Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شو‌رای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وجود اهل بیت و پیامبر گرامی اسلام با صبر و بردباری همراه بوده است، گفت: خانواده‌های مسلمان از مسیر صبر و بردباری مسیر زندگی خود را با منطق و عقلانیت طی می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: حضور خانواده دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی عرض سلام و ادب دارم خوشحالم که خداوند توفیق داد در ایام عید مباهله در خدمت شما باشم خدا را شاکر هستم که دیداری فراهم شد تا از کسانی که بار دبیرخانه شورا بر دوش آن‌ها بوده، تقدیر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بازنشستگان همچنان عضو دبیرخانه هستند و بعنوان یک سرمایه ارزشمند باید از نظرات و دیدگاه‌های نافذ آن‌ها بهره‌مند باشیم. در فرهنگ اسلام حق و حقوق با زمان افزایش پیدا می‌کند، یعنی هر چقدر دوره خدمت طولانی‌تر می‌شود حق بیشتری بر گردن انسان ایجاد می‌شود، شاید پدر و مادر هم غیر از اینکه شان والدین را دارند و زحمت دوران بر دوششان است از باب اینکه یک دوره طولانی در خدمت فرزندان هستند بار سنگینی بر دوش فرزندان بابت احترام و ادب می‌گذارند؛ بر همین مبنا ارزش عزیزانی که از گذشته در دبیرخانه مسوولیت داشتند برای ما بسیار والا است و باید زودتر این جلسه برگزار می‌شد و ما با زبان بی‌زبانی و با توان کمی که داریم خدمتشان عرض می‌کردیم که شما با ما هستید و ما در خدمت شماییم و قدردان زحمات عزیزان هستیم.


وی افزود: زندگی سالم بدون صبر و بردباری امکان پذیر نیست، چراکه زندگی خوب، زندگی مومنانه و زندگی که خود انسان در آن آرامش داشته باشد، بر پایه حلم و بردباری استوار است. به همین خاطر در قرآن کریم و در فرهنگ اسلامی مرتب به صبر و بردباری توصیه شده است. در آیه ۲۰۰ سوره آل عمران، خدای متعال می‌فرماید‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید صبر پیشه کنید و یکدیگر را به بردباری توصیه کنید و تقوای الهی پیشه کرده تا رستگار شوید. از طرفی باید بگویم وقتی فشار‌های زندگی بروز می‌کند افراد خودشان را به شکل مختلف تخلیه می‌کنند که نباید اینگونه باشد، زیرا صبر را خداوند قرار داده تا انسان وارد ضایع کردن حقوق دیگران نشود.


عاملی تصریح کرد: بسیار در فرهنگ اهل بیت به ما توصیه ادب شده است که ادب هم ریشه‌اش در تناسب بوده، که افراد خود را جای فرد دیگری بگذارند یعنی وقتی تبادل موقعیت صورت گیرد؛ در واقع هر چه بر خود می‌پسندی برای دیگران بپسند و آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم نپسند؛ لذا ما حتما از مسیر صبر و بردباری مسیر زندگی خود را با منطق و عقلانیت طی می‌کنیم. در این مسیر ناملایمات هم که بیاید باز افرادی که خداوند به آن‌ها معرفت و صبر داده است توفیق بیرون آمدن از شدت بلا‌ها را هم به آن‌ها می‌دهد.


وی ادامه داد: ما الگو‌هایی در زندگی داریم که این الگو‌ها خیلی بلندمرتبه و فاخر هستند و هرچقدر انسان مصیبت و سختی ببیند وقتی به الگو‌ها نگاه می‌کنیم خواهیم فهمید که سختی ما خیلی کوچک است. الگوی صبر و مقاومت برای ما حضرت سید الشهدا و حضرت امیرالمومنین علیهماالسلام می‌باشند که پر از صبر هستند. زندگی اهل بیت و پیامبر گرامی اسلام با صبر و بردباری عجین بوده است.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در فرهنگ سازمانی هم همین گونه است ما اکنون یک سازمان و نهاد هستیم که هم خانم‌ها و آقایانی که در دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کار می‌کنند به یک خانواده وصل هستند و از طرف دیگر به یک خانواده دیگر که برادران و خواهران دینی‌شان هستند متصل بوده و یک بار مسوولیتی نسبت به یکدیگر دارند. چقدر خوب است که وقتی برای فردی مشکلی پیش می‌آید همه یک احساس مسوولیتی برای او بکنند. بدیهی است دبیرخانه هم نسبت به مشکلات عزیزان خود مسئولیت دارد.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: مباهله یک پله برجسته شدن عترت است که این خانواده چه خانواده‌ی بزرگ و شریفی بوده و چه عظمتی داشتند. پیامبر در شعب ابی طالب که تبعید می‌شود با خانواده است یا امام حسین به کربلا که می‌رود با خانواده است در واقع خانواده ریشه عمیقی در اسلام دارد یعنی در خوشی، شیرینی و تلخی با هم هستیم و حواسمان به یکدیگر است.


در این مراسم که با حضور خانواده کارکنان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، از خانواده شهید سرافراز صیاد خدایی تقدیر و تجلیل شد. همچنین در ادامه این مراسم از بازنشستگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تقدیر صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عاملی دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی خانواده الگو فرهنگ سازی شورای عالی انقلاب فرهنگی صبر و بردباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهددر جمع نمازگزاران جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امروزه این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی گری در جامعه و به ویژه نسل جوان توسط دشمن کمرنگ شود گفت:ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح کشورمان افزود: اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.
او در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل افزود: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در بین مسئولان هستیم. 
ایت الله علم الهدی افزود:جذب حداکثری که یکی از راهبرد‌های مقام معظم رهبری و به این معنااست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لائیک و لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند.

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه