Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردی در آمریکا به جرم حمله به نیروهای پلیس در روز یورش به کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ به ۶۳ ماه حبس محکوم شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مردی در کلمبیای آمریکا به جرم حمله به نیروهای پلیس با سلاحی خطرناک در روز یورش به کنگره در 6 ژانویه 2021 به 63 ماه حبس محکوم شد.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد مارک پوندر 56 ساله همچنین به پرداخت 2 هزار دلار جریمه نقدی به عنوان غرامت محکوم شد و 3 سال از دوران محکومیت 5 سال و 3 ماهه خود را می تواند آزادی مشروط داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوندر محکوم شد که در روز 6 ژانویه 2021 به سمت سه مامور پلیس مستقر در قسمت غربی ساختمان کنگره حمله کرده است. وی در مارس 2021 دستگیر و در آوریل سال جاری متهم به حمله به نیروهای پلیس با استفاده از سلاحی خطرناک شد.

در پرونده محکومیت وی آمده است: پوندر تیرکی را به سمت یک مامور پلیس تکان داده و آن را به سمت سد دفاعی پلیس ضد شورش پرتاب کرده که منجر به دو نیم شدن تیرک شده و سپس یک تیرک کلفت تر برداشته و آن را به سمت گروه دیگری از ماموران پرتاب کرده و شانه یکی از پلیس ها را زخمی کرده است.

حکم وی یکی از شدیدترین و سخت ترین احکام صادر شده علیه یکی از حمله کنندگان به ساختمان کنگره است. پیش از این، این میزان حکم تنها علیه یک مرد فلوریدایی صادر شده بود. رابرت اسکات نیز به جرم پرتاب کردن یک تخته چوبی و کپسول آتش نشانی به سمت پلیس در روز حمله به ساختمان کنگره به 63 ماه حبس محکوم شد.

بیش از 850 نفر متهم به شرکت در این حمله هستند. حمله به ساختمان کنگره خشن ترین و بی سابقه ترین حمله از زمان تهاجم انگلیس به واشنگتن در جنگ سال 1812 بوده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ تحقیقات کنگره آمریکا درباره حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در سال 2021 را «مسخره کردن عدالت» خواند و گفت: حقیقت این است که آمریکایی‌ها با جمعیتی انبوه، در واشنگتن جمع شدند تا مقامات منتخب خود را پاسخگو کنند.

ترامپ برای نخستین بار در جریان یک سخنرانی عمومی در نشویل آمریکا درباره روند قضایی رسیدگی به حمله به ساختمان کنگره، آن را اقدامی غیرمعقول و دیوانه وار خوند که وقت همه را تلف کرده است.

وی اظهار کرد حمله به ساختمان کنگره شورشی ساده بود که از کنترل خارج شد و حالا روند رسیدگی به این موضوع، تبدیل به خیابانی یک طرفه، فریبنده و رسوایی آور شده که وقت همه را تلف کرده است.

در جریان این حمله پنج نفر کشته و بیش از 100 نیروی پلیس زخمی شدند.

«لیز چنی» نایب رئیس کمیته تحقیقاتی 6 ژانویه دو روز پیش اعلام کرد دادگاه های ویژه رسیدگی به حمله به کنگره طی هفته های آتی با حضور افراد و شاهدان بیشتری برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد این دادگاه ها با حضور افراد بیشتری از کابینه ترامپ و افراد مرتبط با کمپین او و نیز برخی اعضای سرویس مخفی آمریکا طی هفته های آتی ادامه خواهد یافت.

چنی با تاکید بر اینکه هنوز کار این کمیته تمام نشده، تصریح کرد در 8 جلسه استماع طی 6 هفته گذشته، مقامات سابق کاخ سفید و سازمان ترامپ به ادای شهادت و بیان اظهارات خود پرداختند.

وی افزود: تاکنون با برگزاری این جلسات، کمیته به این نتیجه رسیده که دونالد ترامپ مسئول حمله طرفدارانش به کنگره در 6 ژانویه 2021 است زیرا او به نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 معترض بود و قصد داشت با این اقدام نتایج انتخابات را تغییر دهد.

این مقام خاطرنشان کرد این کمیته هنوز درباره اینکه این پرونده را با توجه به رفتار ترامپ در برابر سیستم قضایی، جنایی بخوانند، تصمیم گیری نکرده اما این موضوعی است که ما کاملا به آن توجه داریم.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، در پیامی ضبط شده، دونالد ترامپ را فردی ضد پلیس خواند که شجاعت لازم برای توقف حمله به کنگره در ژانویه 2021 را نداشته است.

وی در این پیام ضبط شده برای کنفرانس نوبل که در ایالت فلوریدا برگزار می شد، اظهار کرد در روز حمله به کنگره نیروهای پلیس قهرمان بودند. اما دونالد ترامپ آن قدر شجاعت نداشت که این حمله را متوقف کند.

پرونده حمله به کنگره؛ شاهدان بیشتری در کمیته 6 ژانویه حاضر می‌شوندبایدن: ترامپ برای جلوگیری از حمله به کنگره شجاعت نداشت

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حمله به ساختمان کنگره حمله به کنگره دونالد ترامپ نیروهای پلیس ژانویه 2021 محکوم شد ماه حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل

در حالی که پیش از این شاهدان عینی علاوه بر حمله انتحاری از تیراندازی نظامیان آمریکایی به سوی مردم خبرداده بودند به تازگی نیز «سی.ان.ان» گزارش داد که بخشی از تلفات ناشی از شلیک بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی اعلام کرد به شواد جدیدی دست یافته است که روایت وزارت دفاع آمریکا از تلفات حمله انتحاری داعش در فرودگاه کابل در سال 1400 را به چالش می‌کشد.

بر اساس این گزارش، ویدئوها و شواهد و شاهدان جدید نشان می‌دهد که بخشی از تلفات مردم در فرودگاه کابل ناشی از تیراندازی‌های گسترده و مستقیم بوده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تحقیقاتش اعلام کرده بود تلفات حمله دو سال پیش داعش در خارج از فرودگاه کابل به دلیل انفجار بوده است و نظامیان آمریکایی فقط سه بار برای هشدار هوایی شلیک کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در رویداد فاجعه‌بار فرودگاه کابل در 26 آگوست 2021 میلادی 13 نظامی آمریکایی و دستکم 170 غیرنظامی افغان جان خود را از دست دادند.

این شبکه خبری پس از بررسی ویدئوهای جدید ضبط شده توسط یک تفنگدار دریایی و همچنین براساس شهادت ‌10 نظامی دیگر آمریکایی و شاهدان محلی در گزارش خود آورده است تیراندازی‌های متعددی پس از انفجار رخ داده است.

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بودپنتاگون انفجار فرودگاه کابل را بار دیگر بررسی می‌کندعضو کنگره: عدم پاسخگویی بایدن در جریان حمله مرگبار به فرودگاه کابل قابل درک نیست

برخی از پزشکان افغان هم که توسط تماس ناشناس تهدید شده بودند اکنون به سی.ان.ان گفته‌اند که گلوله‌های زیادی را از بدن زخمی‌ها خارج کردند.

یک تفنگدار که به شرط محفوظ ماندن هویتش با سی‌ان‌ان مصاحبه کرده گفته که شاهد شلیک‌ها از جایی بوده که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر بودند.

این گزارش درحالی منتشر می‌شود که پیش‌تر واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد  آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل