Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@13:38:10 GMT

جوکار: خسارت کشاورزان پرداخت شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۷۵۸۶

جوکار: خسارت کشاورزان پرداخت شود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان این‌که چهارماه از تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان می‌گذرد خواستار تسریع در اصلاح آیین‌نامه این قانون و تخصیص اعتبار لازم برای اجرای آن شد.

به گزارش ایران اکونومیست، محمد صالح جوکار در تذکر شفاهی در  جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: متاسفانه علی‌رغم سرمازدگی پیش آمده در ابتدای امسال تاکنون خسارت کشاورزان پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزی که خسارت خود را دریافت نکرده و از برکات محصول خود بهره‌مند نشده است چگونه معیشت خود را تامین کند؟. از سویی دیگر سیل و طوفان خسارت ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برجای گذاشته و به زیرساخت‌ها و مردم آسیب وارد کرده است اما سازمان برنامه و بودجه اقدامی برای پرداخت خسارت نکرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان چهار ماه است که در مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شده اما اقدامی برای اجرای این قانون صورت نگرفته است. حتی بودجه لازم برای اجرایی شدن آن تخصیص نیافته است. انتظار می‌رود رئیس جمهور دستور دهد بدون فوت وقت ضمن اصلاح آیین‌نامه، این قانون ابلاغ شده و بودجه لازم برای اجرای آن تخصیص یابد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: نظام رتبه‌بندی معلمان ، مجلس یازدهم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نظام رتبه بندی معلمان مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید

سهراب سهرابی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار امسال مجموع سطح زیرکشت گندم ۶ میلیون هکتار است که ۲ میلیون هکتار آن مربوط به گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم است.

به گفته او، اولین برداشت خوشه های طلایی گندم در هفته اول فروردین از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان آغاز شد و همچنان استان های خوزستان، ایلام و جنوب استان فارس اضافه شدند.

سهرابی ادامه داد: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است، هرچند درصدی از افزایش تولید بدلیل آن است که برداشت نسبت به سال قبل ۱۰ روز زودتر آغاز شده است.

مجری طرح گندم با بیان اینکه بیش از ۱۱۵۰ مرکز خرید آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند، افزود: ۲۱ هزار کمباین آماده برداشت گندم هستند و در مناطق معتدل و سرد کشور عملیات داشت و مبارزه با بیماری و کودپاشی مزارع ادامه دارد.

او با بیان‌ اینکه ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است، گفت: وزارت جهاد پیگیری لازم برای دریافت وجوه کشاورزان را انجام داده است, براین اساس سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد باید اقدامات لازم را انجام دهد تا هرچه سریع تر بودجه را در اختیار وزارت جهاد قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم