Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:43:40 GMT

چین: افغانستان پل ارتباطی آسیای مرکزی و جنوبی است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۷۳۵۸

چین: افغانستان پل ارتباطی آسیای مرکزی و جنوبی است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ازبکستان (uzdaily)، وی در کنفرانس بین المللی «امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان» که در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار شد، شرایط کنونی افغانستان را حائز اهمیت برشمرد و گفت افزایش تهدیدها و چالش ها در این کشور نه تنها بر امنیت منطقه بلکه بر امنیت جهانی تاثیر منفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز ۲۳ میلیون نفر از غذا محرومند و اکثریت جمعیت (این کشور) زیر خط فقر قرار دارند. این مساله، شرایطی برای افزایش فعالیت ساختارهای تروریستی بین المللی از جمله القاعده در افغانستان و مشارکت مردم عادی در صفوف شان را فراهم می کند.

مقام چینی در عین حال یادآور شد که به همین سبب، جامعه بین المللی باید اقدامات لازم برای کمک به افغانستان به منظور غلبه بر بحران انسان در این کشور را اتخاذ کند.

وی همچنین بر آمادگی چین برای حمایت از اجرای پروژه های فرامنطقه ای از جمله خط راه آهن مزارشریف – کابل – پیشاور و خط راه آهنی که غرب چین را با آسیای میانه مرتبط می کند، تاکید ورزید.

اجرای چنین پروژه های بزرگی به برقراری صلح پایدار در خاک افغانستان و همچنین تقویت ارتباطات منطقه ای کمک می کند.

به گزارش ایرنا، کنفرانس بین المللی «امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان» به میزبانی تاشکند شب گذشته با صدور بیانیه ای پایان یافت و شرکت کنندگان در نشست، در بیانیه پایانی تاکید کردند که اقتصاد افغانستان باید به عنوان یک عامل مهم برای دستیابی به صلح پایدار در این کشور احیا و تقویت شود.

بیش از ۱۰۰ نماینده از ۲۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملل، سازمان خواربار و کشاورزی، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اسلامی، سازمان همکاری اقتصادی در این کنفرانس شرکت کردند.

برچسب‌ها افغانستان چین آسیای میانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان چین آسیای میانه افغانستان چین آسیای میانه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی این چند روز ۶۰ تیم عملیاتی راهداری و ۱۹۰ راهدار با ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات به صورت شبانه روزی برای عملیات بازگشایی محور‌های روستایی بکارگیری شدند.

او افزود: به راه‌های ارتباطی بیش از ۳۵۰ روستا در استان طی چندین روز گذشته در اثر سیلاب آسیب وارد شد که با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری همه محور‌های آسیب دیده از سیلاب اخیر بازگشایی شد.

جلال زاده تصریح کرد: در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل ها، آبنماها، تخلیه قنو‌ها و ریزش برداری کامل محور‌های خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مذکور هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو