بروز سیلاب احتمالی وجود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایران اکونومیست، شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد که بر اساس هشدار سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی استان تهران مبنی بر تشدید سامانه بارشی طی روزهای چهارشنبه (5 مرداد ماه) لغایت جمعه (7 مرداد ماه) برای استان تهران (به‌ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات)، رگبار باران، رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی شده است که احتمال بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها و جاری شدن رواناب در مسیل‌ها را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اطلاعیه، شهروندان و گردشگران از هرگونه تردد، استقرار و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دریاچه سدها و دیگر تأسیسات آبی پرخطر جداً خودداری کرده و به بنرهای هشدار سیل در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌های ورودی مکان‌های گردشگری که توسط شرکت آب منطقه‌ای نصب شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشند،
ازاین‌رو، طبق هشدارهای سازمان هواشناسی و شرکت آب منطقه‌ای تهران، ساکنان استان تهران از امروز تا جمعه به‌هیچ‌وجه در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند چرا که احتمال بروز سیلاب ناگهانی وجود دارد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حاشیه رودخانه ها شرکت آب منطقه ای استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند

سعید کریمی کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان و وضعیت جوی حاکم، هشدار جدیدی امروز مبنی بر بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و نیز وقوع رعد و برق صادر شد.

وی افزود: رگبار باران و رعد و برق در نقاط مستعد وقوع تگرگ نیز دور از انتظار نیست و وزش تند باد لحظه‌ای نیز برای استان پیش بینی شده است.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها، خسارت به سازه‌های موقت در اثر تند باد و گردو خاک نیز برای استان تا روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی از شهروندان خواست تا از تردد در حاشیه رودخانه ها، ارتفاعات و کوهنوردی خودداری و در راستای کاهش خسارت‌ها به توصیه کارشناسان کشاورزی نیز توجه کنند.

آذربایجان‌غربی از اواخر هفته گذشته شاهد بارش باران و تند باد‌های لحظه‌ای بود این بارش‌های رگباری در اغلب مناطق استان به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه همه مناطق استان را دربرمی گیرد
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند
  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران