Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز چهارشنبه در نشست با اصناف مازندران افزود: در صورت احیا و بهره گیری بهینه از ظرفیت‌های موجود این میزان تا ۳۵ درصد قابل افزایش است و حتی مازندران می تواند به عنوان قطب صادرات محصولات کشاورزی به ویژه در بین کشورهای حاشیه دریای خزر ایفای نقش کند. 

وی با اشاره به برخورداری مازندران از ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر، اظهار داشـت: در حالی که بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات شیلاتی و خاویاری جهان در دریای خزر و در محدوده آب‌های ساحلی مازندران تولید و استحصال می‌شود اما هنور نتوانسته‌ایم از این ظرفیت بزرگ برای توسعه صادرات محصولات آبزی پروری استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران تصریح کرد: در حالی که مازندران دارای بهترین نیروی انسانی و بالاترین میانگین ضریب هوشی کشور را در اختیار دارد اما این استان در برخی موضوعات کشوری در مقایسه با دیگر استان‌ها، عقب‌تر است و علیت این امر نیز شکوفا نشدن ظرفیت های موجود در بخش‌های مختلف است.

حسینی پور با اشاره به نقش موثر اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در شرایط جنگ اقتصادی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان است، گفت: در شرایطی که کشورمان در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان است، اصناف و بازاریان می‌توانند برای خنثی کردن توطئه های دشمنان نقش بی‌بدیلی ایفا کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه اصناف در رشد و پویایی اقتصاد کشورمان نقش موثر و بی بدیلی دارند، افزود: اصناف با حفظ استقلال و بدون کوچک‌ترین توقع همواره همراه و همگام با سیاست‌های های نظام در راستای رسیدن به  توسعه اقتصادی در حال تلاش هستند.

تنظیم بازار اولویت نخست دولتمردان 

حسینی‌پور، تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در راستای تنظیم بازار را اولویت نخست دولتمردان عنوان کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان، اقدام دولت در حذف ارز ترجیحی را  دست مایه‌ای برای حمله به نظام اسلام و ایجاد شکاف بین مردم و دولتمردان قرارداه اند، اصناف و بازاریان می‌توانند با ایفای نقش درست و بی بدیل خود، با این توطئه دشمنان مقابله کنند.

وی اصناف و بازاریان را حلقه واسط بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان دانست و با بیان اینکه در صورت ایفای نقش درست اصناف، اثرات آن را در تنظیم بازار شاهد خواهیم بود، گفت: دولت در راستای تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، علاوه بر بهره گیری مطلوب از ظرفیت های موجود،  از تمام امکانات نیز به شکل مطلوب استفاده خواهد کرد تا کمبودی در این زمینه احساس نشود.

وی بر لزوم ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین شهرداری‌های با اصناف استان تاکید کرد و گفت: توسعه اقتصادی شهرها در بخش‌های مختلف، در گرو نقش آفرینی بیش از پیش اصناف است.

احیای ظرفیت‌های اقتصادی مازندران نیازمند تلاش مضاعف

استاندار مازندران احیای ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی مازندران را نیازمند تلاش مضاعف و اقدام جهادی مسوولان دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: مازندران از ظرفیتهای بزرگی در بخش‌های مختلف برخوردار است که در صورت شناسایی و بهره گیری مطلوب از ظرفیت‌های موجود، می‌تواند به قطب مهم اقتصادی در کشور و حتی در بین کشورهای منطقه تبدیل شود.

حسینی پور بر لزوم شناسایی و فعال کردن ظرفیت‌های توسعه‌ای مازندران در تمام بخش‌ها تاکید کرد و افزود: ۷۰ درصد ظرفیت‌های این استان دست نخورده است که در صورت احیا و شکوفایی می تواند نقش مهمی در اقتصاد منطقه و کشور ایفا کند.

وی با اشاره به وجود بنادر فعال در مازندران گفت: در نظر است با استفاده از ظرفیت بنادر نوشهر و امیرآباد، سهم صادراتی این استان افزایش یابد و اصناف و بازاریان در دستیابی و رسیدن به این هدف مهم می‌توانند نقش بی‌بدیلی ایفا کنند.

استان مازندران با تولید ظرفیت ۷۲ نوع از تولیدات محصولات کشاورزی به مقدار هفت میلیون و ۵۰۰هزار تن ،حدود ۱۱درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

مازندران دارای ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است. طبق آمار رسمی هر ساله به طور متوسط ۲۱۵ هزار هکتار از زمین های کشاروزی مازندران زیر کشت برنج می رود و این استان با تامین بیش از ۴۲ درصد برنج سفید کشور ، رتبه اول را دارد.

برچسب‌ها ساری توسعه صادرات ایرنا استانداری مازندران سید محمود حسینی پور نوری مازندران اصناف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری توسعه صادرات ایرنا ساری توسعه صادرات ایرنا استانداری مازندران مازندران اصناف اصناف و بازاریان ظرفیت های موجود تنظیم بازار حسینی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مومنی بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان مازندران در بخش کشاورزی قطب تولید محصولات مختلف و حافظ امنیت غذایی کشور است و در این نمایشگاه بخش کشاورزی سرآمد بوده است، تصریح کرد: محوریت برنامه های این نمایشگاه براساس معرفی زنجیره های ارزش تولید محصولات مختلف و توانمندی استان های مختلف کشور بوده است.

وی با اعلام اینکه از بین شرکت های بزرگ استان مازندران نیز ۱۰ شرکت معتبر و فعال در عرصه بازاریابی و صادرات و فرآوری محصولات کشاورزی حضور دارند، گفت: با توجه به انتظار از بخش کشاورزی مازندران و نقش آن در تامین امنیت غذایی کشور، حضور پررنگ بخش کشاورزی را در این نمایشگاه شاهد هستیم.

کد خبر 6093229

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است