Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی در خرداد امسال 10 درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای 23 اسفند، در جلسه شورای عالی قوه قضاییه به همه مسئولان قضایی دستور داد که از فرصت ماه مبارک رمضان برای حضور مستمر و مداوم در مساجد جهت انجام ملاقات‌های بدون واسطه با مردم و گره‌گشایی از امورات و مسائل قضایی آن‌ها در حیطه اختیارات قانونی، استفاده حداکثری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: حضور مقامات قضایی در مساجد و ملاقات بی واسطه با مردم و شنیدن مشکلاتشان و پیگیری مسائل مطرح شده تبدیل به رویه شود و بعد از ماه مبارک رمضان هم ادامه داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود ضمن مفید دانستن انجام ملاقات‌های مردمی برای خود و سایر مسئولان عالی قضایی اظهار کرد: ممکن است که ملاقات‌های مردمی مسئولان، حاشیه‌هایی هم داشته باشد و تمام اهدافی که از یک ملاقات مردمی مدنظر است در آن تامین نشود، ولی در هرصورت انجام ملاقات مردمی از جهات مختلف سودمند است؛ باید ملاقات‌های مردمی را ساماندهی و هدفمند کرد و اشکالاتش را نیز مرتفع ساخت.
در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی واسطه مسئولان قضایی با مردم، ملاقات‌های مردمی مسئولان دستگاه قضا در راستای حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم در دادگستری ها، مساجد، محل‌های برگزاری نماز جمعه و اماکن عمومی برگزار می‌شود.
در خرداد ماه سال جاری تعداد 177 هزارو 362 مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی سراسر کشور انجام شده که، تعداد 14 هزار و 801 مورد متعلق به روسای کل دادگستری استان‌ها و تعداد 9 هزارو 159مورد متعلق به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها بوده است.
با بررسی و مقایسه تعداد ملاقات‌های انجام شده در این ماه که توسط مقامات قضایی انجام شده است 177 هزارو 362 مورد بوده است، نسبت به ماه قبل که 160 هزارو 813 بوده ، 10 درصد افزایش داشته است.
بیشترین درخواست‌های مردمی در ملاقات با مسئولان قضایی درخواست‌های مربوط به زندانیان اعم از تقاضای عفو، تخفیف مجازات، مرخصی، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، استفاده از پابند الکترونیک، تقاضای اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی و اجرا، دعاوی خانوادگی، ارشاد و راهنمایی، اعسار و پیگیری پرونده‌ها بوده است.
ملاقات مردمی رئیس دادگستری استان کرمانشاه
مسئولان قضایی استان کرمانشاه با 21 هزارو 611 مورد بیشترین تعداد ملاقات مردمی را داشته اند و پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری این استان با یک هزارو 540 مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته است.
سید مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با 874 مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته است.
همچنین تعداد ملاقات‌های انجام شده در خرداد ماه توسط دادستان‌های عمومی و انقلاب و تهران انجام شده است 3 هزراو 132 مورد بوده است، نسبت به ماه قبل که 2 هزار و 666 بوده است 16 درصد افزایش داشته است.
ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان تهران
همچنین پس از دستور رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی در تاریخ 29 آذر ماه 1400 مبنی بر حضور معاونین و روسای سازمان‌ها برای حضور در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه برای انجام ملاقات‌های مردمی، در خرداد ماه سال جاری مسئولان قضایی از جمله رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون قضایی قوه قضاییه 2 مرتبه، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، معاون اول قوه قضاییه، دادستان تهران، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، رئیس سازمان زندان ها، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دادستان انتظامی قضات، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی به مشکلات حقوقی مردم رسیدگی کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قضایی ملاقات های مردمی عمومی و انقلاب مسئولان قضایی ملاقات مردمی انجام ملاقات کل دادگستری رئیس سازمان قوه قضاییه انجام شده رئیس کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جذب شد که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی افزود: حدود ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

کد خبر 6093169

دیگر خبرها

  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • دیدار مردمی معاون قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم(ع)
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • دیدار مردمی اصغر جهانگیر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص