Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@06:51:40 GMT

بلیت رایگان حمل‌ونقل عمومی در ازای تحویل بازیافت!

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۷۲۷۹

بلیت رایگان حمل‌ونقل عمومی در ازای تحویل بازیافت!

شهرداری کلوژ-ناپوکا برای ترویج همزمان استفاده از حمل‌ونقل عمومی و بازیافت، طرح نوآورانه‌ای رامعرفی کردند که بر اساس آن، شهروندان با تحویل اقلام بازیافتی، بلیت رایگان حمل‌ونقل عمومی دریافت خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امیل بوک، شهردار کلوژ-ناپوکا، طرح جدیدی را برای ادغام مزایای بازیافت و حمل‌ونقل در شهر اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم می‌توانند اقلام پلاستیکی یا شیشه‌ای دورانداختنی را به یک مرکز بازیافت ویژه تحویل دهند و بلیت دوطرفه حمل‌ونقل عمومی دریافت کنند.

این طرح بخشی از رویکرد معمول مقامات محلی شهر کلوژ-ناپوکا برای تشویق شهروندان برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی از طریق برنامه‌های هیجان‌انگیز چند منفعتی است.

یکی از مشهورترین ابتکارات مسئولان این شهر رومانیایی، ترکیبی از حمل‌ونقل عمومی و سبک زندگی سالم است. در سال ۲۰۲۰، در یک طرح خلاق از شهروندان خواسته شد تا ۲۰ مرتبه در مقابل دستگاهی هوشمند، حرکت ورزشی اسکات را تمرین کنند و در ازای آن بلیت رایگان حمل‌ونقل عمومی دریافت کنند. سال گذشته نیز مقامات تصمیم گرفتند جمعه‌های سبز را اجرا کنند که در آن مسافران می‌توانند جمعه‌ها به صورت رایگان از حمل‌و نقل عمومی استفاده کنند.

با چنین اقداماتی، مسئولان محلی امیدوار هستند مردم را به ترک وسایل نقلیه شخصی خود ترغیب کنند و برای این کار سعی دارند حمل‌و نقل عمومی را جذاب‌تر و پایدارتر جلوه دهند.

شهروندان برای بهره‌مندی از طرح مشترک بازیافت – حمل‌ونقل، باید وسایل بازیافتی خود را شسته، بدون وجود مایعات و به صورت سالم به همراه داشته باشند. ظروف شیشه‌ای نباید بزرگ‌تر از ۱.۵ لیتر باشند، در حالی که پلاستیک‌ها نباید بیش از سه لیتر گنجایش داشته باشند.

تنها کاری که شهروندان باید انجام دهند اینکه هر مورد را یکی یکی در کانتینر هوشمندی به رنگ سبز قرار دهند. تجزیه و تحلیل اقلام چند ثانیه طول می‌کشد، بنابراین شهروندان نباید بسته‌بندی را به اجبار وارد دستگاه کنند. پس از پذیرش ۱۵ بسته پلاستیکی یا شیشه‌ای، دکمه‌ای فشار داده می‌شود و شخص کوپن مخصوص خود را دریافت می‌کند. این کوپن ارزش دو سفر با وسایل نقلیه عمومی را دارد که می‌توان آن را از مرکز فروش بلیط حمل‌ونقل عمومی در شهر دریافت کرد.

کد خبر 591205

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمل و نقل حمل و نقل عمومی شهرهای جهان رومانی خلاقیت شهری بازیافت بازیافت پلاستیک ترویج حمل و نقل عمومی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل ونقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند

ایسنا/قم مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: در صورت دریافت کرایه تاکسی بالاتر از نرخ مصوب سال ۱۴۰۳، با متخلفین برابر مقررات برخورد قاطع صورت می‌پذیرد.

قاسم طالبی با اشاره به ابلاغ نرخ کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت : با توجه به ابلاغ نرخ کرایه سال ۱۴۰۳، کلیه رانندگان ملزم به دریافت کرایه طبق نرخ ابلاغی هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم، در صورت دریافت کرایه بالاتر از نرخ مصوب با متخلفین برابر مقررات برخورد قاطع  صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه به‌منظور رفاه حال تاکسیرانان و مسافرین و مشکل در تهیه پول خُرد، رانندگان در اسرع وقت نسبت به تهیه و استفاده از دستگاه کارت‌خوان اقدام کنند، ابراز کرد: در این خصوص طبق هماهنگی به‌عمل‌آمده با بانک رفاه کارگران استان، شرایط بسیار مناسبی به مدت محدود جهت دریافت دستگاه کارت‌خوان (پوز سیار) فراهم‌شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: رانندگان با توجه به محدودیت زمانی هرچه سریع‌تر جهت دریافت فرم‌های مربوطه به سازمان تاکسیرانی، طبقه زیرزمین، اتاق ۶ مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی تاکسی‌ها موظف به رعایت نرخ کرایه مصوب و الصاق برچسب نرخ در معرض دید مسافرین هستند، تصریح کرد: با اخذ هرگونه کرایه اضافی به‌شدت برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه دریافت کرایه اضافی می‌توانند مراتب را به همکاران ما مستقر در سامانه ۱۳۷ شهرداری و یا شماره تلفن ۳۶۶۲۸۸۰۰ با ذکر شماره پلاک و یا کد تاکسی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • نارضایتی کارکنان منچستریونایتد از رویکرد رتکلیف در حذف امتیاز آن‌ها
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند