Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، در گردهمایی مدیران و موسسان مدارس غیردولتی که در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه "ارتقاء مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی در سطح دانش آموزی" توسط رسول جلیلی رئیس دانشگاه و عباس معزی مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه مدارس غیر دولتی امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گردهمایی که به‌منظور ایجاد بستری برای همکاری‌های دانشگاه شریف و صندوق در راستای فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای اشتغال و کارآفرینی جوانان و نوجوانان کشور برگزار شد، ابتدا فیض‌بخش مدیر دفتر خلاقیت و گسترش کارآفرینی شریف (شریف استار) با ارائه‌ گزارشی، فعالیت‌ها و خدمات آموزشی این مرکز را در راستای استعدادیابی و توان‌افزایی راهبران کارآفرینی آینده تشریح کرد و افزود: آموزش با کیفیت، شرط لازم و پایه برای موفقیت در آینده است، آینده‌ای که بسیار متفاوت است و دور نیست.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد از دانش آموزان در آینده در مشاغلی اشتغال خواهند داشت که هنوز ایجاد نشده و به کارهایی مشغول می‌شوند که در حال حاضر در جامعه به عنوان شغل تعریف نشده است. 

فیض‌بخش با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» توسط رهبر معظم انقلاب افزود: ما در بهترین حالت ممکن باید بتوانیم برای عصر جدید و توسعه صنعت نیرو‌های متخصص پرورش دهیم و با استفاده از این نیروهای متخصص به تولید انبوه در داخل کشور برسیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش با کیفیت شرط لازم است ولی کافی نیست ادامه داد: موفقیت در اکوسیستم استارت‌آپی علاوه بر مهارت‌ها و دانش کسب شده نیازمند ارتباطات عمیق، دانش ضمنی چند بعدی و شبکه‌سازی گسترده با هم دوره‌ای‌ها، همکاران، هم‌تیمی‌ها و طیف وسیعی از کارآفرینان، بنیانگذاران استارت‌آپ‌ها و دوستان هدفمند است.

"شریف استار" با قرارگیری در دل ناحیه نوآوری شریف و ارتباط گسترده با کارآفرینان و دیگر بازیگران اکوسیستم استارت‌آپی کشور از موقعیت بی‌نظیری برای باز کردن دریچه‌هایی به این اجتماع پویای انسانی برخوردار است.

ارائه آموزش، منتورینگ، کارتیمی، کارآموزی و پذیرش مسئولیت اجتماعی و انواع اقدامات دیگری که نوجوانان و جوانان امروز را برای موفقیت در آینده آماده می‌کند، در شریف استار فراهم شده است و برای اینکه با لذت بیشتری در جهت توان‌افزایی موثر برای نسل جدید همراه باشد در قالب بازی سازی شده ارائه می‌گردد.

مدیر دفتر خلاقیت و گسترش کارآفرینی با بیان اینکه بیش از یک گردهمایی جغرافیایی به نام ناحیه نوآوری شریف، اکوسیستم  استارت‌آپ ، اجتماعی  از استعدادهای برتر کشور است که در قالب ارتباطات مجازی و شبکه‌ای با هم در تعامل هستند افزود: بهترین شاخص موفقیت این تعاملات و فعالیت اکوسیستم استارت‌آپی در دو دهه گذشته در دانشگاه صنعتی شریف با محوریت دانشکده مدیریت و اقتصاد و انواع اقدامات انجام شده برای آموزش کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای استارت‌آپی در شرکت‌هایی است که از این ناحیه برخاسته‌اند و استخوان‌بندی اکوسیستم استارت‌آپی کشور را شکل داده‌اند.

اگر امروزه دیجی کالا، اسنپ، تلوبیون، دیوار، آچاره، کافه بازار ترب و ... به عنوان موفقیت‌های کوچک و بزرگ اکوسیستم استارت‌آپ ایران شناخته شده‌اند، ردی از توان‌افزایی، کار تیمی، ارتقا قابلیت‌های ارتباطی، یادگیری مهارت‌های مدیریتی و انواع توانمندی‌های کسب و کار در کارآفرینان، هم بنیانگذاران، مدیران و کارشناسان این نمونه‌های موفق در دانشگاه صنعتی شریف و اکوسیستم استارت‌آپی شکل گرفته و حول آن ردیابی شده است. با این هدف که محیط و منافع اکوسیستمی که زاینده کارآفرینان و استارت‌آپ‌های موفق بوده است، به همه نوجوانان و جوانان علاقمند در دور افتاده‌ترین شهرها و روستاهای ایران ارائه شود.

در ادامه عباس معزی سخنانی خطاب به حاضرین گفت: به عنوان مدیرعامل صندوق وظیفه دارم از شما و پروژه‌های خلاقانه و کارآفرینی حمایت کنم.

وی افزود: این یک فکر ملی است که در این خصوص گفتگوها و بررسی‌های زیادی انجام شده تا این تفکر در مدارس اجرایی شود. همچنین از بیت رهبری این موضوع کاملا در حال پیگیری است و ما امیدواریم که همه فرزندان کشورمان بتوانند از این تفکر بهره‌مند شوند.

معزی ادامه داد: امروزه بسیاری از افرادی در کسب و کار موفق هستند که نوع شغل آنها با رشته تحصیلی‌شان مرتبط نیست. خانواده‌ها و مدیران باید نگاه فرزندان خود را نسبت به الزام ورود و تحصیل در دانشگاه‌های برجسته کشور تغییر دهند و ما بتوانیم دانش آموزان را از مدارس با مقوله کارآفرینی و کسب و کار آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسه پرداختن به موضوع مهارت آموزی و کارآفرینی که حائز اهمیت در سطح ملی و بین‌المللی است بود. در نظر داریم این مهم را توسط دانشگاه صنعتی شریف یکی از برجسته‌ترین بخش‌های آموزشی که مرکز علم در کشور است به سمع و نظر مخاطبین برسانیم.

وی در پایان گفت:  ما به عنوان حامیان شما، هم در بخش اقتصادی و هم در بخش اجرایی در کنار خواهیم بود امیدواریم بتوانیم با کمک و همراهی شما در این مسیر به نتیجه مطلوب برسیم.

در ادامه جلیلی گفت: سخنان خود را با تاکید بر دو کلمه "خدا" و "فارسی" آغاز می‌کنم و ارتباط این دو کلمه را در ادامه جلسه بیان می‌کنم. دوستان، همکاران، مدیران، سرمایه‌گذاران، امر تربیت خدا را فراموش نکنیم. نمی‌شود کارآفرینی از سطح نوجوانی به جوانی را ترویج دهیم ولی از کلماتی مانند؛ رازق، رزق، کسب حلال، روزی دهنده را در ادبیات کارآفرینی نگنجانیم.

رئیس دانشگاه شریف افزود: خیلی مهم است در کارآفرینی فرزندان ما بیاموزند که کسب و کار خود را با نام و یاد خدا شروع کنند. کسب و کاری که با خدا نباشد و فقط سود و بهره از هر راهی در جهت انباشت ثروت در نظر گرفته شود منجر به فساد در جامعه خواهد شد.

وی افزود: در اینجا بحث رزق و روزی در قالب کلمه "خدا" را  به واژه تربیت وصل کنیم. ما نمی‌توانیم کارآفرینی کنیم ولی تربیت نکنیم. تربیت باید در راس و الویت آموزش ما قرار گیرد چراکه کارآفرین باید بیاموزد مباحث جهان بینی و خدامحوری را در کارش لحاظ کند ما صرفا مامور آموزش او نیستیم. به اینصورت حق و حقوق قشر زحمت‌کش کارگر محفوظ خواهد ماند. رزق کارگر از طریق کارآفرینی باید مهیا شود که منابع و نیروهای انسانی خود را مانند خانواده خود دانسته حقوق آنها را بدون منت تامین کند.

