Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت اسپانیا که با مشکل کمبود پرسنل در برخی بخش‌ها مواجه است برای مقابله با این مسئله قواعد پناهندگی را تسهیل و دسترسی شهروندان غیر اتحادیه اروپا به مجوزهای اقامت موقت را آسان‌تر می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، بخش گردشگری و کشاورزی اسپانیا با کمبود نیرو مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مقابله با این مسئله دولت می خواهد قواعد پناهندگی را تسهیل کرده و دسترسی شهروندان غیر اتحادیه اروپا به مجوزهای اقامت موقت را آسان‌تر می‌کند.

به نوشته این نشریه آلمانی، به دلیل کمبود نیروی کار در برخی بخش ها، اسپانیا قوانین مهاجرت خود را کاهش داده است. دولت اسپانیا اعلام کرد که روندهای مهاجرتی اغلب طولانی و نامناسب را که مستلزم هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی بالایی برای اسپانیا است، بهبود می‌بخشد. هدف از این اصلاحات، مبارزه با کمبود نیروی کار در گردشگری و کشاورزی اعلام شده است.

وزارت امنیت اجتماعی در اسپانیا اعلام کرد که در نتیجه این اصلاحات، شهروندان غیر اتحادیه اروپا که حداقل دو سال در اسپانیا زندگی کرده‌اند، می توانند برای اجازه اقامت موقت اقدام کنند. بر این اساس در آینده، دانشجویان دختر بین‌المللی قادر خواهند بود تا 30 ساعت در هفته در طول تحصیل خود در این کشور کار کنند. پس از تحصیل نیز می توانند در اسپانیا شروع به کار کنند.

نرخ بیکاری اسپانیا 13.6 درصد است که در مقایسه با اتحادیه اروپا بالاست. با این حال، کارفرمایان می گویند که در یافتن کارگر در بخش هایی مانند گردشگری، کشاورزی، ساخت و ساز و حمل و نقل با مشکل مواجه هستند.

فاجعه‌بارترین سال آتش سوزی‌های جنگلی در اسپانیا/ تلاش آتش‌نشان یونان برای مهار حریق

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار اسپانیا اخبار اسپانیا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مخلصی از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.
وی، تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد، از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.
مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، جریان تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران