Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مهرانی اظهار داشت: رودخانه فصلی شریفی در سه نقطه این مسیر را بسته و امکان تردد وجود ندارد. با فروکش کردن آب این رودخانه شرایط برای تردد مهیا می‌شود و سایر مسیرها هم درحال حاضر مشکلی ندارند.

اداره کل هواشناسی هرمزگان روز یکشنبه هفته جاری هشدار سطح قرمز جوی برای روزهای دوشنبه تا جمعه با توجه به احتمال وقوع بارندگی گسترده در این استان، صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس داده‌های این سطح هشدار، بارش شدید باران همراه با رعدو برق و تگرگ، تند باد شدید همراه با گردو خاک در ارتفاعات و سراسر هرمزگان پیش بینی شده بود.

همچنین از مسئولان و مردم خواسته در این شرایط آب و هوایی تا نسبت به پاک سازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها، جلوگیری از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها، نداشتن صعود به ارتفاع‌ها و چرای دام در مناطق مرتفع، اجتناب از سفر و تردد در جاده‌ها، پارک نکردن خودرو در کنار درختان فرسوده و محافظت از محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 5548795

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری جاسک وقوع سیلاب بوشهر ویروس کرونا سیلاب کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مدیریت بحران اردبیل ماه محرم شیوع کرونا بیست و نهمین سفر استانی دولت محرم 1401 بارش باران استهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است

مازیار شریفی گفت: در فصل بهار بعد از هر بار بارش باران، سیلاب با سرعت وارد سد می‌شود و همراه خود گل و لای زیادی را وارد سد می‌کند که به همین دلیل مشخصات فیزیکی و شیمیایی آب به هم می‌خورد و موجب تغییرات شدید در اکوسیستم آب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان در گونه «کاراس» است، گفت: این ماهیان کف زی هستند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: با ورود گل و لای به سد، آبشش‌های ماهی کارایی لازم را در آب گل آلود از دست می‌دهد و این شرایط موجب می‌شود تنفس ماهی‌ها با مشکل مواجه شود و در نتیجه موجب خفه شدن آنها می‌شود.

شریفی اظهار کرد: ماهیان موجود در سد ۱۵ خرداد دلیجان به صورت وحشی زندگی می‌کنند و در چند مرحله از ماهی‌های سد نمونه‌برداری انجام شده که در نمونه‌ها و کالبدشکافی هیچ‌گونه خونریزی غیرطبیعی مشاهده نشده است.

سد پانزده خرداد در شمال غرب شهرستان دلیجان و در فاصله پنج کیلومتری این منطقه قرار دارد و حجم آب مفید آن ۱۶۵ میلیون مترمکعب است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • (ویدئو) طغیان شدید رودخانه‌های فصلی در امارات بعد از بارش سنگین امروز صبح
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک