Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی سلیمانی افزود: در چهار ماهه امسال، حدود ۲۰۶ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۶۷۲ میلیون دلار از راه گمرک‌های استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۴۵ درصد و ارزش ۹۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او گفت: در این مدت ۲۲ نوع کالای اساسی به وزن حدود ۶۴ هزار تن کالای اساسی و ارزش بیش از ۱۱۰ میلیون دلار، از طریق گمرک‌های استان به کشور وارد شده که بیشتر مربوط به دو بخش کشاورزی و صنایع غذایی، و صنعت، شامل برنج، انواع چای، انواع لاستیک، حبوبات، بادام زمینی، قطعات ماشین‌های کشاورزی و انواع کالای پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد: بیشترین کالا‌های اساسی وارداتی به گمرک‌های استان، از گمرک منطقه ویژه اقتصادی یک و دو بوشهر صورت گرفته است.

سلیمانی افزود: عمده کالا‌های وارداتی به گمرک‌های استان شامل اجزاء و قطعات نیروگاه اتمی، ماژول ال‌ای دی، انواع پارچه، برنج، انواع چای، انواع لاستیک، قطعات موتورسیکلت و دوچرخه، انواع دستگاه پخت و پز رستورانی، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری بوده است.

وی گفت: بیشترین میزان کالا‌های وارداتی به گمرک‌های استان بوشهر به ترتیب مربوط کشور‌های چین، امارات متحده عربی، روسیه، هند، تایلند، فیلیپین، ترکیه، سریلانکا و ژاپن است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک صادرات واردات گمرک های استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای قاچاق در مروست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ عباس رضایی گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی مروست حین کنترل محور مواصلاتی مروست به یزد به یکد ستگاه پراید سفید مشکوک و به راننده دستور ایست دادند و آن را متوقف کردند. 
 
سرهنگ رضایی افزود: در بازرسی از خودرو مقادیری نوشابه انرژی زا، انواع شکلات، انواع آبمیوه، آدامس و؛ که به صورت قاچاق حمل می‌شد، قاچاق کشف شد.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان مروست تصریح کرد: در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • کشف کالای قاچاق در مروست