رئیس دانشگاه شریف اذعان داشت: نکته بعدی بحث کلمه "فارسی" است متاسفانه  این آفتی است که به کارشناسان و ادبیات ما زده شده است ما تکلیف داریم که در شریف علم را با ادبیات فارسی آموزش دهیم ما برای "فارسی" قدمت قائلیم و به این قدمت می بالیم. باید روی کانون ادبیات فارسی و فارسی‌گویی اصرار داشته باشیم و باور کنیم و دو کلمه "خدا" و "فارسی" را در ادبیات کارآفرینی نهادینه سازیم.

در انتهای مراسم تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور "ارتقاء مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی در سطح دانش آموزی» با حضور رسول جلیلی، رئیس دانشگاه، عباس معزی مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی، علیرضا فیض‌بخش مدیر دفتر خلاقیت و گسترش کارآفرینی شریف و منوچهر ناصرالملکی رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی امضاء شد.

گفتنی است، پرورش انسان اخلاقی و توانمند و مسلح به مهارت‌های روز با هویت قوی محلی و ملی، ایجاد قابلیت خوداشتغالی، کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان، توانمندسازی با نگاه به تحولات صنعتی و فناور آینده دنیا، توانمندسازی اقتصادی _ اجتماعی مناطق کم برخوردار کشور، یافت و پرورش ایده‌های مبتنی بر مشارکت نیروهای نوجوان حاضر در مدارس و پرورش آنها، نقش‌آفرینی نوجوانان مدارس به عنوان عضوی مفید از یک شبکه بزرگتر موثر اجتماعی - اقتصادی  بخصوص در محلات و مناطق کم برخوردار کشور، از محورهای اصلی این تفاهم نامه تعیین شده است. این تفاهم نامه در ۹ ماده و به مدت یکسال از زمان امضای آن تنظیم شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی شریف رسول جلیلی اکوسیستم استارت آپی دانشگاه صنعتی شریف اکوسیستم استارت آپ کسب و کار دانشگاه شریف رئیس دانشگاه تفاهم نامه مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: بر اساس قرارداد منعقده با آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش می‌دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهرداد عظیمی عصر امروز در نشست با مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در استان کردستان، کردستان را سرزمین استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف خدادادی و به ویژه نیروی انسانی برشمرد اظهار داشت: امیدواریم ظرفیت‌های نهفته این استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی به تبیین اهمیت شعار سال و رسالت این حوزه نسبت به این حوزه گفت: رویکرد مهارت آموزی از نکات مهم تحقق این شعار سال است و در این راستا تعهد و مقرر شده که بر اساس قرارداد منعقده با آموزش و پرورش، 200 هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش دهیم.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور جهش تولید با مشارکت مردم را یک انتخاب راهبردی دانست و تصریح کرد: اقتصاد مسئله اصلی کشور است و دشمن همواره بر این حوزه تمرکز کرده تا با اهداف شوم خود برسد، اما دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال کمک کند.

وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور 657 مرکز دولتی و 4 هزار و 800 کارگاه و واحد آموزشی، 22 هزار آموزشگاه آزاد در کشور دارد که می‌تواند به آموزش نیروی کار در کشور کمک کند.

عظیمی توسعه مراکز جوار کارگاهی را با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید از نیازهای اساسی و برنامه‌های اولویت‌دار سال جاری در کشور ذکر کرد و افزود: ارتقای این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت‌های این سازمان فنی و حرفه‌ای است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از وجود 40 هزار مربی و 8 هزار کارگاه در بخش دولتی در کشور خبر داد و عنوان کرد: تحقق شعار سال یکی از مهمترین راهکارهای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال است، می‌توان با تقویت مهارت‌افزایی، جهش تولید راه انداخت.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی